Decanterille uusi toimitusjohtaja

Antti Leistén on nimitetty Decanterin uudeksi toimitusjohtajaksi 4.12.2023 alkaen.

Decanterin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Antti Leistén. Hän aloittaa tehtävässään 4. joulukuuta 2023.

Leistén toimii tällä hetkellä Wihuri Metro-tukun B2B-liiketoimintayksikön johtajana. Decanterin nykyinen toimitusjohtaja Heikki Lehtonen jatkaa yhtiön hallituksessa, mistä käsin hän tukee uutta toimitusjohtajaa. Lehtonen jatkaa toistaiseksi Viinilehden toimitusjohtajana.

Decanter on laadukkaista viini- ja keittiötarvikkeistaan tunnettu alan pioneeri. Myös Leisténiltä löytyy vankkaa asiantuntemusta, osaamista ja kokemusta ravintola-alalta, jossa hän teki ensin menestyksekkään uran kokkina ja ravintoloitsijana. 15 viime vuotta Leistén on toiminut erilaisissa myynti- ja johtotehtävissä HoReCa-sektorilla.

Vuoden 2024 aikana Leistén ottaa johtaakseen myös Viinilehden ja sen tytäryhtiön Viinilehti Trading OÜ:n (viinikellari.com). Nämä kolme yhtiötä, yhdessä Chateau Carsinin kanssa, muodostavat vahvan synergisen kokonaisuuden viinialalla, joka elää Suomessa mielenkiintoista murrosvaihetta. Yhdessä yhtiöt muodostavat tukevan pohjan määrätietoiselle kasvulle ja kehitykselle. Leisténistä tulee samalla merkittävä osakkeenomistaja Decanterissa ja Viinilehdessä.

Leistén kertoo taustastaan ja ratkaisustaan seuraavasti: ”Koen vahvasti palaavani juurilleni ja niiden ihmisten pariin, jotka olivat vaikuttamassa uraani ravintola-alalla – ja joiden rohkaisemana uskalsin hypätä myöhemmin kokin uralta Food Service -bisnekseen. Tämä askel on luonnollinen jatkumo uralleni ruoan ja viinien ympärillä.”

Decanterin ja Viinilehden matka viinien, ruoan ja hyvän elämän parissa on kestänyt yli 36 vuotta. Taival jatkuu ja kehittyy tästä eteenpäin Antti Leisténin osaavissa käsissä.