Elon Muskin rikastumisoppeja kirjana

Haluatko superrikkaaksi? Elon Muskin miljardöörikoulu  kertoo, miten onnistut siinä.

Elon Muskin miljardöörikoulun avulla voit seurata Muskin jalanjälkiä keskikokoisen valtion mittaiseen omaisuuteen vain 30 päivässä. Kirja kattaa koko polun ensimmäisen startup-yrityksen perustamisesta Marsin ylijumalkeisariksi. Inspiraationa toimivat Muskin lisäksi Jeff Bezos ja Mark Zuckerberg.

Miljardööriksi tulemista on alettu pitää jollain tapaa ”elitistisenä”, ”pois sulkevana” tai ”saavuttamattomana” asiana, mutta moinen näkemys ei voisi olla kauempana totuudesta. Jos vietämme aikaa miljardöörien seurassa – esimerkiksi heidän yksityissuihkukoneissaan tai kun heihin ollaan siirtämässä verta nuorelta luovuttajalta – huomaamme, että he ovat aivan samanlaisia kuin me muutkin. Ainoa ero on se, että he ovat paiskineettöitä kovemmin ja älykkäämmin.
 Teknologiamiljardöörien elämä on tätä nykyä julkista. Kuka tahansa pystyy ottamaan mallia heistä ja yltämään samaan kuin he – ja ellei pysty, syyttäköön vain itseään. Itse asiassa menisimmevielä pitemmälle: miljardöörit jos ketkä pelastavat maailman, joten jos et ole rikas tai edes päättäväisesti pyri rikkaaksi, et ole hyvä ihminen.
 Me Miljardöörikoulussa uskomme, että jokaisen tulisi keskittyä rakentamaan henkilökohtaista omaisuuspohjaansa kaikkia mahdollisia keinoja hyödyntäen. Myönnettäköön, että tielläsi varakkuuteen joudut ehkä kehittämään helvetillisen tekoälyn tai tuhoamaan ympäristöä ja pahentamaan ilmastonmuutosta, mutta ainoastaan käärimiesi rahojen turvin voit myös toivoa ratkaisevasi ne hirvittävät ongelmat, jotka olet synnyttänyt.

Jos siis haluat tulla miljardööriksi, kaikkein rikastuttavinta mitä saatamme kuvitella on se, että me opetamme sinua.

Satiirisen kirjan kirjoittaja Rob Sears on kirjoittanut aiemmin kirjat Vladimir PutinistaDonald Trumpista ja Kim Jong-unistaDonald Trumpin kauneimmat runot on Aula & Co:n huumorikirjojen bestseller vuodesta toiseen. Oivaltava suomennos on Raimo Salmisen.

Rob Sears: Elon Muskin miljardöörikoulu

Aula & Co on kasvava keskisuuri kirjankustantamo. Nuoren kustantamon hittikirjoja ovat muun muassa Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija, maailman tunnetuimman tähtitieteilijän Neil DeGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille, Ison-Britannian tunnetuimman nykykirjailijan Matt Haigin teokset sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja. Sami Tissarin romaani Krysa oli Finlandia-ehdokas vuonna 2022.

Aula & Co:n omistaa nykyään Storytel Books, mutta yhtiö on itsenäinen.

Omakohtaisen perhetragediaromaanin kirjoittanut Kevin Chen Helsinki Litiin12.2.2024 08:45:00 EET | Tiedote

Kevin Chen on taiwanilainen kirjailija. Hänen maaliskuussa ilmestyvä romaaninsa Aavekaupunki kertoo vanhoillisen taiwanilaisperheen ainoasta pojasta, jolta odotetaan paljon, mutta jonka orastava homous saa vanhemmat pettymään. Kevin Chen esiintyy Helsinki Lit -tapahtumassa lauantaina 25.5. Keskustelemassa on mukana Helsingin kirjamessujen ohjelmajohtaja Ville Blåfield. Helsinki Litin ohjelmisto julkistettiin viime viikolla, ja kaksipäiväiset liput ovat jo loppumassa.

Koira opettaa syvää yhteyttä – Sigrid Nunezin palkittu romaani Paras ystävä on ilmestynyt1.2.2024 12:54:58 EET | Tiedote

Sigrid Nunezin Paras ystävä on liikuttava tarina ihmisen ja koiran maagisesta yhteydestä. Se kertoo myös rakkaudesta, ystävyydestä ja parantumisesta. Nunez on muun muassa National Book Awardilla palkittu yhdysvaltalainen kirjailija. Hän ehti julkaista 20 teosta, ennen kuin Paras ystävä räjäytti kirjailijan suosion. Kirjan pohjalta on tekeillä ison budjetin elokuva.

Satavuotiaan syyttäjän huikea testamentti jälkipolville19.1.2024 10:32:54 EET | Tiedote

Maailmassa ei ole toista ihmistä, jolla olisi Benjamin Ferenczin veroinen perspektiivi kuluneeseen vuosisataan. Viime keväänä 103-vuotiaana kuollut Nürnbergin sotarikosoikeudenkäyntien syyttäjä eli poikkeuksellisen elämän. Ferencziltä on hyvä ottaa oppia siinä, mitä sinnikkyys tarkoittaa – varsinkin silloin, kun kohtaa ylitsepääsemättömältä tuntuvia vastoinkäymisiä. Nyt suomennetussa kirjassaan Viimeiset sanat hän kertaa elämänsä vaiheita ja tiivistää kokemuksensa yksinkertaisiin ohjeisiin. Tärkein niistä on: ”Päätä olla hyvä”. Vainojen uhrien muistopäivää vietetään jälleen 27.1.