Lamor Corporation Oyj tavoittelee siirtymistä Nasdaq Helsingin pörssilistalle

Lamor Corporation Oyj                      Lehdistötiedote                    29.9.2023 klo 13.45

Lamor Corporation Oyj tavoittelee siirtymistä Nasdaq Helsingin pörssilistalle

Lamor Corporation Oyj on päättänyt tavoitella yhtiön osakkeiden kaupankäynnin siirtämistä Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle vuoden 2023 loppuun mennessä. Lamor ei harkitse laskevansa liikkeeseen uusia osakkeita mahdollisen siirtymän yhteydessä.

Lamorin osake on ollut listattuna Nasdaq First North Premier Growth Market Finland -markkinapaikalla joulukuusta 2021 lähtien, ja Lamor soveltaa IFRS-raportointia sekä useita muita pörssilistan raportointivaateita jo tällä hetkellä.

Mahdollisen pörssilistalle siirtymisen odotetaan tukevan Lamorin  strategisten tavoitteiden toteuttamista. Siirtymisen arvioidaan pitkällä aikavälillä edistävän Lamorin osakkeen omistuspohjan laajenemista ja likviditeetin kasvua. Lisäksi siirtymisen arvioidaan parantavan Lamorin tunnettuutta eri sidosryhmien keskuudessa.

"Olemme toteuttaneet vahvaa kasvustrategiaamme First North Premier -markkinapaikalla ja kasvaneet merkittävästi liikevaihdossa mitattuna. Pörssilistalle siirtyminen vahvistaisi mahdollisuuksiamme viedä kasvustrategiaamme eteenpäin ja olisi luonnollinen seuraava askel tavoitellessamme kasvua uusilla markkina-alueilla ympäristösuojeluun, materiaalikierrätykseen ja maanpuhdistukseen liittyvien ratkaisujemme avulla”, toteaa Lamorin toimitusjohtaja Mika Pirneskoski.

Lamorin hallitus tulee esittämään ylimääräiselle yhtiökokoukselle Nasdaq Helsingin pörssilistalle siirtymisen edellyttämiä teknisiä muutoksia Lamorin yhtiöjärjestykseen. Ylimääräinen yhtiökokous tullaan kutsumaan koolle myöhemmin tänään.

Timo Koponen, CFO, Lamor Corporation Oyj, puh. +358 40 749 2986

Hyväksytty neuvonantaja

Danske Bank A/S, Suomen sivuliike

Ympäristönsuojelusta materiaalinkierrätykseen: Innovatiiviset teknologiamme, palvelumme ja räätälöitävät kokonaisratkaisumme – öljyntorjunnasta jätteen- ja vedenkäsittelyyn, maaperän puhdistuksesta muovinkierrätykseen – hyödyttävät asiakkaita ja ympäristöjä joka puolella maailmaa.

Pystymme isoihin ja nopeisiin operaatioihin toimimalla verkottuneessa ekosysteemissä paikallisten kumppaneidemme kanssa ja omien asiantuntijoidemme johdolla. Meillä on yli 500 työntekijää yli 20 maassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 128 miljoonaa euroa. Lamorin osake (LAMOR) on listattu Nasdaq Helsingin ylläpitämällä Nasdaq First North Premier Growth Market -markkinapaikalla. Lisätietoja: www.lamor.com.

Lamor mottar en bestilling fra Frøy for en omvendt osmose-basert behandlingsløsning for å fjerne parasitter fra oppdrettslaks29.4.2024 13:30:00 EEST | pressemelding

Det norske rederiet Frøy har bestilt et omvendt osmose-system fra Lamor, som skal ettermonteres på skipet deres for å produsere ferskvann og fjerne lakselus fra oppdrettslaks. Denne avtalen markerer Lamors sterkere inntreden på det norske markedet, hvor selskapet har betjent i flere tiår ved å tilby hovedsakelig teknologi for oljesølrespons og beredskapskompetanse.

Lamorille tilaus Frøyltä käänteisosmoosiin perustuvasta käsittelyratkaisusta kasvatuslohien loisten poistamiseen29.4.2024 13:30:00 EEST | Tiedote

Norjalainen varustamo Frøy on tilannut Lamorilta käänteisosmoosilaitteiston jälkiasennettuna alukselleen, joka kiertää poistamassa kassikasvatetuista lohista loisia. Sopimus merkitsee Lamorin toiminnan laajentamista Norjassa, jossa yritys on palvellut jo vuosikymmeniä tarjoten pääosin teknologiaa ja osaamista öljyntorjunnan vahvistamiseen.

Lamor receives an order from Frøy for a reverse osmosis-based treatment solution for removing parasites from farmed salmon29.4.2024 13:30:00 EEST | Press release

Norwegian shipping company Frøy has placed an order with Lamor for a reverse osmosis system to be retrofitted onto its vessel to produce fresh water to remove lice parasites from farmed salmon. The contract highlights Lamor’s stronger entry to Norwegian market, where the company has served for decades offering mainly oil spill response technology and preparedness competencies.