Voiko kivuliaat tunteet kääntää voimavaraksi?

Mitä jos kivuliaat tunteet voisi muuntaa voimavaraksi, joka tekee elämästä rikkaampaa ja syvempää? New York Timesin myyntilistan ykköseksi noussut Susan Cainin uutuusteos Tunne melankolian eheyttävä voima (Viisas Elämä, 2023) tutkii ihmismielen tapoja käsitellä tunteita, joita luontaisesti saatamme pelätä, mutta jotka todellisuudessa voivat kätkeä sisälleen syvimmän mahdollisimman onnen.

Kirjailijan kuva: Aaron Fedor. Kansi: Laura Noponen

”Ajatus tuskan muuttamisesta luovuudeksi, transsendenssiksi ja rakkaudeksi on tämän kirjan sydän.” – Susan Cain teoksessa Tunne melankolian eheyttävä voima

Yltiöpositiivisuutta ihannoivassa kulttuurissa olemme tottuneet välttelemään kaikkea, mikä aiheuttaa tuskaa. Luontaisesti olemme kuitenkin taipuvaisia tuntemaan surua ja kaipausta. Susan Cainin voimaannuttava uutuusteos paljastaa katkeransuloisen, melankolisen mielenlaadun voiman ja sen, miksi kulttuurimme on ollut niin sokea sen arvolle. Cain yhdistää kirjassaan tutkimuksia ja omia kokemuksiaan selvittääkseen sen, miten suru ja kaipaus voivat olla todellinen polku luovuuteen ja yhteyteen.

Cainin mukaan onnellisuuden pakkomielle ei tee meistä onnellisia tai kokonaisia, vaan katkeransuloisuus on avain täyteläiseen ja tyydyttävään elämään. Tunnistamalla tummimmat tunteemme ja antamalla niille valoa, voimme löytää syvimmän merkityksemme ja yhteyden, rakkauden ja ilon. Ajassa, jossa vallitsee paljon epävarmuutta ja ahdistusta, katkeransuloisuuden voima tuo ihmiset yhteen uudella, syvällä ja odottamattomalla tavalla.

Susan Cain on LinkedInin maailman kymmenen parhaan vaikuttajan joukkoon nimetty puhuja ja palkittu kirjailija. Hänen teoksensa Hiljaiset: Introverttien manifesti on käännetty yli neljällekymmenelle kielelle ja se on noussut myydyimpien kirjojen listoille. Susan Cainin TED-puhetta introverttien voimasta on kuunneltu yli 40 miljoonaa kertaa.

Tunne melankolian eheyttävä voima ilmestyy kirjakauppoihin viikolla 42.

Viisas Elämä Oy on suomalainen kustantamo, jolla on 30 vuoden kokemus kotimaisen ja ulkomaisen tietokirjallisuuden julkaisemisesta. Julkaisemme huippuasiantuntijoiden kirjoittamia innostavia ja koskettavia teoksia elämän eri osa-alueille. Viisas Elämä on Suomen johtavin kustantamo hyvinvoinnin ja elämäntaidon kategoriassa. Teoksemme tarjoavat oivalluksia merkitykselliseen elämään.

Kansi: Laura Noponen
Kuva: Aaron Fedor

Fyysikon ajatuksia energiahoidoista hyvinvoinnin tukena27.2.2024 08:46:00 EET | Tiedote

Mitä tiede voi sanoa energiahoidoista ja niiden tehosta vai voiko mitään? Filosofian tohtori Johanna Blomqvist lähestyy aihetta teoksessaan Kvanttifysiikasta energiahoitoihin – Fyysikon matka mieleen ja paranemiseen (Viisas Elämä, 2016) ja toteaa, että kvanttifysiikan ajatusmaailmaan energiahoitaminen saattaa ehkä sopia, mutta vastauksia pitää hakea myös muilta suunnilta. Suositusta kirjasta on ilmestynyt nyt uudistettu laitos (Viisas Elämä, 2024).

Kehity taitavaksi kuuntelijaksi ja auttajaksi uutuuskirjan avulla14.2.2024 08:47:00 EET | Tiedote

Kaipaatko toimintaohjeita erilaisten vaikeuksien ja kriisien ratkaisemiseen? Olli Lehtisen uutuusteos Auta kaveria keskustellen – Näin kuuntelet, ymmärrät ja ratkaiset ongelmia (Viisas Elämä, 2024) tarjoaa oivalluksia taitavan ja toisen huomioivan keskusteluavun antamiseen. Teos kerää yhteen kriisityöntekijöiden ja psykoterapeuttien osuvimmat keskusteluohjeet helposti omaksuttavaksi oppaaksi.

Eheä lapsuus on kasvattajan vastuu24.1.2024 08:48:00 EET | Tiedote

Kaverivanhemmuudessa lapsen kannateltavaksi on annettu liikaa vastuuta. Tämä on hyvin haitallista lapsen kasvulle ja kehitykselle. Päätösvalta on oltava vanhemmalla, vaikka vapauden ja rajojen sopivan suhteen löytäminen voi olla haastavaa. Kasvatusvaikuttaja, rehtori Jarno Paalasmaa haluaa auttaa kasvattajia löytämään lapsen eheän kasvun turvaamat rajat uutuuskirjassaan Vapaus ja rajat — Kaverivanhemmuudesta kasvattajaksi (Viisas Elämä, 2024).