Kempower aloittaa tuotannon Pohjois-Amerikassa saatuaan kansallisesti tunnustetun ETL-sertifioinnin

• Kempower ottaa nyt vastaan tilauksia Kempower Satellite -lataussatelliitille Pohjois-Amerikassa.
  • Ensimmäiset asiakastoimitukset Pohjois-Amerikan tehtaalta käynnistyvät.

DURHAM, POHJOIS-CAROLINA, YHDYSVALLAT - Kempower, johtava sähköajoneuvojen DC-pikalatausratkaisujen valmistaja, on saanut Intertek Testing Laboratoriesin Electrical Testing Laboratories -sertifikaatin, joka mahdollistaa tuotannon aloittamisen yhtiön uudessa tuotantolaitoksessa Pohjois-Amerikassa.

"Tämä on merkittävä virstanpylväs yhtiöllemme, erityisesti siksi, että tuotanto voi nyt virallisesti alkaa täällä Durhamin tuotantolaitoksessamme", sanoi Tim Joyce, Kempowerin Pohjois-Amerikan toiminnoista vastaava johtaja.

"ETL-sertifiointi antaa Kempowerille luvan valmistaa ja toimittaa kokonaisia latausasemia uudesta Durhamin tuotantolaitoksestamme, mikä mahdollistaa laajamittaisen massatuotannon ja jakelun", Joyce totesi.

ETL Listed -merkintä on sertifioitu osoitus Kempowerin asiakkaille ja kumppaneille siitä, että Intertek on testannut Kempowerin lataussatelliitit ja todennut niiden olevan kansallisten standardien mukaisia ja niitä voidaan valmistaa ja toimittaa Kempowerin Durhamin tehtaalta.

"Tämä vahvistaa edelleen Kempowerin DC-pikalataussatelliittien asemaa latausratkaisujen huipulla. Tämä sinetti on osoitus siitä, että Kempowerin tuotteet ovat turvallisia myydä kaikkialla Pohjois-Amerikassa", Joyce lisäsi.

"Nyt kun ETL-sertifiointi on saatu, valmistaudumme vuoden 2024 ennakkotilauksiin ja lisäämme tuotteidemme saatavuutta. Tavoitteenamme on saavuttaa Durhamissa Lahden nykyinen tuotantotaso – sieltä Kempower toimitti noin 10 000 latauspistettä vuonna 2022", sanoi Marcus Suvanto, Kempowerin Pohjois-Amerikan operatiivisen toiminnan ja liiketoiminnan kehittämisen johtaja.

Kempower Pohjois-Amerikassa

• Kempower perusti Pohjois-Amerikan toimipaikkansa Pohjois-Carolinan Durhamiin keväällä 2023.
  • Kempower tuottaa Pohjois-Amerikassa NEVI-yhteensopivia DC-pikalatausratkaisuja NCDOT:n NEVI-suunnitelman mukaisesti.
  • Kempowerin tuotantolaitoksen perustamista Pohjois-Carolinaan helpottaa osittain osavaltion taloudellisen investointikomitean hyväksymä Job Development Investment Grant (JDIG).

"Olemme kiitollisia asiakkaillemme eri puolilla maailmaa hyvästä yhteistyöstä. Nyt voimme laajentaa korkeatasoisen tuotantomme ja palvelumme uusille Pohjois-Amerikan asiakkaillemme, jotka vauhdittavat liikenteen sähköistymistä kanssamme", Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki sanoi.

Kempower media:

+358 400 343 851

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

Kempowerista Extreme E -kilpailusarjan virallinen latauskumppani23.2.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Kempowerista tulee maastoautokilpailusarja Extreme E:n virallinen latauskumppani. Extreme E -kilpailusarja vie sähköiset katumaasturit ja uusimman teknologian maailman syrjäisimpiin ja haastavimpiin ympäristöihin. Sarjan taustalla on sama tiimi, joka perusti myös Formula E -kilpailusarjan. Extreme E tarjoaa Kempowerille loistavan testialustan kehittää ja parantaa yhtiön pikalatausratkaisuja äärimmäisissä olosuhteissa.

Kempower becomes Extreme E racing series’ official charging partner23.2.2024 09:30:00 EET | Press release

Kempower becomes the official charging partner for the radical off-road racing series Extreme E. Extreme E racing series, founded by the same team behind Formula E, showcases electric SUVs and futuristic technologies in some of the world’s most remote and challenging environments. Kempower’s goal to produce durable DC fast-charging solutions that can withstand extreme conditions makes Extreme E the ideal testbed to develop and enhance such innovations.

Kempower ja Polarium vauhdittavat sähköajoneuvojen pikalatausinfraa energian varastointiteknologian avulla22.2.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Johtava energian varastointiteknologian kehittäjä Polarium ja sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja tarjoava Kempower ovat solmineet kumppanuuden kehittääkseen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja energian varastointiteknologian avulla. Yhteistyö tähtää parantamaan sähköajoneuvojen, erityisesti raskaan liikenteen latauskapasiteettia, jonka latausinfran kasvua rajoittaa tällä hetkellä Euroopassa sähköverkkojen kapasiteetti.

Kempower and Polarium to boost DC fast charging solutions with cutting-edge energy storage support22.2.2024 09:30:00 EET | Press release

Polarium, a leading energy storage developer, and Kempower, a pioneering company specializing in rapid DC charging solutions, are proud to announce a partnership to boost EV fast charging solutions with cutting-edge energy storage support. This collaboration aims to address the pressing need for enhanced EV charging capabilities, particularly for larger vehicles, constrained by current grid limitations across Europe.