Presto Paloturvallisuus Oy

Presto on ostanut Sammutinhuolto Santtu Aitalan Kouvolasta

Presto on ostanut Kymenlaaksossa toimivan Sammutinhuolto Santtu Aitala Oy:n koko osakekannan. Lokakuun alussa ostetussa yrityksessä työskentelee seitsemän henkilöä ja liikevaihto vuonna 2022 oli noin 680k euroa. Yrityskauppa on osa Preston strategiaa kasvaa ja tarjota asiakkailleen monipuolisia turvallisuuspalveluita entistä laajemmalla alueella.
Presto Paloturvallisuus Oy laajeni Kymenlaaksoon. Kouvola-Kotka-Hamina alueella toimiva Sammutinhuolto Santtu Aitala Oy on nyt osa Prestoa.

Kymenlaaksossa Kouvola-Kotka-Hamina alueella toimiva Sammutinhuolto Santtu Aitala Oy on perustettu 2007. Yrityksen palveluksessa on yrittäjän lisäksi viisi paloturva-asentajaa sekä laskuttaja. Liikevaihto on noin 680 000 euroa. Yrityksen kasvu on ollut vahvaa erityisesti kahtena viimeisenä toimintavuotena. Syynä tähän on ollut pitkälti maailman tilanteesta johtuva väestönsuojien merkittävästi lisääntyneet tarkastukset, tiiveyskokeet sekä tarvikkeiden myynti. Pikapalopostien huollot ja korjaukset ovat myös tuoneet lisäkasvua. Lisäksi kuluttajien sekä kotitalouksien tietoisuus omasta turvallisuudestaan on kasvanut ja kysyntä on lisääntynyt myös niissä kohderyhmissä.

Yritäjä Santtu Aitala on toiminut ennen nimeään kantavan yrityksen perustamista UPM Kymin teollisuuspalomestarina noin 20 vuotta. UPM Kymissä hän on vastannut henkilöstön tulityö- ja alkusammutuskoulutuksista. Palo-opistossa suoritetut teollisuuspalopäällikön opinnot sekä pitkä ura ovat antaneet hänelle laajan tietämyksen turvallisuusalan määräyksistä ja asetuksista.

Prestolle yrityskaupan lähtökohta oli nykyiseen toimintaan sopivan ja sitä vahvistavan yrityksen löytyminen. Sammutinhuolto Santtu Aitala sijaitsi maantieteellisesti alueella, jossa Prestolla ei ollut vielä toimintaa. Lisäksi yrityksen liiketoiminta oli kehittynyt tasaisesti, liikevaihto oli kasvussa ja yhtiö oli kannattava.

Santtu Aitala perustelee yrityksensä myyntiä: “Turvallisuus tulee jatkossakin korostumaan ja vaatimukset lisääntymään yrityksissä sekä yhteiskunnassa. Pysyäkseen vaatimusten tasalla yritysten olisi kasvettava samaan tahtiin. Yrityksen kasvu vaatii kuitenkin paljon lisää panostusta ja resursseja, joten Preston tarjoamat resurssit ja laadukkaat tuotteet sekä turvallisuuspalvelujen monipuolisuus oli merkittävä vaikutin toteutuneeseen yrityskauppaan.”
Yrityskaupassa Sammutinhuolto Santtu Aitalan koko osakekanta on myyty Prestolle. Kaupan jälkeen yritys jatkaa toistaiseksi itsenäisenä yhtiönä Preston omistuksessa. Yrityksen nimi ei muutu, myös sähköpostit ja www-osoite säilyvät ennallaan. Koko henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä.

Kaikki Sammutinhuolto Santtu Aitalan nykyiset palvelut jatkuvat ennallaan. Niiden lisäksi asiakkaat pääsevät hyödyntämään koko Preston tuote- ja palveluvalikoimaa, sisältäen kattavat turvallisuuskoulutukset sekä työpaikkojen ensiapuvalmiuden.
Preston maajohtaja Tero Roivaisen mukaan: “Preston tavoite on kasvaa jatkossakin vahvasti sekä orgaanisesti että yritysostoin. Laajentuminen maantieteellisesti uusille alueille tarkoittaa, että asiakkaita voidaan palvella entistä paremmin ja yhä kattavammin.”

Kuvat

Yrityskaupat käteltiin lokakuun alussa.
Yrityskaupat käteltiin lokakuun alussa. Kuvassa vasemmalta: Jari Kortelainen ja Santtu Aitala sekä Sirpa Aitala ja Tero Roivainen.

Presto Paloturvallisuus Oy
Teerisuonkuja 7

Presto Paloturvallisuus Oy auttaa yrityksiä ja organisaatioita luomaan turvallisuutta ja minimoimaan tulipalojen ja tapaturmien riskiä. Tarjoamiemme koulutusten, läheisten asiakassuhteiden sekä vastuullisten tuotteidemme ansioista asiakkaidemme on helppo suojata toimintaansa ja työntekijöitään. Presto Paloturvallisuus on osa ruotsalaisomistuksessa olevaa Presto-konsernia. Presto on alansa johtava toimija, jolla on yli 60 vuoden kokemus asiakkaittensa paikallisesta palvelemisesta Pohjoismaissa. www.presto.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Presto Paloturvallisuus Oy

Tiedote yrityskaupasta: PRESTO PALOTURVALLISUUS OY ON OSTANUT SAMMUTINHUOLTO SAARI OY:n KOKKOLASTA28.10.2020 08:10:42 EET | Tiedote

Yli 55 vuotta Kokkolassa toiminut Sammutinhuolto Saari Oy siirtyi 27.10.2020 solmitussa yrityskaupassa osaksi Presto-konsernia. Sammutinhuolto Saari Oy jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja henkilöstöllään Presto Paloturvallisuus Oy:n tytäryhtiönä. Nykyinen toimitusjohtaja ja omistaja Henry Heinua tulee vastaamaan jatkossakin yhtiön operatiivisesta toiminnasta. Sammutinhuolto Saari Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetään Presto Paloturvallisuus Oy:n toimitusjohtaja Jari Kortelainen.