Dekkarifestivaali lähtee merelle m/s Finlandialla – ohjelmassa rikoskirjallisuuden huiput, mm. Leena Lehtolainen, Satu Rämö ja Christian Rönnbacka

Yhdeksättä kertaa järjestettävä Dekkarifestivaali vie maan kärkidekkaristit ja heidän lukijansa Suomenlahden aalloille Eckerö Linen m/s Finlandialla. Suomen suurin rikoskirjallisuustapahtuma järjestetään lauantaina 4. marraskuuta.

Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman ohjelmassa juhlitaan suomalaisen rikoskirjallisuuden rakastetuinta naispoliisia. Leena Lehtolaisen Maria Kallio -sarja täyttää tänä syksynä 30 vuotta, minkä kunniaksi Lehtolainen on kirjoittanut sarjan 16. osan Pimeän risteys.

Islannissa asuva dekkaristi Satu Rämö kertoo kirjailmiöksi nousseesta Hildur-sarjasta ja luvassa on myös sisältöpaljastuksia marraskuussa ilmestyvästä Hildur-sarjan kolmannesta osasta.

Kärkidekkaristien lisäksi tapahtumassa esiintyvät myös maan kiinnostavimmat true crime -kirjailijat. Huumepoliisina pitkän uran tehnyt kirjailija Kale Puonti ja entinen jengipomo Mika ”Immu” Ilmén avaavat alamaailman ajattelutapoja. Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman juontavat Juha Roiha ja Heidi Holmavuo.

Dekkarifestivaali merellä -esiintyjät

Leena Lehtolainen, Satu Rämö, Christian Rönnbacka, Helena Immonen, Marko Kilpi, Kale Puonti, Mika ”Immu” Ilmén, Ville Kaarnakari, Niko Rantsi, Jari Raatikainen, Tero Haapala & Göran Wennqvist, Rebekka Härkönen, Tuomas Rimpiläinen, Mikael Viima, Joona Keskitalo, Martta Kaukonen, Saija Kuusela

Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman järjestävät Werner Söderström Osakeyhtiö, Eckerö Line ja tislaamoyritys Author’s Distillery. Kustantamoista mukana ovat Bazar, CrimeTime, Docendo, Johnny Kniga, Minerva, Tammi ja WSOY.

Katso tapahtuman ohjelma

Siri Kolusta kotikirjailija Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden osastolle25.1.2024 11:29:08 EET | Tiedote

Tammi vahvistaa lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantamista uudenlaisella yhteistyöllä: lasten- ja nuortenkirjatiimiin liittyy kotikirjailija vuoden 2025 alusta. Kotikirjailija on määräaikaisen kautensa aikana luomassa tarinamaailmoja Tammen toimituksen kanssa, antamassa ja organisoimassa koulutusta talon kirjailijoille, luomassa yhteiskunnallisia suhteita ja vahvistamassa lasten- ja nuortenkirjallisuuden asemaa ja näkyvyyttä.