Hyvinvointitempaus Kiteen Tekstiilitehtaan toiminnan tueksi

Viisas Elämä -kustantamo lanseeraa konkurssiuhan alla olevan Kiteen Tekstiilitehtaan tueksi valikoiman tuotteita. Kiteellä valmistetut tekstiilituotteet tulivat myyntiin Viisas Elämän verkkokauppaan 4.11.2023.

Kuva: Julia Alakulju. Kuosi: Pallotanssi, Jonna Nisu

Katso esittelyvideo YouTubessa.

Kiteen Tekstiilitehdas on tärkeä osa suomalaisen designin historiaa. Kiteellä sijaitsevan Marimekon tehtaan vihki käyttöön vuonna 1974 presidentti Urho Kekkonen, toiminnan aloitti Armi Ratia ja sen nosti kukoistukseensa Kirsti Paakkanen. Tehdas tunnetaan nykyään Kiteen Tekstiilitehtaana. Kiteeltä on viety suomalaista designia maailmalle jo kuuden vuosikymmenen ajan. Konkurssiuhan alla toimiva Kiteen Tekstiilitehdas aloittaa nyt oman tuotannon.

Viisas Elämä -kustantamo haluaa olla mukana ylläpitämässä tuotannon säilymistä Suomessa ja tukemassa paikallista elinkeinoa. Viisas Elämä lanseeraa tehtaan toiminnan tueksi valikoiman tuotteita. Kiteellä valmistetut kukkarot, laukut ja siivousliinat tulivat myyntiin Viisas Elämän verkkokauppaan 4.11.2023. Tuotteet ovat ensimmäinen osa kustantamon uutta lifestyle-tuotesarjaa nimeltä Viisas Iloinen Elämä.

Suomessa painettujen tekstiilien suunnittelijoina ovat toimineet järvenpääläinen kuvataiteilija Rasaliina Jänö ja äänekoskelainen graafikko Jonna Nisu. Jänön fantasiaa ja luonnon kauneutta huokuvat kuvitukset tuovat arkeen ripauksen taikaa ja uusien maailmojen lumoa. Nisun graafisessa tuotannossa toistuvat usein raikkaat väriyhdistelmät ja yksinkertainen muotokieli.

Voit olla mukana tukemassa Kiteen Tekstiilitehtaan kulttuurisesti merkittävää toimintaa ja suomalaista käsityötä ostamalla tehtaalla valmistettuja tuotteita. Myös yritykset ja yhteisöt voivat lähteä mukaan hyvinvointitempaukseen tilaamalla Kiteen Tekstiilitehtaan tuotteita omalla logollaan.

Katso esittelyvideo YouTubessa.

Tuotteet lanseerattiin Viisas Elämän verkkokaupassa: kauppa.viisaselama.fi/sivu/viisas-iloinen-elama

Kiteen Tekstiilitehdas Oy on vuonna 2013 perustettu alihankintayritys, joka valmistaa mm. naisten vaatteita, asusteita, sankatuotteita ja laukkuja erilaisista materiaaleista. Tarjoamme leikkuu- ja ompelupalvelua B2B-toimintana vaatealan suurtoimijoille, suunnittelijoille ja myös aloitteleville yrityksille. Vahvuutenamme on kotimaisuus, joustavuus ja henkilökunnan vuosikymmenten aikana hankittu vankka ammattitaito. Yhteinen halu tehdä laadukkaita ompelualan tuotteita Pohjois-Karjalassa vie meitä eteenpäin.

Viisas Elämä Oy on suomalainen kustantamo, jolla on 30 vuoden kokemus kotimaisen ja ulkomaisen tietokirjallisuuden julkaisemisesta. Julkaisemme huippuasiantuntijoiden kirjoittamia innostavia ja koskettavia teoksia elämän eri osa-alueille. Viisas Elämä on Suomen johtavin kustantamo hyvinvoinnin ja elämäntaidon kategoriassa. Teoksemme tarjoavat oivalluksia merkitykselliseen elämään.

Kuva: Julia Alakulju. Kuosi: Kuun kukat, Rasaliina Jänö
Kuva: Julia Alakulju. Kuosi: Pallotanssi, Jonna Nisu
Kuva: Julia Alakulju. Puhdas sydän -siivousliina.

Fyysikon ajatuksia energiahoidoista hyvinvoinnin tukena27.2.2024 08:46:00 EET | Tiedote

Mitä tiede voi sanoa energiahoidoista ja niiden tehosta vai voiko mitään? Filosofian tohtori Johanna Blomqvist lähestyy aihetta teoksessaan Kvanttifysiikasta energiahoitoihin – Fyysikon matka mieleen ja paranemiseen (Viisas Elämä, 2016) ja toteaa, että kvanttifysiikan ajatusmaailmaan energiahoitaminen saattaa ehkä sopia, mutta vastauksia pitää hakea myös muilta suunnilta. Suositusta kirjasta on ilmestynyt nyt uudistettu laitos (Viisas Elämä, 2024).

Kehity taitavaksi kuuntelijaksi ja auttajaksi uutuuskirjan avulla14.2.2024 08:47:00 EET | Tiedote

Kaipaatko toimintaohjeita erilaisten vaikeuksien ja kriisien ratkaisemiseen? Olli Lehtisen uutuusteos Auta kaveria keskustellen – Näin kuuntelet, ymmärrät ja ratkaiset ongelmia (Viisas Elämä, 2024) tarjoaa oivalluksia taitavan ja toisen huomioivan keskusteluavun antamiseen. Teos kerää yhteen kriisityöntekijöiden ja psykoterapeuttien osuvimmat keskusteluohjeet helposti omaksuttavaksi oppaaksi.

Eheä lapsuus on kasvattajan vastuu24.1.2024 08:48:00 EET | Tiedote

Kaverivanhemmuudessa lapsen kannateltavaksi on annettu liikaa vastuuta. Tämä on hyvin haitallista lapsen kasvulle ja kehitykselle. Päätösvalta on oltava vanhemmalla, vaikka vapauden ja rajojen sopivan suhteen löytäminen voi olla haastavaa. Kasvatusvaikuttaja, rehtori Jarno Paalasmaa haluaa auttaa kasvattajia löytämään lapsen eheän kasvun turvaamat rajat uutuuskirjassaan Vapaus ja rajat — Kaverivanhemmuudesta kasvattajaksi (Viisas Elämä, 2024).