Dekkarifestivaali lähtee merelle m/s Finlandialla – ohjelmassa rikoskirjallisuuden huiput, mm. Leena Lehtolainen, Satu Rämö ja Christian Rönnbacka

Yhdeksättä kertaa järjestettävä Dekkarifestivaali vie maan kärkidekkaristit ja heidän lukijansa Suomenlahden aalloille Eckerö Linen m/s Finlandialla. Suomen suurin rikoskirjallisuustapahtuma järjestetään lauantaina 4. marraskuuta.

Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman ohjelmassa juhlitaan suomalaisen rikoskirjallisuuden rakastetuinta naispoliisia. Leena Lehtolaisen Maria Kallio -sarja täyttää tänä syksynä 30 vuotta, minkä kunniaksi Lehtolainen on kirjoittanut sarjan 16. osan Pimeän risteys.

Islannissa asuva dekkaristi Satu Rämö kertoo kirjailmiöksi nousseesta Hildur-sarjasta ja luvassa on myös sisältöpaljastuksia marraskuussa ilmestyvästä Hildur-sarjan kolmannesta osasta.

Kärkidekkaristien lisäksi tapahtumassa esiintyvät myös maan kiinnostavimmat true crime -kirjailijat. Huumepoliisina pitkän uran tehnyt kirjailija Kale Puonti ja entinen jengipomo Mika ”Immu” Ilmén avaavat alamaailman ajattelutapoja. Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman juontavat Juha Roiha ja Heidi Holmavuo.

Dekkarifestivaali merellä -esiintyjät

Leena Lehtolainen, Satu Rämö, Christian Rönnbacka, Helena Immonen, Marko Kilpi, Kale Puonti, Mika ”Immu” Ilmén, Ville Kaarnakari, Niko Rantsi, Jari Raatikainen, Tero Haapala & Göran Wennqvist, Rebekka Härkönen, Tuomas Rimpiläinen, Mikael Viima, Joona Keskitalo, Martta Kaukonen, Saija Kuusela

Dekkarifestivaali merellä -tapahtuman järjestävät Werner Söderström Osakeyhtiö, Eckerö Line ja tislaamoyritys Author’s Distillery. Kustantamoista mukana ovat Bazar, CrimeTime, Docendo, Johnny Kniga, Minerva, Tammi ja WSOY.

Katso tapahtuman ohjelma