Magic Cloud Oy

Pilvipalveluyritys Magic Cloud on ostanut Daymoren ja kasvaa yhdeksi Suomen suurimmista Citrix-asiantuntijoista

Tamperelainen pilvipalveluiden asiantuntijayritys Magic Cloud Oy kertoi tänään yrityskaupasta, jonka myötä helsinkiläisen Daymore Oy:n osakkeet siirtyivät Magic Cloudin omistukseen. Kaupan myötä Magic Cloudista tulee yksi Suomen suurimmista Citrix-ratkaisujen asiantuntijoista.

Kuvassa vasemmalla on Daymoren perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Jarno Mäki yhdessä Magic Cloudin toimitusjohtaja Timo Haapavuoren kanssa.

Vuonna 2012 perustettu Magic Cloud palvelee yrityksiä hybridiympäristöissä tarjoamalla ulkoistettua pilvihallintaa omassa, asiakkaiden tarpeisiin kehitettävässä pilvessä. Magic Cloudin palvelut koostuvat niin kutsutuista 'Managed Cloud' -palveluista, eli pilviympäristön ja infrastruktuurin osittaisesta tai kokonaishallinnasta. Kokonaisvaltaisella infraosaamisella Magic Cloud pystyy rakentamaan toimivan, turvallisen ja asiakkaan tarpeiden mukaisen infran ennustettavilla kustannuksilla.

Daymore-kaupan myötä Magic Cloud vahvistaa osaamistaan Citrix-teknologioissa ja julkipilvipalveluissa, joiden avulla pystytään palvelemaan asiakkaita laajemmin paikkariippumattomissa työympäristöissä. Kaupan myötä Magic Cloudin liikevaihto kasvaa noin 3,5 miljoonaan euroon ja yrityksestä tulee yksi Suomen harvoista Citrix-platinakumppaneista. Yrityksen tavoitteena on 10 miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2026 mennessä.

“Tavoittelemme huomattavaa kasvua Euroopan pilvipalvelumarkkinoilla ja haluamme olla Euroopan merkittävin Managed Cloud -palveluntarjoaja omalla pilvipalvelulla. Daymore-kauppa vahvistaa osaamistamme sovellus- ja työpöytävirtualisoinnissa sekä julkipilvipalveluissa entisestään”, Magic Cloudin toimitusjohtaja Timo Haapavuori kertoo. “Uskon, että kasvun mahdollistavat palveluasenteemme, jatkuva teknologiaratkaisujen ja Magic Cloudilaisten osaamisen kehittäminen sekä toimintatapamme, josta olemme saaneet paljon kiitosta asiakkailtamme. ”

“Yrityskaupassa oli selkeät synergiaedut, sillä jaamme tavoitteen parantaa tietotyöntekijöiden hyvinvointia etätyöskentelyn maailmassa vähentämällä häiriöitä ja keskeytyksiä, parantamalla sovellusten käytettävyyttä ja vähentämällä tiedon etsimiseen kuluvaa aikaa. On hienoa, että Daymore löysi uuden kodin Magic Cloudista,” Daymoren perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Jarno Mäki kommentoi.

Timo HaapavuoriToimitusjohtaja

Timo Haapavuori on Magic Cloudin toimitusjohtaja, joka herää edelleen 26 yrittäjävuoden jälkeen joka aamu tekemään parempaa pilvipalvelua.

Puh:050 584 2585timo.haapavuori@magiccloud.fi

Kuvat

Magic Cloud

Magic Cloud on vuonna 2012 perustettu pilvipalveluiden asiantuntijayritys, jonka tavoitteena on auttaa asiakkaitaan tekemään parempaa liiketoimintaa toimivalla, kustannustehokkaalla ja tarpeisiin rakennetulla pilviympäristöllä. Magic Cloud auttaa yrityksiä hybridiympäristöissä tarjoamalla Managed Cloud -palvelua omassa, asiakkaiden tarpeisiin kehitettävässä pilvessä.

Daymore

Vuonna 2019 perustettu Citrix-asiantuntijayritys Daymore on tietoturvallisen hajautetun työn asiantuntija, jonka ratkaisut auttavat työskentelemään tietoturvallisesti paikasta ja ajasta riippumatta. Daymore yksinkertaistaa työskentelytapoja ja tarjoaa tietotyöntekijöille hyvän käyttökokemuksen tietoturvallisesti samalla parantaen työn tuottavuutta. Syyskuussa 2023 yritys siirtyi Magic Cloud Oy:n omistukseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Magic Cloud Oy

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloud Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi ja tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvumatkaa13.12.2023 07:30:00 EET | Tiedote

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloudin hallituksen puheenjohtajaksi ja hän tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvua vahvalla kokemuksella ja osaamisellaan. Magic Cloud on kasvumatkalla Euroopan johtavaksi Managed Cloud -palveluiden tuottajaksi omalla pilvipalvelulla. Tätä kasvumatkaa vahvistamaan tarvitaan näkemystä, jolla Magic Cloudin johto voi viedä strategiaa eteenpäin.

Lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta14.6.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Magic Cloudin trainee-ohjelma käynnistyi tammikuussa 2021. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta. Traineelaiset työskentelevät normaalisti osana Magic Cloudia, mutta heidän osaamisensa kehittämiselle on oma polkunsa, joka on suunniteltu henkilöiden pohjaosaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.