Yhdysvaltalainen Rival Sons esiintyy Tampere-talossa – rockillassa mukana myös L.A. Edwards ja Tender Lakes

Yhdysvaltalainen rocksuuruus Rival Sons esiintyy Tampere-talossa tiistaina 21. marraskuuta 2023. Lämmittelijöinä kuullaan L.A. Edwards - ja Tender Lakes -yhtyeitä. Illan aikataulu on nyt julkaistu. Liput ovat myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa.

Rival Sons -yhtye on kiertänyt konsertti- ja festarilavoja AC/DC:n, Alice Cooperin ja Aerosmithin kaltaisten supertähtien kanssa. Pamela Littky

Kaliforniassa vuonna 2009 perustettu Rival Sons palaa Suomeen kolmen vuoden tauon jälkeen. Yhtye esiintyy Tampere-talon Isossa salissa tiistaina 21. marraskuuta osana Euroopan kiertuettaan. Tampereen keikan lämmittelijät ja tarkka aikataulu on nyt julkaistu.

Rival Sons -yhtyettä verrataan usein 1970-lukujen blues- ja rockbändeihin, kuten Led Zeppeliniin ja The Animalsiin. Ahkerasti keikkaileva amerikkalaisyhtye on julkaissut kahdeksan studioalbumia. Maineikas bändi on saanut mm. parhaan rockesityksen ja -albumin Grammy-ehdokkuudet. Yhtyeen muodostavat laulusolisti Jay Buchanan, kitaristi Scott Holiday, rumpalisti Michael Miley ja basisti Dave Beste.

Ison salin avaa toinen kalifornialaisyhtye L.A. Edwards, joka soittaa amerikkalaista klassista rockia folk-vivahteilla. Vuonna 2015 perustetun yhtyeen muodostavat veljekset Luke Andrew Edwards, Jay Edwards ja Jerry Edwards. Suosittu yhtye on keikkaillut etenkin Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa, ja bändin musiikkia on kuultu mm. Yellowstone- ja Walker-televisiosarjoissa.

Tampere-talon pääaulan maksuttomalla Aulaklubilla alkuillan käynnistää Tender Lakes. Turkulaisen rock-yhtyeen musiikissa yhdistyvät tummanpuhuva draama, herkkä melankolia, pohdiskelevat tekstit ja tukeva rocksoitto. Bändin debyyttialbumi Nocturnals ilmestyi marraskuun alussa.

Tampere-talon pääaulan tunnelmallinen Haru Bar palvelee janoista keikkakansaa illan pääesiintyjän Rival Sonsin aloitukseen klo 20.45 asti. Ravintola Tuhto on avoinna klo 23 asti. Ison salin permanto on K18-anniskelualuetta. Lipun anniskelualueelle ostanut voi viedä katsomoon mukanaan Tampere-talon myyntipisteistä joko ennen esitystä tai väliajalla ostamansa juoman.

Rivals Sons (USA)

Ti 21.11.2023
Tampere-talo, Tampere

Aikataulu

Klo 18 Aulaklubi: Tender Lakes (FIN)
Klo 19 Ison salin ovet avataan
Klo 19.30 L.A. Edwards (USA)
Klo 20.15 Väliaika
Klo 20.45 Rival Sons (USA)
Klo 22.45 Keikka päättyy

Liput 59,90/49,90 €

Tapahtuman liput ovat myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa. Tapahtuman tuottavat Tampere-talo Oy, Joe Lunnas Oy ja Visual Media Oy.

Liput ja lisätiedot

Median liput ja haastattelupyynnöt

Elsa Vähänen
Viestintäasiantuntija
elsa.vahanen@tampere-talo.fi

Rival Sons -yhtyeen muodostavat laulusolisti Jay Buchanan (alhaalla keskellä), kitaristi Scott Holiday (ylhäällä keskellä), rumpalisti Michael Miley (ylhäällä vasemmalla) ja basisti Dave Beste (oikealla). Kiertuekokoonpanossa usein nähty kosketinsoittaja Todd Ögren (alhaalla vasemmalla) ei esiinny Tampereella. Kuva: Pamela Littky

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Historiallinen oopperayhteistyö – Viimeiset kiusaukset juhlavuonna Tampereelle ja Savonlinnaan1.3.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Tampereen Ooppera ja Savonlinnan Oopperajuhlat tekevät historiallista yhteistyötä ja tuottavat ensi vuodelle yhteistuotantona Joonas Kokkosen Viimeiset kiusaukset -oopperan. Teoksen ohjaa Mikko Kouki, musiikinjohdosta vastaa Ville Matvejeff ja pääosissa laulavat Mika Kares, Silja Aalto ja Johan Krogius. Vuosi 2025 on tämän kotimaisen oopperan klassikoihin lukeutuvan teoksen 50-vuotisjuhlavuosi. Oopperaa esitetään Tampere-talossa kuusi näytöstä maaliskuussa ja Olavinlinnassa kolme näytöstä kesällä 2025. Tampereen esitysten liput ovat nyt myynnissä.

Mediakutsu: La Traviata -oopperan teosesittely ohjaaja Samuel Harjanteen ja sopraano Marjukka Tepposen seurassa ti 27.2.22.2.2024 12:20:37 EET | Kutsu

Tampereen Oopperan odotettu La Traviata saa ensi-iltansa Tampere-talossa lauantaina 2. maaliskuuta. Nyt kutsumme mediaa oopperan teosesittelyyn Tampere-taloon tiistaina 27. helmikuuta. Keskustelemassa Giuseppe Verdin mestariteoksesta ovat ohjaaja Samuel Harjanne ja sopraano Marjukka Tepponen. Heitä haastattelee Tampere-talon ohjelma- ja liiketoimintajohtaja Suvi Leinonen.

Iskelmä Gaalan voittajat paljastuvat tänään Nokia Arenalla – ensi vuoden Blind Bird -liput nyt myynnissä16.2.2024 12:35:00 EET | Tiedote

Iskelmä Gaalaa juhlitaan tänään perjantaina 16. helmikuuta Tampereen Nokia Arenalla. Lavalle nousevat BEHM, Juha Tapio, Elastinen, KUUMAA, Anna Puu, Olli Halonen, VIIVI, Portion Boys, Suvi Teräsniska, Vesterinen Yhtyeineen, Erika Vikman ja Sara Siipola. Gaalassa palkitaan vuoden iskelmä, albumi, artisti, yhtye, tulokas ja viihdyttäjä. Yleisön äänestämien palkintojen lisäksi gaalassa jaetaan Teoston vuoden musiikintekijä -palkinto sekä Iskelmän toimituksen raadin valitsema Pro Iskelmä -palkinto. Ensi vuoden gaalaliput ovat nyt myynnissä.

Riihimäen Voimalan kehittämisestä aiesopimus – Tampere-talo-konserni ja Akun Tehdas mukana kehitystyössä25.1.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Riihimäen kaupunki, Tampere-talo-konserniin kuuluva tapahtumayhtiö Talo Events Oy ja Akun Tehtaan tapahtumateknisen palvelun yhtiö Oy Aku´s Factory Ltd ovat solmimassa aiesopimusta Voimalan kehittämisestä. Tavoitteena on kehittää Riihimäen rautatieaseman välittömässä läheisyydessä sijaitsevasta Voimalasta ainutlaatuinen tapahtuma- ja kulttuurikeskus. Sopimuksen voimaantulo edellyttää Riihimäen kaupunginhallituksen käsittelyä ja hyväksyntää tiistaina 30. tammikuuta 2024.