Tubecon Games 2024 muuttuu yksipäiväiseksi – Lakko Show ja Meet & Greet täydentää superlauantain ohjelmiston

Tampereen Tubecon Games -pelitapahtuma uudistuu. Tapahtuma järjestetään sisällöllisistä syistä yksipäiväisenä loppiaislauantaina 6. tammikuuta 2024. Ovet aukeavat lauantaina aikaisemmin ilmoitetun sijaan jo klo 10, ja ohjelmaa on aina alkuiltaan saakka. Uusi sisältörikas superlauantai levittäytyy viime vuotta laajempana Tampere-talon kaikkiin kerroksiin.

Sosiaalisen median vaikuttaja Lakko eli Eric Savolainen vetää Tampere-talon Ison salin lavalla oman hulvattoman show’nsa ja tapaa faneja meet & greetissä. Kuva: Anna-Kaisa Noki-Helmanen

Lauantaina 6.1.2024 toista kertaa Tampere-talossa järjestettävä Tubecon Games -suurtapahtuma kerää yhteen innokkaita Tubecon- ja pelifaneja ympäri Suomen. Koko perheen ikärajaton tapahtuma kokoaa yhteen Suomen tunnetuimmat somevaikuttajat. Tapahtuman tuottavat Suomen Tubetapahtumat Oy ja Tampere-talo Oy.

Tubecon Games on julkaissut uusia esiintyjiä. Pelivaikuttajien kiistaton kuningas Lakko vetää Ison salin lavalla oman hulvattoman show’nsa ja tapaa faneja meet & greetissä. Useita alan palkintoja kahmineen ja tv:stäkin tutun Lakon kanavilla on yhteensä yli miljoona seuraajaa. Suosikkitubettajista mukana ovat myös Mr. Zeus, IlariPro, PAQPA, Niko ja Weksi, Namikolinx, Tinke, Siniverkkarimies ja Nedde. Loput esiintyjät ja aikataulu julkaistaan joulukuun alussa.

”Saimme etenkin perheiltä viestiä siitä, kuinka heidän on helpompi päästä loppiaisen lomien takia paikalle lauantaipäivänä. Myös ohjelmiston ja esiintyjien saatavuuden kannalta tapahtuman muuttaminen sisältörikkaaksi ja yksipäiväiseksi on oikea ratkaisu. Haluamme rakentaa lauantaista oikean superpäivän, jonka laajennetusta ja laadukkaasta sisällöstä kaikki pääsevät nauttimaan yhdessä”, Suomen Tubetapahtumat Oy:n toimitusjohtaja Jan Grehn kertoo.

Tubecon Games on täynnä erilaista ohjelmaa ja mukaansatempaavaa sisältöä. Tapahtumasta löytyy myös paljon erilaisia pelihuoneita, joista löytyy suuri valikoima pelikonsoli-, tietokone- ja muita mukaansatempaavia pelejä. Kaikki pelit ovat kävijöiden vapaassa käytössä. Kävijät voivat osallistua pelihaasteisiin ja turnauksiin vaikuttajia vastaan, tutustua uusimpiin peleihin ja trendeihin sekä seurata omien idolien pelaamista.

Perjantaipäivälle 5.1.2024 ostetut liput käyvät sellaisenaan uutena tapahtumapäivänä lauantaina 6.1.2024. Myös kahden päivän liput käyvät sellaisenaan uutena päivänä, ja asiakkaalle palautetaan lauantailipun ja kahden päivän lipun hinnan erotus. Jos uusi ajankohta ei sovi, asiakas voi vaihtaa liput Tampere-talon lahjakorttiin tai hakea lippurahoja takaisin 5. tammikuuta 2024 mennessä. Lipun ostaneet asiakkaat kontaktoidaan sähköpostitse, ja päivitetyt toimintaohjeet ilmoitetaan tapahtuman verkkosivulla.

