HögforsGST:n kansainvälinen kasvu jatkuu — ostaa SWEP:n kaukolämmönjakokeskusliiketoiminnan Ruotsissa ja Norjassa

Suomalainen lämmitysteknologiayritys HögforsGST jatkaa vahvaa kasvuaan ostamalla ruotsalaisen SWEP International AB:n kaukolämmönjakokeskusliiketoiminnan. Kaupan kohteena on SWEP:n Systems-liiketoimintayksikkö Göteborgissa, jonka asiakkaat koostuvat pääasiassa ruotsalaisista ja norjalaisista energiayhtiöistä.
HögforsGST:n tehdas ja pääkonttori Leppävirralla, Pohjois-Savossa

Ostetun liiketoimintayksikön työntekijät siirtyvät HögforsGST:n Ruotsin-tytäryhtiön GSTerm AB:n palvelukseen. Yrityskauppa SWEP:n kanssa istuu täydellisesti HögforsGST:n kasvustrategiaan.

— Yritysoston myötä tiimimme täydentyy osaavalla joukolla kaukolämpöalan ammattilaisia. Yhdessä asiantuntemuksemme ja resurssiemme kanssa pystymme palvelemaan kaukoenergiamarkkinoita entistä paremmin. Tämä mahdollistaa meille vahvemman jalansijan Ruotsin markkinalla ja pystymme samalla tarjoamaan laadukkaampaa palvelua sekä nykyisille että uusille asiakkaillemme. Toteutunut yrityskauppa on osa tulevien vuosien kasvustrategiaamme, ja se vahvistaa asemaamme Pohjoismaiden johtavana lämmönjakokeskustoimittajana, toteaa HögforsGST:n toimitusjohtaja Antti Hartman.

Yrityskauppa on virstanpylväs HögforsGST:n ja SWEP:n jo vuonna 2005 alkaneessa yhteistyössä. Vahva suhde ja vuosien mittaan rakennettu luottamus vaikutti SWEP:n valintaan myydä lämmönjakokeskusliiketoiminta juuri HögforsGST:lle.

— Myyntipäätöstä tehtäessä tärkeä kriteeri oli löytää uusi omistaja, joka mahdollistaa tiimin kasvumahdollisuudet ja tarjoaa aitoa lisäarvoa asiakkaille ja kumppaneille, sanoo SWEP International AB:n Director of Business Solutions Kristofer Haglund.

— Odotamme innolla pitkäaikaisen yhteistyön jatkamista SWEP:n kanssa hieman uudessa muodossa ja toivotamme sekä entisen SWEP-tiimin että uudet asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi. Olen varma, että yhdessä muodostamme uuden, entistä vahvemman joukkueen, joka tuo lisäarvoa pohjoismaiselle kaukoenergiamarkkinalle, Antti Hartman toteaa.

HögforsGST:n tehdas ja pääkonttori Leppävirralla, Pohjois-Savossa

Koskentie 65

HögforsGST Oy on suomalainen, korkeatasoisten lämmitys- ja jäähdytysratkaisujen valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin erikoistunut yritys. Olemme Pohjoismaiden johtava lämmönjakokeskustoimittaja, jonka kehittämät modernit Fiksu- ja HybridHEAT-lämmitysratkaisut vähentävät lämmityksen päästöjä ja kustannuksia. Valmistamme kaikki tuotteemme Suomessa Leppävirran tehtaallamme, missä myös pääkonttorimme sijaitsee. Yrityksellämme on kattava myyntiverkosto ympäri Suomen sekä tytäryhtiöt Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme yhteensä 160 alan ammattilaista ja merkittävä osuus yli 30 miljoonan euron liikevaihdostamme tulee viennistä.