Hansel valitsi Lumme Energian julkishallinnon sähkösopimustoimittajaksi

Julkishallinnon yhteishankintayksikkö Hansel Oy ja kotimainen energiayhtiö Lumme Energia Oy ovat tehneet sopimuksen sähkön hankinnan ja salkunhoidon palveluista vuosiksi 2024–2028.

Hansel on kilpailuttanut asiakkaidensa puolesta sähköenergiaan liittyvät palvelut ja valinnut niiden toimittajaksi Lumme Energian. Hanselin tämän puitejärjestelyn asiakkaisiin kuuluu hyvinvointialueita, kuntia ja kaupunkeja sekä niiden tytäryhtiöitä. Vuoden 2024 alussa Lumme Energia aloittaa sähköntoimitukset arviolta noin 3600 käyttöpaikkaan, joiden yhteiskulutus vuodessa on noin 145 GWh. Vuonna 2027 käyttöpaikkojen kokonaismäärän arvioidaan olevan 9 900 ja vuosikulutuksen 450 GWh.

Lumme Energia vastaa asiakkaiden sähköenergian toimituksesta, salkunhoitopalveluista, alkuperätakuiden hankinnasta ja monista muista, kuten energiatehokkuuteen, sähkönkäytön raportointiin sekä kysyntäjoustoon liittyvistä palveluista. Lumme Energia myös ostaa asiakkaan omasta, esimerkiksi aurinkopaneeleilla tuotetusta sähköstä ns. ylijäämäsähkön.

Salkunhallintapalvelun avulla suojaamme yhteishankintaan liittyneet asiakkaat sähkön pörssihinnan vaihteluilta ja hajautamme sähkönhankinnan Hanselin valitseman strategian mukaisesti. Se varmistaa asiakkaille kilpailukykyisen sähkön hinnan ja sähkökustannusten ennustettavuuden pitkälle tulevaisuuteen”, myyntijohtaja Jani Pääkkönen kuvaa ja jatkaa: ”Voimme tarjota Hanselin asiakkaille myös aurinkosähköä ja muilla uusiutuvilla energialähteillä tuotettua sähköä, joiden alkuperätakuiden hankinnasta me vastaamme. Kysyntäjoustopalvelumme taas auttaa asiakkaitamme optimoimaan kiinteistöjensä sähkönkäytön edullisemmille tunneille ja sähköverkon joustoon osallistumisen kautta tarjoaa isommille toimijoille jopa ansaintamahdollisuuksia. Nämä palvelut mahdollistavat asiakkaillemme myös ympäristöarvojen huomioon ottamisen sähkönhankinnassa”.

”Odotan suurella mielenkiinnolla asiakkaidemme aktivoitumista Lumme Energian kysyntäjoustopalveluiden suhteen sekä sitä, miten ne realisoituvat asiakkaillemme käytännössä”, pohtii Hanselin kategoriapäällikkö Pasi Tainio sopimuskauden alkumetreillä.

Myyntijohtaja Jani Pääkkönen, jani.paakkonen@lumme-energia.fi tai puh. 050 4771990 , Lumme Energia

Kategoriapäällikkö Pasi Tainio, pasi.tainio@hansel.fi tai puh. 0294 444 353, Hansel

Me Lumme Energialla tarjoamme hyvää energiaa – ihan joka tasolla ja halki poikki Suomen. Autamme valitsemaan ne sopivimmat, luotettavimmat ja kestävimmät energiaratkaisut ja palvelut kotiin, mökille, yrityksille ja sähköiseen liikkumiseen. Yhdessä Solarigo Systemsin kanssa innostamme asiakkaitamme myös paistattelemaan aurinkoenergiassa. Palvelemme niin ihmisiä kuin yrityksiä Lumme-tyyliin eli ammattitaidolla tarpeisiin vastaten, odotukset ylittäen ja planeetasta huolta pitäen. Me olemme Lumme Energia. Kotimainen ja sopivan kokoinen. Vastuullinen ja aika vastustamaton. lumme-energia.fi

Hansel

Hansel on julkishallinnon yhteishankintayksikkö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen, eli Suomen koko julkishallinnolle, laajan yhteishankintavalikoiman sekä asiantuntijapalveluita. Hanselin yhteiskunnallinen vaikuttavuus on merkittävä: yhtiön tavoitteena on veroeurojen tehokas käyttö ja vastuulliset julkiset hankinnat.