Jan Grehn
Suomen Tubetapahtumat Oy
jan@tubecon.fi

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Arppa, Kaseva ja Tampereen Kirjafestarit – Tampere-talo julkaisi uutta ohjelmaa loppuvuoteen18.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Kaksipäiväinen Tampereen Kirjafestarit valtaa Tampere-talon tutulla paikallaan marras-joulukuun vaihteessa 30.11.–1.12.2024. Pirkanmaan suurin kirjallisuuden ja kulttuurin juhla kokoaa saman katon alle vuoden kiinnostavimmat kirjailijat ja kirjallisuuden ystävät. Syksyn konserttitarjontaan on lisätty Arpan, Pete Parkkosen ja Olli Halosen intiimit Pienen salin keikat. Nostalgian nälkäisille on luvassa menneiden vuosikymmenten parhaita suomihittejä, kun Ison salin lavalle nousevat Kaseva ja Leavings-Orkesteri. Tapahtumien liput ovat nyt myynnissä.

Tampere-talo valitsi vastuullisemmin – edelläkävijä vahvistaa Tampereen asemaa tapahtumapääkaupunkina11.4.2024 09:04:00 EEST | Tiedote

Ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo, on ylpeä saavutuksestaan Valitse vastuullisemmin -merkin suhteen. Tampere-talo on ensimmäinen suomalainen tapahtumatila, joka on onnistunut täyttämään kaikki 22 tapahtumatiloille asetettua vastuullisuuskriteeriä. Tieto ilmenee tarkastelemalla MyHelsingin ja Visit Tampereen Valitse vastuullisemmin –palveluita. Saavutus vahvistaa Tampere-talon asemaa kestävän kehityksen pioneeriorganisaationa tapahtuma-alalla Suomessa, samalla kun se sitoutuu kestävään tulevaisuuteen.

Wizards, dragons, and Rings of Power – Tampere Hall to showcase top fantasy artist John Howe’s first Finnish art exhibition in the summer9.4.2024 09:52:16 EEST | Tiedote

Internationally acclaimed fantasy artist John Howe's artwork will be showcased for the first time in Finland in a comprehensive solo art exhibition. Especially known for his artwork portraying J.R.R. Tolkien's fantasy worlds, Howe's art exhibition will be open at Tampere Hall from July 6th to August 18th, 2024. The exhibition will feature over 250 original artworks spanning the artist's extensive career. Tickets for the exhibition are now on sale.

J.R.R. Tolkienin maailma tulee Tampere-taloon – fantasiataiteilija John Howen taidetta ensimmäistä kertaa Suomessa9.4.2024 09:51:18 EEST | Tiedote

Fantasiataiteen pioneerin, John Howen ensimmäinen taidenäyttely Suomessa nähdään Tampere-talossa 6.7.–18.8.2024. Howe on noussut kansainväliseen suosioon Tolkienin klassikkoteosten kuvittajana sekä teoksiin pohjautuvien elokuvien visuaalisuuden rakentajana yhdessä Peter Jacksonin kanssa. Howe tunnetaan lisäksi suurena Suomen ja Kalevalan ystävänä. Näyttelyssä nähdään yli 250 alkuperäistaideteosta taiteilijan mittavan elämäntyön varrelta. Näyttelyn liput ovat nyt myynnissä.

Santtu-Matias Rouvali ja Lontoon Philharmonia-orkesteri tekevät kaivatun paluun Tampereelle lokakuussa8.4.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Lontoon Philharmonia-orkesteri ja ylikapellimestari Santtu-Matias Rouvali konsertoivat Tampere-talossa keskiviikkona 16.10.2024. Orkesterin solistina loistaa maailman konserttilavoilta tuttu viulisti Nemanja Radulović. Ohjelma sisältää Hatšaturjanin viulukonserton ja Sibeliuksen kolmannen sinfonian. Viimeksi orkesteri esiintyi Tampereella loppuunmyydylle Ison salin yleisölle toukokuussa 2022. Liput ovat nyt myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa.