Lamor Corporation Oyj tavoittelee siirtymistä Nasdaq Helsingin pörssilistalle

Lamor Corporation Oyj                      Lehdistötiedote                    29.9.2023 klo 13.45

Lamor Corporation Oyj tavoittelee siirtymistä Nasdaq Helsingin pörssilistalle

Lamor Corporation Oyj on päättänyt tavoitella yhtiön osakkeiden kaupankäynnin siirtämistä Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle vuoden 2023 loppuun mennessä. Lamor ei harkitse laskevansa liikkeeseen uusia osakkeita mahdollisen siirtymän yhteydessä.

Lamorin osake on ollut listattuna Nasdaq First North Premier Growth Market Finland -markkinapaikalla joulukuusta 2021 lähtien, ja Lamor soveltaa IFRS-raportointia sekä useita muita pörssilistan raportointivaateita jo tällä hetkellä.

Mahdollisen pörssilistalle siirtymisen odotetaan tukevan Lamorin  strategisten tavoitteiden toteuttamista. Siirtymisen arvioidaan pitkällä aikavälillä edistävän Lamorin osakkeen omistuspohjan laajenemista ja likviditeetin kasvua. Lisäksi siirtymisen arvioidaan parantavan Lamorin tunnettuutta eri sidosryhmien keskuudessa.

"Olemme toteuttaneet vahvaa kasvustrategiaamme First North Premier -markkinapaikalla ja kasvaneet merkittävästi liikevaihdossa mitattuna. Pörssilistalle siirtyminen vahvistaisi mahdollisuuksiamme viedä kasvustrategiaamme eteenpäin ja olisi luonnollinen seuraava askel tavoitellessamme kasvua uusilla markkina-alueilla ympäristösuojeluun, materiaalikierrätykseen ja maanpuhdistukseen liittyvien ratkaisujemme avulla”, toteaa Lamorin toimitusjohtaja Mika Pirneskoski.

Lamorin hallitus tulee esittämään ylimääräiselle yhtiökokoukselle Nasdaq Helsingin pörssilistalle siirtymisen edellyttämiä teknisiä muutoksia Lamorin yhtiöjärjestykseen. Ylimääräinen yhtiökokous tullaan kutsumaan koolle myöhemmin tänään.

Timo Koponen, CFO, Lamor Corporation Oyj, puh. +358 40 749 2986

Hyväksytty neuvonantaja

Danske Bank A/S, Suomen sivuliike

Ympäristönsuojelusta materiaalinkierrätykseen: Innovatiiviset teknologiamme, palvelumme ja räätälöitävät kokonaisratkaisumme – öljyntorjunnasta jätteen- ja vedenkäsittelyyn, maaperän puhdistuksesta muovinkierrätykseen – hyödyttävät asiakkaita ja ympäristöjä joka puolella maailmaa.

Pystymme isoihin ja nopeisiin operaatioihin toimimalla verkottuneessa ekosysteemissä paikallisten kumppaneidemme kanssa ja omien asiantuntijoidemme johdolla. Meillä on yli 500 työntekijää yli 20 maassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 128 miljoonaa euroa. Lamorin osake (LAMOR) on listattu Nasdaq Helsingin ylläpitämällä Nasdaq First North Premier Growth Market -markkinapaikalla. Lisätietoja: www.lamor.com.

Publication of Lamor’s financial statement release for the year 2023 and invitation to results webcast on 16 February 20249.2.2024 10:00:00 EET | Press release

Lamor Corporation Plc Press Release 9 February 2024 at 10:00 a.m. EET Publication of Lamor’s financial statement release for the year 2023 and invitation to results webcast on 16 February 2024 Lamor Corporation Plc will publish its financial statements release for the year 2023 on Friday, 16 February 2024 approximately at 09:00 a.m. EET. Webcast for shareholders, analysts and media will be arranged on the same day at 10:00 a.m. EET. The result will be presented by CEO Johan Grön and CFO Timo Koponen. The webcast includes a Q&A session. Participants are invited to ask questions in English and Finnish via the event chatroom. Please join us at lamor.videosync.fi/q4-2023. The presentation material will be available on the same day by 10 a.m. EET on lamor.com/investors/reports-and-presentations. A recording of the webcast will also be available later that day on the same page. Further enquiries Timo Koponen, CFO, Lamor Corporation Plc, tel. +358 40 749 2986

Lamor – four decades of protection for the Baltic Sea4.1.2024 10:00:00 EET | Article

Traffic in the Baltic Sea is steadily increasing. Oil tankers continue to sail the sea, too. The Baltic Sea is a very shallow and vulnerable sea; hence it is vital to be well-prepared for environmental incidents. Nasty oil spills around the world have been the final proof that preparedness is essential. Finnish-based Lamor has provided every country around the Baltic Sea with oil response technology that is ready to be deployed whenever the call comes.

Lamor voitti sopimuksen EMSAn Pohjanmeren öljyntorjuntavarikon operoinnista19.12.2023 08:00:00 EET | Tiedote