Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin yhteistyöprojekti Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa

Rekrytointi on tärkeä osa yrityksen menestystä ja ammattitaitoinen rekrytointi voi vaikuttaa merkittävästi organisaation tuloksiin ja maineeseen työnantajana. Koulutukset, kuten Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin tarjoama HRA-koulutus, ovat erinomainen tapa parantaa ja päivittää osaamista rekrytoinnissa.

HRA, Hyväksytty rekrytoinnin asiantuntija -koulutus on maassamme ensimmäinen tutkintoon johtava rekrytointikoulutus. HRA-koulutus käsittelee rekrytoinnin perusteita ja prosessia, juridiikkaa sekä päätöksentekoa ja analysointia. Koulutuksen tavoitteena on auttaa saavuttamaan rekrytoinnin tavoitteet, vahvistaa rekrytointihenkilöstön ammatillista osaamista sekä parantaa työnantajamielikuvaa sekä hakijakokemusta.

“Harva yritys nostaa epäonnistuneen rekrytoinnin yrityksen riskitekijöiden listalle. Kuitenkin rekrytointi voi olla epäonnistuessaan kallis investointi, jopa kriittinen. Ammattitaitoisen rekrytoijan avulla yritys onnistuu pätevien ja sopivien työntekijöiden rekrytoinnissa, säästää resursseja, noudattaa lakia ja parantaa mainettaan työnantajana”, toteaa Marja Heinimäki, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin toimitusjohtaja.

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari ja Laurea-ammattikorkeakoulu ovat yhteistyössä luoneet kyselyn, jonka avulla kerätään tietoa pk-yrityksiltä rekrytointiprosesseista, sekä kartoitetaan rekrytointihenkilöstön osaamista. Kyselyn tulokset vaikuttavat Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin tarjoaman HRA-koulutuksen rakenteeseen ja vastauksien avulla selvitetään mahdollisia kehittämistarpeita. Tulosten avulla koulutusta pystytään jatkossa kohdentamaan entistä paremmin sitä tarvitseville yrityksille ja henkilöille.