Is Good News

”Arvot kohtasivat” – esteettinen lääkäriketju jatkaa paikallisen toimijan tiloissa

Lahti Esthetic Clinicin liiketoiminta on tänä syksynä siirtynyt esteettisiin hoitoihin erikoistuneelle lääkäriketju Nordic Med Spalle. Tuttu tekijä jatkaa asiakkaiden palveluksessa.

Sairaanhoitaja Pia Vanhalakka tekee Sculptra-hoitoa esteettisistä toimenpiteistä kirjoittavalle Paula Harmaalalle. Toimipaikka Lahdessa on pysynyt samana, mutta nimikyltissä lukee nykyään Nordic Med Spa.

Lahden klinikan palveluvalikoima on laajentunut, kun sairaanhoitajan tekemien hoitojen lisäksi tarjolla ovat myös esteettiset lääkäripalvelut.

Klinikka on tullut tutuksi ihoa parantavista ja kasvojen ryhtiä kohentavista toimenpiteistä sekä volyymia lisäävistä täyteainehoidoista. Nyt näiden lisäksi tehdään myös botuliinihoitoja sekä täyteaineiden sulatuksia.

Toimenpiteiden avulla voidaan korostaa haluttuja piirteitä sekä raikastaa ulkonäköä.

”Suomalainen kauneusihanne on saunanraikas ja luonnollinen. Kun iho voi hyvin, sitä ei edes tarvitse peittää pakkelikerroksella”, klinikan perustaja Pia Vanhalakka luonnehtii perustavoitetilaa hoitojen takana.

Vanhalakka on esteettisiin hoitoihin erikoistunut sairaanhoitaja ja ensihoitaja.

Esteettiset palvelut tulivat tavallisten ihmisten ulottuviin

Vanhalakan perustaman Lahti Esthetic Clinicin korkealaatuiset ja kohtuuhintaiset palvelut tulivat paikallisten keskuudessa nopeasti hyvin suosituiksi. Pian kysyntää ilmeni myös vastaaville lääkäripalveluille.

Samanaikaisesti Nordic Med Spa oli laajentamassa toimipisteverkostoaan.

”Meiltä puuttui Lahden alueelta toimipiste, mutta siellä jo oli tunnetusti hyvä tekijä, joka oli käynyt myös koulutuksiamme. Arvomme kohtasivat ja ajateltiin, että tämä yhteistyö hyödyntää kaikkia osapuolia”, Nordic Med Span lääketieteellinen johtaja Sami Lehtinen kertoo.

”Arvona on toimia läpinäkyvästi ja viimeisen päälle laadukkaasti, Nordic Med Spa on Suomessa iso toimija”, Pia Vanhalakka sanoo.

Nordic Med Span toimintaperiaate on tarjota tavallisten ihmisten saavutettavissa olevia, vain tehokkaiksi ja turvallisiksi katsottuja hoitoja. Kaikista toimenpiteistä vastaa viimekädessä lääkäri.

”Turvallisuus on kaiken keskiössä. Kun ei hoideta sairautta vaan terveyttä ja kauneutta, riskinotto ei ole hyväksyttävää,” Sami Lehtinen sanoo.

Palvelut on suunniteltu hintatasoltaan kohtuulliseksi ja toimipisteverkko ulottuu myös suurimpien kaupunkien ulkopuolelle.

Esteettinen ala kaipaa standardeja ensihoidon tapaan

Toimijoiden taustalta löytyvät yhteensopivat arvot, joilla esteettistä alaa Suomessa halutaan viedä eteenpäin.

Alaa koskeva, vielä lapsenkengissä oleva lainsäädäntö on johtanut valtavaan kirjavuuteen palveluiden laadussa ja turvallisuudessa.

Vaikka Suomesta löytyy erittäin korkealaatuista osaamista, pahimmillaan esteettisiä toimenpiteitä tehdään pelkän viikonloppukurssin perusteella ja jopa ilman terveydenhuollon pätevyyttä.

Nordic Med Spa on anestesiologian ja tehohoidon erikoislääkäri Sami Lehtisen johdolla kehittänyt hoitoprotokollat samaan tapaan, kuin ne löytyvät esimerkiksi ensihoidosta tai vaikkapa ilmailusta.

Kaikki Nordic Med Span työntekijät ovat käyneet läpi saman vakioidun koulutuspolun, osaamista ylläpidetään ja laatua seurataan keskitetysti.

Näin pystytään takaamaan hoidoissa käyvän asiakkaan kannalta olennaisen tärkeä palvelun tasalaatuisuus siitä riippumatta, millä toimipisteellä tai tekijällä asioidaan.

”Meillä on käytössämme laadukkaat aineet, hyvät laitteet sekä myös inhimillinen tekijä huomioitu taustakoulutuksen ja menetelmien osalta. Toimintamme on suunniteltu siten, miten asiat tehdään turvallisesti, mitä voi tapahtua ja jos tapahtuu, kuinka silloin toimitaan”, Lehtinen kertoo.

Tuttu hoitaja jatkaa Lahden toimipisteessä

Lahtelaisille tuttu Pia Vanhalakka työskentelee lääkäriketjun työntekijänä sekä Lahden toimipisteen vastaavana. Klinikan vastaava lääkäri on Arla Vettenranta.

Lahden klinikka on Nordic Med Span kuudes. Muut toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kuopiossa ja Hyvinkäällä. Vuonna 2018 perustetulla lääkärikeskuksella on 20 työntekijää.

Pia Vanhalakka
esteettinen sairaanhoitaja
pia.vanhalakka@nordicmedspa.fi

Sami Lehtinen
lääketieteellinen johtaja
sami.lehtinen@nordicmedspa.fi

Charlotta Aarnio
charlotta.aarnio@nordicmedspa.fi

Kuvat

Nordic Med Spa on esteettisiin hoitoihin erikoistunut lääkärikeskus.

Tavoitteenamme on tehdä esteettisistä hoidoista luontainen osa kauneus- ja hyvinvointipalveluita tarjoamalla helposti lähestyttäviä laadukkaita hoitoja. Tarjoamme asiakkaillemme yksilöllisen ja miellyttävän asiakaskokemuksen, missä asiantuntijuus, turvallisuus ja vastuullisuus ovat toimintamme keskiössä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Is Good News