Tubecon Games 2024 muuttuu yksipäiväiseksi – Lakko Show ja Meet & Greet täydentää superlauantain ohjelmiston

Tampereen Tubecon Games -pelitapahtuma uudistuu. Tapahtuma järjestetään sisällöllisistä syistä yksipäiväisenä loppiaislauantaina 6. tammikuuta 2024. Ovet aukeavat lauantaina aikaisemmin ilmoitetun sijaan jo klo 10, ja ohjelmaa on aina alkuiltaan saakka. Uusi sisältörikas superlauantai levittäytyy viime vuotta laajempana Tampere-talon kaikkiin kerroksiin.

Sosiaalisen median vaikuttaja Lakko eli Eric Savolainen vetää Tampere-talon Ison salin lavalla oman hulvattoman show’nsa ja tapaa faneja meet & greetissä. Kuva: Anna-Kaisa Noki-Helmanen

Lauantaina 6.1.2024 toista kertaa Tampere-talossa järjestettävä Tubecon Games -suurtapahtuma kerää yhteen innokkaita Tubecon- ja pelifaneja ympäri Suomen. Koko perheen ikärajaton tapahtuma kokoaa yhteen Suomen tunnetuimmat somevaikuttajat. Tapahtuman tuottavat Suomen Tubetapahtumat Oy ja Tampere-talo Oy.

Tubecon Games on julkaissut uusia esiintyjiä. Pelivaikuttajien kiistaton kuningas Lakko vetää Ison salin lavalla oman hulvattoman show’nsa ja tapaa faneja meet & greetissä. Useita alan palkintoja kahmineen ja tv:stäkin tutun Lakon kanavilla on yhteensä yli miljoona seuraajaa. Suosikkitubettajista mukana ovat myös Mr. Zeus, IlariPro, PAQPA, Niko ja Weksi, Namikolinx, Tinke, Siniverkkarimies ja Nedde. Loput esiintyjät ja aikataulu julkaistaan joulukuun alussa.

”Saimme etenkin perheiltä viestiä siitä, kuinka heidän on helpompi päästä loppiaisen lomien takia paikalle lauantaipäivänä. Myös ohjelmiston ja esiintyjien saatavuuden kannalta tapahtuman muuttaminen sisältörikkaaksi ja yksipäiväiseksi on oikea ratkaisu. Haluamme rakentaa lauantaista oikean superpäivän, jonka laajennetusta ja laadukkaasta sisällöstä kaikki pääsevät nauttimaan yhdessä”, Suomen Tubetapahtumat Oy:n toimitusjohtaja Jan Grehn kertoo.

Tubecon Games on täynnä erilaista ohjelmaa ja mukaansatempaavaa sisältöä. Tapahtumasta löytyy myös paljon erilaisia pelihuoneita, joista löytyy suuri valikoima pelikonsoli-, tietokone- ja muita mukaansatempaavia pelejä. Kaikki pelit ovat kävijöiden vapaassa käytössä. Kävijät voivat osallistua pelihaasteisiin ja turnauksiin vaikuttajia vastaan, tutustua uusimpiin peleihin ja trendeihin sekä seurata omien idolien pelaamista.

Perjantaipäivälle 5.1.2024 ostetut liput käyvät sellaisenaan uutena tapahtumapäivänä lauantaina 6.1.2024. Myös kahden päivän liput käyvät sellaisenaan uutena päivänä, ja asiakkaalle palautetaan lauantailipun ja kahden päivän lipun hinnan erotus. Jos uusi ajankohta ei sovi, asiakas voi vaihtaa liput Tampere-talon lahjakorttiin tai hakea lippurahoja takaisin 5. tammikuuta 2024 mennessä. Lipun ostaneet asiakkaat kontaktoidaan sähköpostitse, ja päivitetyt toimintaohjeet ilmoitetaan tapahtuman verkkosivulla.

Jan Grehn
Suomen Tubetapahtumat Oy
jan@tubecon.fi

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Historiallinen oopperayhteistyö – Viimeiset kiusaukset juhlavuonna Tampereelle ja Savonlinnaan1.3.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Tampereen Ooppera ja Savonlinnan Oopperajuhlat tekevät historiallista yhteistyötä ja tuottavat ensi vuodelle yhteistuotantona Joonas Kokkosen Viimeiset kiusaukset -oopperan. Teoksen ohjaa Mikko Kouki, musiikinjohdosta vastaa Ville Matvejeff ja pääosissa laulavat Mika Kares, Silja Aalto ja Johan Krogius. Vuosi 2025 on tämän kotimaisen oopperan klassikoihin lukeutuvan teoksen 50-vuotisjuhlavuosi. Oopperaa esitetään Tampere-talossa kuusi näytöstä maaliskuussa ja Olavinlinnassa kolme näytöstä kesällä 2025. Tampereen esitysten liput ovat nyt myynnissä.

Mediakutsu: La Traviata -oopperan teosesittely ohjaaja Samuel Harjanteen ja sopraano Marjukka Tepposen seurassa ti 27.2.22.2.2024 12:20:37 EET | Kutsu

Tampereen Oopperan odotettu La Traviata saa ensi-iltansa Tampere-talossa lauantaina 2. maaliskuuta. Nyt kutsumme mediaa oopperan teosesittelyyn Tampere-taloon tiistaina 27. helmikuuta. Keskustelemassa Giuseppe Verdin mestariteoksesta ovat ohjaaja Samuel Harjanne ja sopraano Marjukka Tepponen. Heitä haastattelee Tampere-talon ohjelma- ja liiketoimintajohtaja Suvi Leinonen.

Iskelmä Gaalan voittajat paljastuvat tänään Nokia Arenalla – ensi vuoden Blind Bird -liput nyt myynnissä16.2.2024 12:35:00 EET | Tiedote

Iskelmä Gaalaa juhlitaan tänään perjantaina 16. helmikuuta Tampereen Nokia Arenalla. Lavalle nousevat BEHM, Juha Tapio, Elastinen, KUUMAA, Anna Puu, Olli Halonen, VIIVI, Portion Boys, Suvi Teräsniska, Vesterinen Yhtyeineen, Erika Vikman ja Sara Siipola. Gaalassa palkitaan vuoden iskelmä, albumi, artisti, yhtye, tulokas ja viihdyttäjä. Yleisön äänestämien palkintojen lisäksi gaalassa jaetaan Teoston vuoden musiikintekijä -palkinto sekä Iskelmän toimituksen raadin valitsema Pro Iskelmä -palkinto. Ensi vuoden gaalaliput ovat nyt myynnissä.

Riihimäen Voimalan kehittämisestä aiesopimus – Tampere-talo-konserni ja Akun Tehdas mukana kehitystyössä25.1.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Riihimäen kaupunki, Tampere-talo-konserniin kuuluva tapahtumayhtiö Talo Events Oy ja Akun Tehtaan tapahtumateknisen palvelun yhtiö Oy Aku´s Factory Ltd ovat solmimassa aiesopimusta Voimalan kehittämisestä. Tavoitteena on kehittää Riihimäen rautatieaseman välittömässä läheisyydessä sijaitsevasta Voimalasta ainutlaatuinen tapahtuma- ja kulttuurikeskus. Sopimuksen voimaantulo edellyttää Riihimäen kaupunginhallituksen käsittelyä ja hyväksyntää tiistaina 30. tammikuuta 2024.