Pohjois-Suomi sähköistyy – Syksyn loppuun mennessä Arinan toimialueella yli 30 ABC-latausasemaa

Osuuskauppa Arinan jatkaa voimakkaita investointeja sähköautojen latausasemaverkoston laajentamiseksi Pohjois-Suomessa.  Uudet avaukset painottuvat erityisesti teho- ja suurteholatauspisteisiin ja lisäksi osassa aiemmin avatuista ABC-latauspisteistä nostettiin kesän aikana tehoja entisestään.

Samalla käynnillä ostokset tai tauko ja auton lataus

Osuuskauppa Arinan uusia ABC-latausasemia avataan Prisma-, S-market- ja Sale-myymälöiden, ABC-asemien ja Sokos Hotellien yhteyteen. Uusia asemia on jo avattu loppukesän ja syksyn aikana Sodankylään, Kolariin, Ouluun, Keminmaahan, Tornioon, Kemiin, Ylitorniolle, Vihantiin sekä Levillä S-marketille ja Break Sokos Hotel Levin yhteydessä sijaitsevaan Levin Toriparkkiin. Loppuvuoden aikana ABC-latausasemat tullaan avaamaan vielä Zeppelinin Prismalle Kempeleeseen, Original Sokos Hotel Arinan asiakasparkkiin sekä Kaakkurin, Pateniemen ja Oulunsalon S-markettien kylkeen.

– Arinan ABC-latausasemat ovat saaneet kiitosta sekä kätevyydestä että kohtuullisesta hinnoittelusta. Lataus onnistuu helposti ABC-mobiilin avulla, esimerkiksi ruokaostosten aikana. Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja on erityisen hienoa, että pääsemme tuomaan uusia ABC-latausasemia ympäri Pohjois-Suomea, Lappia myöten. Näistä esimerkkinä Levi, jossa uusi latausasema helpottaa paitsi paikallisten, myös matkailijoiden elämää, toteaa Osuuskauppa Arinan myynti- ja kehityspäällikkö Mikko Kuusela.

– ABC-latausasemat ovat saaneet asiakkailtamme kiitosta sekä kätevyydestä että kohtuullisesta hinnoittelusta, unohtamatta asiakasomistajillemme latauksesta kertyvää Bonusta. Seuraamme asiakkaidemme palautteita tarkasti ja esimerkiksi saamiemme palautteiden perusteella olemme nostaneet tehoja entisestään jo käytössä olleiden Pudasjärven, Vaalan, Pulkkilan, Muhoksen ja Ivalon ABC-latauspisteillä. Valtakunnallisesti ABC-lataus on noin kahdessa vuodessa kasvanut yli 1600 latauspisteen verkostoksi. Tämä verkosto palvelee asiakkaita kaikkialla siellä missä he liikkuvat, Kuusela lisää.

ABC-latausverkoston rakentaminen tukee käynnissä olevaa liikenteen murrosta. ABC-latauksella on myös tärkeä rooli Arinan ja koko S-ryhmän kunnianhimoisissa ilmastotavoitteissa. Osuuskauppa Arinan ja koko S-ryhmän tavoitteena on olla oman toimintansa osalta hiilinegatiivinen vuonna 2025 ja ABC-lataus on osa tätä kunnianhimoista ilmastotavoitetta.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 184 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Noin 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, ABC-liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuosi 2023: Asiakas- ja työtyytyväisyys sekä investoinnit kasvuun15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

”Uudistimme strategian ja muutimme sen teoiksi. Nostimme ihmisen keskiöön. Asiakasmäärä ja asiakastyytyväisyys harppasivat useimmilla ketjuilla ja työtyytyväisyys kehittyi. Asiakasomistajien ja asiakasmäärän kasvu vauhdittivat myyntiä ja yhdessä kuluhallinnan kanssa mahdollistivat hyvän liiketuloksen ja osuustoiminnallisen tuloksen, mistä kiitos asiakkaille, arinalaisille ja yhteistyökumppaneille. Tulos käytetään osana lähivuosien satojen miljoonien investointeja Pohjois-Suomeen”, iloitsee toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Osuuskauppa Arina tarjoaa kesätöitä yli 1000 nuorelle Inarista Pyhäjoelle26.1.2024 07:55:00 EET | Tiedote

Arina etsii kesätyöntekijöitä muun muassa Prismoihin, S-marketteihin, Saleihin, ABC-asemille, Sokoksille sekä ravintoloihin, kahviloihin ja hotelleihin Pohjois-Suomessa. Kesätyöpaikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja 1000 2–3 viikon mittaista tutustumisjaksoa 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy 11.2.2024 ja kesä-ässien osalta hakuaika jatkuu 31.3.2024 saakka.