PunaMusta Media Oyj

Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani

Jaa
PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.

Gredi Oy ja PunaMusta Media -konserniin kesäkuussa liittynyt Exove Oy fuusioituvat 31.12.2023. Uuden yrityksen nimeksi ja siten PunaMusta Median digitaalisen liiketoiminnan kasvubrändiksi tulee Exove. Gredi säilyy yrityksen brändin- ja aineistonhallintaratkaisun Content HUB:in sekä julkaisuautomaation tuotenimenä. Fuusioitu yhtiö työllistää yhteensä 112 kehittäjää, projektipäällikköä ja suunnittelijaa.

Uusi Exove tulee erottumaan markkinoilla asiantuntijapalveluiden, tuotteiden ja ylläpidon lisäksi erityisesti vihreiden verkkopalveluiden, saavutettavuuden ja tekoälyn hyödyntämisen edelläkävijänä. Lisäksi tätä digitaalisten palveluiden kokonaisuutta tulee täydentämään yritysperheeseemme kuuluvan RockOn Oy:n tuotetiedonhallintaratkaisut.

– Exoven ja Gredin yhteistyö on syventynyt nopeasti viime kuukausien aikana. Meitä yhdistävät arvot ja työkulttuuri. Etenkin asiakkaiden digitaalisen kasvun näkökulmasta yritysten tarjoomat muodostavat erinomaisen kokonaisuuden. Gredin tunnetut brändin- ja aineistonhallintaratkaisut sekä laaja kokemus verkkokaupoista ja Exoven syvä verkkopalveluosaaminen mahdollistavat monipuolisten verkkokokonaisuuksien rakentamisen, kertoo PunaMusta Median digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja Lars Oehlandt.

Johtavaksi digitaalisten ratkaisujen toimittajaksi

PunaMusta Media Oyj muutti heinäkuun alussa segmenttiraportointiaan tukemaan tulevaisuuden kasvusuunnitelmia eriyttämällä näkyvyysliiketoiminnan ja digitaalisen liiketoiminnan omiksi segmenteiksi. Asiakkaiden näkökulmasta palvelut muodostavat liiketoiminnan suunnittelua ja arkea helpottavan kokonaisuuden.

– Digitaalisessa liiketoiminnassa rakennamme asiakkaidemme kilpailuetua toimimalla heidän digitaalisen kasvunsa vastuullisena kumppanina, PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtaja Arttu Sallinen toteaa.

Konsernin suunnitelmissa on tulevaisuudessa panostaa tekoälyä hyödyntäviin suunnittelu- ja tilauskanaviin, jotta asiakasyritysten polku strategisesta markkinointisuunnittelusta paino-, näkyvyys ja digitaalisten palveluiden toteutukseen sujuisi mahdollisimman saumattomasti ja automaattisesti.

– Rakennamme ratkaisuja, jotka yhdistävät vahvaa sisällöllistä, teknologista ja datan hyödyntämiseen perustuvaa osaamista asiakkaidemme menestymisen kiihdyttämiseksi ja heidän toimintaansa helpottamaan, Sallinen jatkaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja antaa:


Lars Oehlandt
liiketoimintajohtaja
PunaMusta Media Oyj
040 747 0704
lars.oehlandt@exove.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9
80140 Joensuu

https://www.punamustamedia.fi/

Exove on osa kotimaista PunaMusta Media Oyj -konsernia, jonka palveluksessa on noin 810 eri alojen osaajaa. Konsernin digitaalisen liiketoiminnan yhtiöihin kuuluvat Exoven lisäksi Gredi ja RockOn, jotka tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Konsernin painoliiketoiminnan yhtiö PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 133,5 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj

PunaMusta Media palkkasi kasvujohtajan Milttonilta4.9.2023 10:47:51 EEST | Tiedote

Markkinoinnin, median sekä digitaalisen palvelukehityksen moniosaajakonserni PunaMusta Media Oyj on hankkinut uutta osaamista johtoryhmäänsä, kun Milttonilla asiakkuusjohtajana sekä kasvu- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana toiminut KTM Joni Räikkönen, 33, aloitti yhtiön kasvujohtajana 4.9. Tehtävä on uusi, ja sen tavoitteena on vahvistaa ja tukea konsernin strategiaa, jonka johtotähtenä on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.

PunaMusta Media Oyj nimitti talousjohtajakseen Emma Nikkosen edeltäjänsä Arttu Sallisen siirryttyä konsernin toimitusjohtajaksi28.4.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

KTM, Emma Nikkonen,42 on nimitetty 1.5.2023 alkaen PunaMusta Media -konsernin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Nikkonen seuraa tehtävässään Arttu Sallista, 42, joka puolestaan nimitettiin 30.3. PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtajaksi. Nikkosen tehtävänä on osaamisellaan tukea PunaMusta Media -konsernin olemassa olevia liiketoimintoja sekä uusien toimintojen rakentamista ja vastata yhtiön taloudellisesta raportoinnista.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye