Billebeino avasi lippulaivamyymälän Helsingin keskustaan
Tiililogostaan tunnettu suomalainen urheilu- ja muotivaatemerkki Billebeino avasi historiansa ensimmäisen oman kivijalkaliikkeen. Helsingin keskustan Kämp Gallerian katutasoon, Mikonkatu 1:een torstaina 5. lokakuuta avautunut liike toimii brändin näyttävänä lippulaivamyymälänä, joka esittelee tuotteiden lisäksi Billebeinon urheilusta, taiteesta ja katukulttuurista ammentavaa filosofiaa.
Ex-jääkiekkoilija Ville Leinon ja ystävänsä Juhani Putkosen vuonna 2014 perustama Billebeino on kasvanut sisäpiirin taideterapiaprojektista kansainväliseksi lifestyle-brändiksi. Siinä yhdistyvät Leinon intohimojen mukaisesti urheilun, taiteen ja tyylin maailmat. Brändi rakensi yleisönsä vahvalla heimomentaliteetilla, jossa yhdistyivät aktiivinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa ja verkkokaupan monipuoliset mahdollisuudet. Ensimmäinen oma kivijalkaliike Helsingin paraatipaikalla on merkittävä askel Billebeino-ajattelun tuomisessa yleisön ja fanien keskuuteen.
”Olemme mielestäni nyt siinä pisteessä, että voimme tuoda omaa tyyliämme, rohkeuttamme ja Billebeinon yleistä fiilistä ja arvoja Helsingin keskustan kivijalkaan. Oma liiketila antaa meille ensimmäistä kertaa mahdollisuuden paitsi esitellä mallistomme koko laajuudessaan, myös nostaa näytille harvinaisempia tuotteita ja taidettakin”, kertoo Billebeinon perustajaosakas ja pääsuunnittelija Ville Leino.
Ensimmäisen kivijalkaliikkeen avaaminen juuri Helsingin keskustaan on brändille itsestäänselvyys.
”Huhut keskustan kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. Ihmiset vain tarvitsevat syitä tulla tänne. Olemme ammentaneet paljon Helsingistä, sen ainutlaatuisesta tunnelmasta ja Stadin historiasta. Kaupungillamme on valtava potentiaali, johon uskomme. Pelkän vaatekaupan sijaan rakensimmekin brändimme mukaisen matalan kynnyksen kohtauspaikan, jossa katumuoti yhdistyy taiteeseen, urheiluun ja kulttuuriin”, vakuuttaa Leino.
Fanien kohtauspaikka
Billebeinon lippulaivamyymälä on suunniteltu rikkomaan perinteisen myymäläkonseptin rajoja. Helposti muokkautuvassa 126 neliömetrin kokoisessa liiketilassa tullaan järjestämään erilaisia tapahtumia, esiintymisiä ja keikkoja. Lippulaivamyymälä tarjoaakin asiakkaille mahdollisuuden uppoutua monipuoliseen Billebeino-maailmaan entistä syvemmin.
”Vaatebrändin kanssa pelaaminen muistuttaa hyvin paljon huippu-urheilua. Muotimaailmassakin on kiiltoa ja loistoa, mutta sitten on myös periksiantamatonta hiljaista puurtamista, itsensä rääkkäämistä ja etsimistä. Kamppailuissa tähdätään unohtumattomiin voittoihin, mutta toisinaan niitä myös hävitään. Menestyksen eteen pitää kuitenkin olla rohkea ja uida vastavirtaan, omia vahvuuksia vastuullisesti kehittäen ja uusia löytäen. Molemmissa lajeissa myös fanien rooli on tärkeä. Meille he ovat luonnollisesti koko olemassaolomme perusta ja olenkin fanikunnastamme valtavan ylpeä”, kiittää Ville Leino.
