Hedin Automotive Oy

Suomalaiset hurmaantuivat kohtuuhintaisesta täyssähköautosta – syksyn aikana on myyty jo yli 500 MG-täyssähköautoa

Hedin Automotive aloitti MG-täyssähköautojen myynnin Suomessa heinäkuussa 2023. Laaja mallisto, houkutteleva hintapositio, erinomainen toimintamatka sekä kattava takuu on aktivoinut suomalaiset autokaupoille. Nyt Hedin Automotive on myynyt jo yli 500 MG-täyssähköautoa. Myydyin automalli on MG4, näppärän kokoinen täyssähköinen crossover.

Traficomin tilastojen mukaan Suomessa on ensirekisteröity vuoden kolmannella kvartaalilla 7 516 täyssähköautoa. Lisäksi Hedin Automotive on myynyt MG-täyssähköautoja heinäkuusta alkaen yli 500 kpl. Koska Hedin Automotive ei ole MG-autojen virallinen maahantuoja Suomessa, uudet ja ajamattomat autot on ensirekisteröity Ruotsiin ennen Suomen markkinalle tuomista.

Suomalaisten kiinnostus uutta sähköautomerkkiä kohtaan on ylittänyt kaikki odotuksemme ja suoraan sanoen en ihan vastaava ole aikaisemmin kokenut, kertoo MG-autojen liiketoiminnasta vastaava, 20 vuotta autoalalla toiminut Jon Höckerstedt.

MG-täyssähköautojen Suomen lanseerauksen jälkeen kävijämäärät niin Hedin Automotiven verkkosivuilla kuin autoliikkeissä ovat olleet poikkeuksellisen korkeat. Höckerstedtin mukaan menestyksen taustalla on MG-autojen verraton hinta-laatusuhde.

MG:n hinnoittelu mahdollistaa sen, että tavalliselle kuluttajalle on ensimmäistä kertaa tarjolla sähköauto polttomoottoriauton hinnalla. Brändi on tunnettu ja suosittu, ja viimeistään koeajon yhteydessä ostaja vakuuttuu myös auton laadusta. Seitsemän vuoden tai 150 000 kilometrin takuu on ylivoimainen ja lisää varmuutta ostopäätöksen tekoon, hän sanoo.

Hedin Automotive on ottanut MG-täyssähköautojen täyden huolto- ja korjausvastuun koko verkostonsa laajuudella, ja henkilöstö kaikissa toimipisteissä koulutetaan jatkuvasti myymään ja huoltamaan niitä. MG-autojen merkkihuolto on tällä hetkellä saatavilla jo kahdeksalla paikkakunnalla pääkaupunkiseudulta Kuopioon.

Loppuvatko autot kesken, Jon Höckerstedt?

Eivät lopu. Meillä on edelleen Suomessa varastossa ja heti toimitusvalmiina useita MG-täyssähköautoja, ja jos ne loppuisivat, teemme kaikkemme sen eteen, että saisimme niitä lisää. Tervetuloa koeajamaan!

Suomessa myynnissä olevat automallit ja hinnat:

• MG4 Standard, alk. 27 900 €
  • MG5 Comfort SR, alk. 29 900 €
  • MG ZS EV Comfort, alk. 34 900 €
  • MG Marvel R Luxury, alk. 42 900 €

Lue Hedin Automotiven 6.6.2023 julkaisema tiedote MG-täyssähköautojen myynnin aloittamisesta Suomessa.

Tutustu MG-mallistoon osoitteessa: www.hedinautomotive.fi/MG

Jon Höckerstedt
MG-projektijohtaja, Hedin Automotive Oy
Puh 050 523 5861
jon.hockerstedt@hedinautomotive.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hedin Automotive Oy

Corvetten maahantuonti Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa Hedin Mobility Groupille4.4.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Hedin Mobility Group on erittäin innoissaan, että konserni on valittu ikonisen amerikkalaisen urheiluauto Corvetten viralliseksi maahantuojaksi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Corvetten ja Hedin Mobility Groupin jännittävä yhteistyö merkitsee myös tärkeää virstanpylvästä Hedin Mobility Groupin missiossa tuoda arvostettuja ja korkean suorituskyvyn kulkuneuvoja pohjoismaiselle markkinalle.