Minuutin mittaisella harjoituksella kohti onnellista elämää

Onnen saavuttamista on pidetty monimutkaisena. Entä jos se onkin helppoa? Ilkka Koppelomäen uutuusteos Onnellisuusminuutti (Viisas Elämä, 2023) purkaa onnellisuuden myyttejä ja osoittaa, että onnen saavuttaminen voi olla yksinkertaista ja jokaiselle mahdollista. Siihen vaaditaan vain uskallus tuntea onnellisuutta.

Kirjailijan kuva: Julia Alakulju. Kansi: Jonna Nisu

”Onnellisuusminuutin idea on hyvin yksinkertainen. Sen tarkoitus on, että annat itsellesi vapauden tuntea onnellisuutta yhden minuutin ajan.”
– Ilkka Koppelomäki teoksessa Onnellisuusminuutti

Ilkka Koppelomäen uutuusteos opastaa lukijalle vaikuttavan tavan luoda onnellisuutta elämän jokaisena päivänä olosuhteista ja elämäntilanteesta riippumatta. Teoksen ydin on Koppelomäen kehittämä Onnellisuusminuutti-harjoitus, joka pohjautuu sekä Koppelomäen omiin kokemuksiin että oppeihin, jotka hän on ammentanut valmentajana työskennellessään luomansa Saa mitä haluat -menetelmän parissa.

”Mielestäni onnellisuudesta on tehty aivan liian monimutkaista. Sitä tutkitaan paljon ja tutkijat löytävät aina uusia selityksiä sille, mikä tekee ihmisen onnelliseksi. Tämä kirja eroaa sillä, että se antaa suoraan ensimmäisessä osassa sinulle yhden konkreettisen ja testatun tavan alkaa luoda onnellisuutta elämääsi heti tänään.” kertoo Koppelomäki.

Onnellisuusminuutti on jatkoa Koppelomäen suositulle Saa mitä haluat -kirjasarjalle. Viisas Elämä on aiemmin julkaissut teokset Saa mitä haluat – Opas omannäköisen elämän toteuttamiseen (2019), Saa mitä haluat – Elämäsi kirja (2020), Saa mitä haluat -muistikirja (2021) ja Saa mitä haluat: Nuoren kirja – Kasva keneksi haluat (2022).

Ilkka Koppelomäki on itsensä johtamisen valmentaja ja oman elämän ohjaamiseen tarkoitetun Saa mitä haluat -menetelmän kehittäjä. Ilkka on reilun 10 vuoden aikana auttanut menetelmällään tuhansia suomalaisia tekemään arjestaan parempaa ja saavuttamaan tavoitteitaan. Ilkan perustama Uskalla Innostua -tiimi on tehnyt vaikuttavaa työtä itsensä kehittämisen eteenpäin viemiseksi jo vuodesta 2007 asti. Ilkan missiona on ”vähemmän katkeria vanhuksia ja enemmän elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä”.

Onnellisuusminuutti ilmestyi kirjakauppoihin viikolla 46.

Viisas Elämä Oy on suomalainen kustantamo, jolla on 30 vuoden kokemus kotimaisen ja ulkomaisen tietokirjallisuuden julkaisemisesta. Julkaisemme huippuasiantuntijoiden kirjoittamia innostavia ja koskettavia teoksia elämän eri osa-alueille. Viisas Elämä on Suomen johtavin kustantamo hyvinvoinnin ja elämäntaidon kategoriassa. Teoksemme tarjoavat oivalluksia merkitykselliseen elämään.

Kuva: Julia Alakulju
Kansi: Jonna Nisu

Fyysikon ajatuksia energiahoidoista hyvinvoinnin tukena27.2.2024 08:46:00 EET | Tiedote

Mitä tiede voi sanoa energiahoidoista ja niiden tehosta vai voiko mitään? Filosofian tohtori Johanna Blomqvist lähestyy aihetta teoksessaan Kvanttifysiikasta energiahoitoihin – Fyysikon matka mieleen ja paranemiseen (Viisas Elämä, 2016) ja toteaa, että kvanttifysiikan ajatusmaailmaan energiahoitaminen saattaa ehkä sopia, mutta vastauksia pitää hakea myös muilta suunnilta. Suositusta kirjasta on ilmestynyt nyt uudistettu laitos (Viisas Elämä, 2024).

Kehity taitavaksi kuuntelijaksi ja auttajaksi uutuuskirjan avulla14.2.2024 08:47:00 EET | Tiedote

Kaipaatko toimintaohjeita erilaisten vaikeuksien ja kriisien ratkaisemiseen? Olli Lehtisen uutuusteos Auta kaveria keskustellen – Näin kuuntelet, ymmärrät ja ratkaiset ongelmia (Viisas Elämä, 2024) tarjoaa oivalluksia taitavan ja toisen huomioivan keskusteluavun antamiseen. Teos kerää yhteen kriisityöntekijöiden ja psykoterapeuttien osuvimmat keskusteluohjeet helposti omaksuttavaksi oppaaksi.

Eheä lapsuus on kasvattajan vastuu24.1.2024 08:48:00 EET | Tiedote

Kaverivanhemmuudessa lapsen kannateltavaksi on annettu liikaa vastuuta. Tämä on hyvin haitallista lapsen kasvulle ja kehitykselle. Päätösvalta on oltava vanhemmalla, vaikka vapauden ja rajojen sopivan suhteen löytäminen voi olla haastavaa. Kasvatusvaikuttaja, rehtori Jarno Paalasmaa haluaa auttaa kasvattajia löytämään lapsen eheän kasvun turvaamat rajat uutuuskirjassaan Vapaus ja rajat — Kaverivanhemmuudesta kasvattajaksi (Viisas Elämä, 2024).