Podme

Brändinsä uudistanut Podme tarjoaa tilaajilleen täysin uudenlaisen podcast-formaatin, minicastin

Jaa

Podme kasvattaa tarjontaansa tuomalla minicastit osaksi podcast-valikoimaansa. Noin 5-15 -minuuttiset, tuttujen suosikkipodcastaajien tuottamat rennot audiopäivitykset ovat saaneet tilaajien keskuudessa riemastuneen vastaanoton. Podmen vuosi on käynnistynyt myös uuden brändi-ilmeen lanseeramisella.

Podmen sisältötarjonta on kasvanut tammikuussa entisestään. Se on tuonut markkinoille täysin uudenlaisen podcast-formaatin, minicastit, eli säännöllisesti julkaistavien podcast-jaksojen väleissä ilmestyvät lyhyehköt ääniviestit, joita tekevät yleisön lempipodcastaajat.

“Podcastien kuuntelijat ovat tottuneet kuulemaan suosikkipodcastaajiensa ajatuksia ja ääntä säännöllisesti kerran viikossa. Mietimme, miten voisimme tuoda kuulijat ja tekijät yhteen useammin ja tuoda samalla talenteistamme esiin uusia puolia yleisöllemme”, Podmen sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki taustoittaa.

Podcastien fanit ovat löytäneet minicastit nopeasti. Huhtamäki on ilahtunut uuden, tammikuun alussa julkaistun formaatin saamasta lämpimästä vastaanotosta.

“Yleisö on ollut todella innoissaan iloisista miniyllätyksistä, jotka palvelevat nopeatahtista arkeaan elävää kuuntelijaa. Vartin kestävä spontaani pohdinta tuoreesta uutisesta tai pikaraportti kuntosalilla käydystä silmäpelistä on tervetullut piristys kenen tahansa päivään, ja kynnys kuunnella minicast on matalampi kuin vaikka tunnin jakso, joka vaatii oikean hetken ja keskittymisen”.

Nikotellen, Antin koulumatka ja Tuplakääk tähdittävät ensimmäisiä minicasteja

Ensimmäiset minicastit julkaistiin tammikuun alussa ja niitä ilmestyy viikoittain Podme Premiumiin. Alkuvaiheessa minicasteja tuottavat Podmen podcastaajista Niko Saarinen (Nikotellen), Antti Holma (Antin koulumatka) sekä Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen (Tuplakääk).

null

“Minicasteja testataan ja kehitetään tämä suosittu podcast-kolmikko edellä. Vahva tahtotilamme on laajentaa minicastien tekijäjoukkoa jo tämän vuoden aikana. Nopea eteneminen on todennäköistä, sillä startti on ollut vahva”, Huhtamäki kertoo.

Minicasteja on kuunneltu jo ensimmäisten viikkojen aikana samalla intohimolla kuin varsinaisia podcast-jaksoja. Huhtamäen mukaan uuden podcastin kuuntelun aloittaminen on todennäköisempää, kun kokeiltavana on ensin lyhyt sisältö, jossa podcast-talentti tulee lähelle aitona ja tuottamattomana.

“Haluamme jatkuvasti kehittää podcast-toimialaa podcastaajiamme ja tilaajiamme kuunnellen sekä investoida sisältöön uudella tavalla. Vastaamme jälleen kuuntelijoiden toiveeseen saada lisää sisältöä talenteiltamme ja tarjoilemme sen täysin uudella podcast-muodolla, minicasteilla”, Podme Suomen maajohtaja Henna Helske iloitsee.

Podmen uusi brändi ja visuaalinen ilme julkaistu

Podmen vuosi on käynnistynyt myös brändi-ilmeen uudistamisella. Uusi brändi on julkaistu 19. tammikuuta Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Brändiuudistus perustuu laajaan, yhdessä pohjoismaisten podcast-kuuntelijoiden kanssa tehdyn tutkimuksen oivalluksiin. Tulokset osoittavat, että ihmisten tärkein syy podcastien kuuntelemiseen on löytää omaa aikaa, jolloin uppoudutaan ikään kuin toiseen maailmaan.

