Eteläesplanadille avattava samppanja- ja viinibaari Minne tähtää Helsingin parhaaksi monipuolisuudellaan

Eteläesplanadi 14:ssä perjantaina 10.11. avattava Minne Champagne & Wine luottaa elämyksellisyyteen, maineikkaiden samppanjatuottajien kiinnostavimpaan tarjontaan sekä kattavaan puna- ja valkoviinivalikoimaan. Samalla viikolla Ahlströmin talossa aloittaa toimintansa myös 200-paikkainen lounas- ja show & dinner -ravintola Minne Garden & Lounge.

Minne Champagne & Wine luottaa elämyksellisyyteen, maineikkaiden samppanjatuottajien kiinnostavimpaan tarjontaan sekä kattavaan puna- ja valkoviinivalikoimaan. Sisustus on saanut inspiraationsa Ahströmin kiinteistön historiasta. Havainnekuva: Shaw Interiors

Ahlströmin talon uutta ravintolakokonaisuutta luotsaa kokenut ravintola-, tapahtuma- ja cateringtoimija Sunborn Events, joka aloitti elokuussa samassa kiinteistössä toimivan Savoy-teatterin ravintolakumppanina.

Uuden Minne Champagne & Wine -viini- ja samppanjabaarin yli 150 viinin valikoiman on kuratoinut Master of Wine ja kansainvälisesti arvostettu samppanja-asiantuntija Essi Avellan. Ravintolan sommelierina toimii samppanja- ja viinitaitaja Toni Aikasalo. Yhdessä he vastaavat Minnen luonteikkaasta viinikokonaisuudesta, josta on haluttu tehdä erottuva ja ajankohtainen.

– Maineikkaiden samppanjatalojen lisäksi Minnen viinilistalla on edustettuna alati vaihtuva valikoima persoonallisia pientuottajasamppanjoita. Samppanjalistan ohella asiakas voi tehdä löytöjä himoituista puna- ja valkoviiniklassikoista sekä nousevista tähtinimistä aina Burgundista Piemonteen ja eksoottisempien alkuperien ja natiivilajikkeiden viineihin. Eurooppalaisiin viineihin nojaava valikoima täydentyy tarkkaan valikoiduilla uuden maailman huippunimillä. Viinejä on tarjolla laseittain joka makuun ja Coravin-listalta löytyvät harvinaisimmat herkut, Avellan kuvailee.

Tastingit osana tarjontaa

Viinialan huippuasiantuntijana tunnetuksi tulleen Avellanin yhteistyö yksittäisen ravintolan kanssa on poikkeuksellista.

– Haluamme profiloitua kaupungin parhaana ja elämyksellisimpänä viinibaarina, joten silloin on valittava paras ammattilainen mukaan yhteistyöhön. Essin ansiosta Minnessä tulee olemaan kaupungin mielenkiintoisin ja usein päivittyvä samppanja- ja viinilista. Tulemme järjestämään Minnessä säännöllisesti viini- ja samppanjatastingeja, joista Essi pitää osan itse. Hänen kauttaan saamme Minneen myös tämän hetken kiinnostavimpien maahantuojien ja viinitalojen järjestämät tastingit, iloitsee Sunborn Events Oy:n toimitusjohtaja Riikka Kuusniemi.

Elämää aamusta iltaan

Minneen on helppo piipahtaa lasilliselle esimerkiksi työpäivän jälkeen tai istua iltaa pidempäänkin, sillä tarjolla on myös ruoka-annoksia. Sunborn Eventsin keittiötoimenpäällikkö Kristian Karnellin kunnianhimoiselta bar menu:lta löytyy tapas-henkisten naposteltavien ja charcuterie-lautasten rinnalla vaihtuvia makuelämyksiä myös vaativampaan makuun, kuten etanoita normandialaiseen tapaan, kampasimpukka-crudoa sekä gratinoitua hummeriruukkua.

Arkiaamuisin Minne Champagne & Wine palvelee myös kahvilana, jolloin lähialueella työskentelevät voivat hakea aamun palavereihinsa esimerkiksi pienpaahtimon kahvia, tuoreen artesaanicroissantin, tuorepuuroa tai täytetyn bagelin.

Elämyksellisyyteen tullaan panostamaan myös ravintolan sisutuksessa, joka on saanut inspiraationsa Ahströmin kiinteistön historiasta. Savoy-teatterin elegantti Art deco -tyyli johdattelee ravintolatilan yksittäisten kalusteiden muotoja sekä tekstiilien värejä ja kuoseja, samalla mukaillen funktionalismin yksinkertaisia linjoja. Sisustuskonseptin on luonut turkulainen suunnittelutoimisto Shaw Interiors.

• Minne Champagne & Wine aukeaa perjantaina 10. marraskuuta klo 18.
  • Essi Avellanin ensimmäinen viinitasting Minnessä tiistaina 14. marraskuuta.
  • Lounaat käynnistyvät Minne Garden & Lounge:ssa keskiviikkona 8. marraskuuta ja kahvilatoiminta viinibaarissa alkaa maanantaina 13. marraskuuta.

Minne Champagne & Wine
Minne Garden & Lounge
Eteläesplanadi 14, Helsinki

minnehelsinki.fi

Minne Facebookissa
Minne Instagramissa

Riikka Kuusniemi
Sunborn Events Oy
p. 044 55 66 260
riikka.kuusniemi@sunborn.fi

Essi Avellan
Master of Wine
AvelVino Oy
p. 040 71 97 197
essi@avelvino.fi

Minnen yli 150 viinin valikoiman on kuratoinut Master of Wine ja kansainvälisesti arvostettu samppanja-asiantuntija Essi Avellan.

Sunborn Events Oy on ravintola-, tapahtuma- ja catering-alan yritys ja osa perheomisteista Sunborn Groupia. Sunborn Events Oy on hoitanut menestyksekkäästi ravintola- ja cateringpalveluja muun muassa Turun Logomossa, Turun linnassa ja Helsingin Kulttuuritalolla sekä monissa valtakunnallisesti tunnetuissa tapahtumissa kuten Paavo Nurmi Games, Tall Ship Races ja viimeisimpänä Pori Jazzissa heinäkuussa 2023. Sunborn-konserniin kuuluvat lisäksi muun muassa Naantalin ja Ruissalon Kylpylät. Konsernissa onkin jo 50 vuoden kokemus hotelli- ja ravintola-alalta aina tasokkaista ravintoloista palkittuihin kokous- ja konferenssipalveluihin.

sunbornevents.com

Edith Piafin elämästä kertova menestysshow Helsinkiin ja Turkuun joulukuussa23.8.2023 13:00:00 EEST | Tiedote

Sunborn Events ja Hollstenevents tuovat ensi kertaa Suomeen ranskalaisen Piaf! The Show -musiikkispektaakkelin. Gil Marsallan ohjaama Piaf! The Show on kunnianosoitus Ranskan kaikkien aikojen arvostetuimmalle laulajalle Edith Piafille, ja se kertoo Pariisin varpusen uskomattoman elämäntarinan hänen unohtumattomien laulujensa kautta. Musiikkielämys on mahdollista nähdä Helsingin Musiikkitalossa sunnuntaina 3. joulukuuta ja Turun Logomossa maanantaina 4. joulukuuta.