Noora Kaisa Keränen ja Ukrainan Anton Dudchenko voittivat pikakilpailut Kontiolahden GP-kisoissa

Haapajärven Kiilojen Tero Seppälä ja Tuusulan Voima-Veikkojen Jaakko Ranta olivat miesten kisassa toinen ja kolmas. Naisten sarjassa Tuusulan Voima-Veikkojen Daria Virolainen oli toinen ja Närpes Kraft Skidföreningenin Heidi Kuuttinen kolmas.

Ukrainan Anton Dudchenko kiskoi viimeisellä kierroksella eroa Tero Seppälään ja jätti Haapajärven Kiiloja edustavan Seppälän toiseksi reilun kolmen sekunnin erolla. Kuva: Esa Kinnunen/KontU

Haapajärven Kiilojen Tero Seppälä ampui miesten 10 kilometrin pikakilpailussa puhtaasti ja hävisi voiton myös ilman ohilaukauksia hiihtäneelle Ukrainan Anton Dudchenkolle reilulla kolmella sekunnilla.

Tuusulan Voima-Veikkojen Jaakko Ranta ampui viimeisellä laukauksellaan ohi ja hävisi ensimmäisen kisansa tänä talvena hiihtäneelle Seppälälle 23 sekuntia.

”Ammuntaan olen kyllä tyytyväinen. Tämä oli vasta toinen kerta, kun hiihdin kovaa tälle talvelle. Yksi tehotreeni lumella on vasta alla, niin aika vähillä tähän tultiin, mutta tästä nostellaan kierroksia ja lisätään vauhtia”, Seppälä sanoo.

Maailmancup avataan ensi viikonloppuna Ruotsin Östersundissa.

”Ammunta onnistui, niin se on aina tärkeä juttu itselle. Tiedän fyysiseltä puolelta, mitä tehdään. Kun otetaan vielä kisakalustoa käyttöön, niin eiköhän se siitä parane”, Seppälä sanoi hiihtovauhdistaan.

Lauantain nelossija vaihtui voittoon

Ahveniston Ampumahiihtäjien Noora Kaisa Keränen voitti Tuusulan Voima-Veikkojen Daria Virolaisen 23 sekunnilla. Kumpikin ampui pystystä yhden ohi.

Närpes Kraft Skidföreningenin Heidi Kuuttinen oli kahdella sakollaan kolmas ja jäi reilun minuutin voittajasta.

Keränen ampui myös lauantain kisassa yhden ohi. Silloin hän sijoittui neljänneksi.

”Kokonaisuutena meni paremmin kuin eilen, vaikka sakot olivat samat. Hiihto oli terävämpää tänään ja taktisesti onnistui rytmin ja kierrosten aikatauluttaminen”, sunnuntaina voittoon noussut Keränen sanoi.

Kimmo TurunenPuheenjohtaja, Kontiolahden Urheilijat ry

Puh:050 5633480

Kuvat

Noora Kaisa Keränen oli nopein naisten 7,5 kilometrin pikakilpailussa Kontiolahden GP-kisojen toisena päivänä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kontiolahti Biathlon