Strategisen prosessin oivallusten perusteella Podmelle luotiin uusi visuaalinen ilme sekä viestintäkonsepti “Uppoudu podcastkuplaan”. Brändiuudistus toteutettiin yhdessä pohjoismaisen luovan teknologian yhtiön North Alliancen (NoA) kanssa. Mukana toteutuksessa olivat NoA-perheeseen kuuluvat, Norjan Oslossa sijaitsevat toimistot NoA Consulting, Bold sekä Anorak.

Boldin Podmelle luoman visuaalisen konseptin keskiössä on graafinen, timantin muotoinen portaalielementti, joka vie kuuntelijan Podmen huippusisältöjen maailmaan. Graafiset elementit luovat Podmelle eläväisen ja leikkisän visuaalisen identiteetin.

Uuden visuaalisen identiteetin ohella Podme saa myös uuden äänilogon. Päivityksiin lukeutuu myös Podmen uusi kirjoitusasu, jossa yrityksen nimen m-kirjain kirjoitetaan jatkossa pienellä kirjaimella.

“Suurin vahvuutemme on sisältömme, joka on erinomaista niin laadultaan kuin määrältäänkin. Äänen suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten 15 vuoden aikana ja se on luonut uusia käyttäytymismalleja. Tekemämme kyselyn tuloksista voimme nähdä, että monille on yksinkertaisesti mahdotonta edes kuvitella siivoavansa tai menevänsä kävelylle kuuntelematta podcasteja. Olemme osa kuuntelijoidemme elämää ja se, että investoimme nyt merkittävästi brändiimme, on keino saada yhä enemmän ihmisiä löytämään huippusisältömme”, Podme Suomen markkinointijohtaja Ville Väärni sanoo.

Mainostoimisto Anorakin kanssa kehitetyn viestintäkonseptin ytimeen nostettiin podcastien avulla aukeava audiomaailma, podcastkupla, johon kuuntelija pääsee uppoutumaan Podmen kanssa.

“Viestintäkonsepti perustuu tuttuihin tunnetiloihin. Uskomme, että podcastien kuuntelijat voivat samaistua konseptin kautta mainonnassa esiintyviin henkilöihin, jotka muun muassa pidättelevät naurua kuunnellessaan jotain hauskaa tai vuodattavat kyyneliä liikuttavan sisällön vuoksi“, Anorakin luovaan tiimiin kuuluvat Eirik Johansen ja Øistein Markus Holm selittävät.

Podme lanseerattiin Suomessa elokuussa 2021. Vuonna 2017 perustettu podcast-palvelu toimii myös Ruotsissa ja Norjassa. Podmen visio perustuu haluun mahdollistaa podcastaajille säännöllinen ansaintamalli ja tarjota sitä kautta kuulijoille entistä enemmän laadukasta sisältöä.

Mukana Podmen brändiuudistuksessa olivat NoAlta: 

Client Director Silje Strømmen (Anorak)
Strategic Advisor Kaja Gilje Sekse (Anorak)
Designer Catrine Kooyman (Anorak)
Designer Maja Berthelsen (Anorak)
Strategic Copywriter Gaute Wetlesen Skåre (Anorak)
Creative Eirik Johansen (Anorak)
Creative Øistein Markus Holm (Anorak)
Director Martin Iversen (Anorak)
Producer Colleen Christiansen (Anorak)
Senior Designer Andrea Tjøsvoll (Bold)
Designer Vanja Andersen (Bold)
Creative Director Roar Sager (Bold)
Client Director Tine Moe Løvberg (Bold)
Project Manager Elisabeth Hilde (Bold)
Strategic Advisor Hanne Østenfor (NoA Consulting)
Strategic Advisor Hanne Nordstrøm-Ness (NoA Consulting)
Analyst Alexander De La Rosa (NoA Consulting)
Analyst Hågen Sæther-Larsen (NoA Consulting)
Senior Creative Reetta Wallén (Bob the Robot)

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Podme on vuonna 2017 perustettu podcast-palvelu, jonka kautta käyttäjät voivat kuunnella Premium-podcasteja kuukausimaksulla ilman mainoksia. Lisäksi palvelun kautta voi kuunnella myös ilmaisia, vapaassa jakelussa olevia podcasteja. Podme toimii tällä hetkellä myös Ruotsissa ja Norjassa. Podme-palvelu on saatavilla selainversiona sekä iOS- ja Android -sovelluksina.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Podme

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye