E.Ahlström ja Restatop yhdistävät voimansa kokonaisvaltaiseksi palveluksi - Ravintoloiden halutaan nyt olevan elämyskeitaita

Ravintolakattauksen markkinajohtaja E.Ahlström ja sisustusratkaisuja tarjoava Restatop aloittavat tiiviin yhteistyön. Kumppanoituminen tarkoittaa yhä kokonaisvaltaisempaa palvelutarjontaa alalla. Vaatimus ravintoloiden vaikuttavasta elämyksellisyydestä korostavat yksityiskohtia.

Kuva: Mikko Kaaresmaa / E.Ahlström.

Kumppanoituminen mahdollistaa asiakkaille entistä monipuolisempia ratkaisuja ja markkinoiden laajimman valikoiman kattaus- ja sisustuspalveluita yhdestä paikasta. Molemmat yritykset jatkavat kuitenkin itsenäisinä toimijoina.

110-vuotias E.Ahlström on ravintola-alan kattauspalveluiden markkinajohtaja Suomessa. Yhtiö tarjoaa usean sadan brändin kirjon erilaisia kattausratkaisuja. Restatop on puolestaan ravintoloiden sisustusratkaisujen markkinajohtaja, jolla on yli 30 vuoden kokemus alalta.

Elämyksellisyyden maksimointia

E.Ahlströmillä on jo pitkään uskottu kokonaisvaltaisen palvelun merkitykseen. Viimeisten kuuden vuoden ajan yhtiö onkin tarjonnut asiakkaille myös sisustussuunnittelua ja -ratkaisuja.

”Olemme pohtineet, miten voisimme tuottaa entistä laajempia palveluita asiakkaillemme. Ratkaisuna on kumppani, jonka tarjonnan ja palvelun laatu, laajuus ja vankka ammattitaito vastaavat näkemyksiämme”, E.Ahlströmin toimitusjohtaja ja yrittäjä Petri Nupponen kertoo.

”Restatop on sisustusratkaisujen markkinajohtaja, jolla on kattava valikoima kalusteita, valaisimia, kiintokalusteita ja sisustustekstiileitä. Yrityksellä on yli 30 vuoden kokemus alalta ja asiakkainaan heillä on maamme suurimpia ravintola- ja hotelliketjuja”, Nupponen avaa.

Trendinä on, että ravintoloiden on kyettävä tarjoamaan entistä vahvempaa elämyksellisyyttä, ja myös tilana niiden on mukauduttava vaihtuviin tarpeisiin. Kuluttajien odotukset ovat kasvaneet. Maailmalta tuttuja ja koettuja elämyksiä odotetaan myös kotimaassa.

Ravintolan on taivuttava moneen ja tarjottava asiakkailleen monipuolisia elämyksiä. Enää ravintoloille ei useinkaan riitä se, että tarjotaan ruokaa, juomaa ja palvelua.

Esimerkiksi päivällä lounasta tarjoava ravintola saattaa illalla muuntua stand up -klubiksi, taidenäyttelyksi tai jopa elokuvateatteriksi. Tämä vaatii ravintolan onnistuneelta tunnelmalta ja sisustukselta valtavasti”, E.Ahlströmin myyntijohtaja ja yrittäjä Teija Sääksmäki perustelee.

Tutkimusten mukaan ravintolan onnistunut tunnelma koostuu yli tuhannesta yksityiskohdasta. Restatop on äärimmäisen laadukas ja kokenut tekijä sisustajana.

”Kumppaneina pystymme yhdessä nyt tarjoamaan sisustusratkaisujen ja kattaustuotteiden lisäksi kaiken suunnittelun ja yhteensovittamisen. Näin varmistamme, että lukuisat yksityiskohdat on huomioitu ja toteutettu saumattomasti kunkin ravintolan oman konseptin mukaisesti”, Sääksmäki vakuuttaa.

"Jaamme saman arvopohjan ja tekemisen tavat"

E.Ahlström ja Restatop ovat aiemminkin työskennelleet yhteisissä projekteissa. Nyt uuden kumppanoitumisen myötä yhteistyö syvenee ja sen parhaimmat hyödyt tarjotaan asiakkaille.

”Olemme kotimaisia, yrittäjävetoisia yrityksiä, ja jaamme yhteisen arvopohjan sekä tekemisen tavat. Kumppaneina voimme tarjota entistäkin parempaa kokonaispalvelua, laajan valikoiman ja tehokkaan palveluiden yhteensovittamisen”, E.Ahlströmin Petri Nupponen kertoo.

Restatopin toimitusjohtaja ja yrittäjä Minna Knifsund puolestaan kertoo, että yhtiö on rakentanut mallistoaan ravintoloille yli 30 vuoden ajan.

”Olemme iloisia voidessamme tarjota tuotevalikoimamme ja osaamisemme jatkossa myös E. Ahlströmin asiakkaille. Molempien yritysten pitkä kokemus, tulevaisuuteen katsova toimintakulttuuri ja vankka ravintolaosaaminen sopivat hyvin yhteen”, Knfsund sanoo.

Yhdessä toimimalla yritykset kykenevät luomaan entistä elämyksellisempiä ja molempien asiakkaiden konseptiin sopivia tunnelmia niin ravintoloihin, hotelleihin kuin kahviloihin.

”Tavoitteemme on auttaa asiakkaitamme voittajiksi alan ketterimmällä palvelulla ja laajimmalla tuotevalikoimalla” Minna Knifsund kiteyttää.

Petri Nupponen, toimitusjohtaja, yrittäjä, E.Ahlström Oy, p. 040 709 3314, petri.nupponen@eahlstrom.fi
Teija Sääksmäki, myyntijohtaja, yrittäjä, E.Ahlström Oy, p. 050 467 7061, teija.saaksmaki@eahlstrom.fi
Minna Knifsund, toimitusjohtaja, yrittäjä, Restatop Oy, 040 086 9779, minna.knifsund@restatop.fi
Jyrki Rantala, toimitusjohtaja, yrittäjä, Restatop Oy, p. 040 082 3660, jyrki.rantala@rt-interiors.fi

Restatopin yrittäjät Minna Knifsund ja Jyrki Rantala. Kuva: Niko Sieppi / Rabbit Visuals.
E.Ahlströmin yrittäjät Teija Sääksmäki ja Petri Nupponen. Kuva E.Ahlström / Karoliina Jääskeläinen.
Kuva: Mikko Kaaresmaa / E.Ahlström.