Billebeino lyhyesti
Billebeino on vuonna 2014 perustettu suomalainen vaatebrändi, joka yhdistää urheilun, taiteen ja musiikin ainutlaatuisella tavalla. Brändi tunnetaan rohkeasta tyylistään ja laadukkaasta käsityöstään. BilleBeino Clothing and Accessories Oy työllistää 13 ihmistä ja sen liikevaihto vuonna 2022 oli 4,5 MEUR. Lisätietoa Billebeinosta osoitteessa billebeino.com
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jekku Berglund, markkinointipäällikkö, BillBeino Clothing and Accessories Oy
jekku@billebeino.com
+358 40 577 2405
Ville Leino, Billebeino, perustaja, BillBeino Clothing and Accessories Oy
ville@billebeino.com
Samuel Sorainen, Wolfcom PR Boutique
samuel.sorainen@wolfcom.fi
+358 400 579 653
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Suomalaiset matkustivat kesällä ahkerasti Tallinnaan24.10.2024 14:06:13 EEST | Tiedote
Viron matkailutilastot kuluneen kesän osalta on julkaistu. Tallinna on vahvistanut paikkaansa suomalaisten suosituimpana matkakohteena ja lähinaapurimme pääkaupungissa vierailikin kuluneen kesän aikana yli 10 % enemmän suomalaisia kuin ennen pandemiaa 2019. Viron maakunnat ovat tuota normaalin matkailun edellistä verrokkivuotta vielä 9 % jäljessä, mutta Tallinnan imussa suomalaisten kesämatkailu Viroon oli edelliskesään 2023 verrattuna 4 %:n kasvussa.
Helsinkiläisviskeille huippupisteet ja kaksi kultaa USA:sta16.10.2024 13:18:22 EEST | Tiedote
Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company sai Sörnäisten Tukkutorilla tislatuille ruis- ja maissiviskeilleen huippuarviot Yhdysvalloissa. Juomat testasi arvostettu yhdysvaltalainen Beverage Testing Institute BevTest, joka antoi helsinkiläiselle ruisviskille 91 pistettä ja maissiviskille 92 pistettä 100:sta. Molemmat helsinkiläisviskit saivat kultamitalin World Whiskies -kategoriassa. Kyseessä on suomalaisviskien merkittävin testimenestys Yhdysvalloissa. Erityisen saavutuksesta teki myös sen ajankohta, sillä tänään tulee 10 vuotta helsinkiläistislaamon ensimmäisen ruisviskin tynnyröinnistä.
4+4 tärppiä elämykselliseen syyslomaan Virossa2.10.2024 13:16:40 EEST | Tiedote
Kuten muussakin matkailussa, on Viro suomalaisten suosituin ulkomaankohde myös syyslomalle. Inspiraatiota Viron-matkalle kannattaa hakea koko syksyn ajan esitettävästä, MTV:n suositusta Myyrä-sarjasta ja nähdä, että lähinaapurissa on helppo viettää aktiivista ja elämysrikasta syysviikkoa.
Petri Mannonen Universal Musicin toimitusjohtajaksi2.10.2024 11:00:25 EEST | Tiedote
Pitkän uran viihdeteollisuudessa tehnyt Petri Mannonen on nimitetty levy-yhtiö Universal Musicin toimitusjohtajaksi. Universalilla eri tehtävissä vuodesta 2010 toiminut Mannonen saa johdettavakseen Suomen suurimman levy-yhtiön, jonka kotimaista menestystä ovat siivittäneet kuluneen vuoden aikana muun muassa KUUMAA, Mirella ja Robin Packalen.
Lentoyhtiö Nordic Regional Airlines ja Salpauslento koulutusyhteistyöhön30.9.2024 08:22:20 EEST | Tiedote
Suomalainen lentoyhtiö Nordic Regional Airlines (Norra) hakee uusia liikennelentäjiä helsinkiläisen Aerocom Aviationin omistaman lentokoulu Salpauslennon rakentaman koulutusohjelman kautta. Ensi vuonna alkava koulutuskokonaisuus avaa ammattilentäjän urasta haaveileville mahdollisuuden ammattiin. Pienryhmänä lähiopetuksena tapahtuvassa koulutusohjelmassa valmistuu valmiiksi lentäjäksi noin 24 kuukaudessa, eikä aiempaa ilmailualan koulutusta vaadita. Menestyksekkäästi suoritettu koulutus mahdollistaa työllistymisen Norran palvelukseen liikennelentäjänä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme