Kvalitin kevät tarjoilee runsaasti lukuiloa lapsille ja nuorille!

Kvaliti julkaisee keväällä 2024 yhteensä 26 lasten- ja nuortenkirjaa. Kotimaisten laadukkaiden teosten lisäksi kustannusohjelmaan on valittu myös lasten tietokirjoja, Pikku Kakkosesta tuttuja hahmoja sekä maailmalla menestyneitä käännöskirjoja. Katalogiin pääsee tutustumaan alla olevan linkin kautta.

Kvalitin kevät 2024 >>>

Iloisia ja hauskoja, mutta myös vakaviin aiheisiin paneutuvia kotimaisia lastenkirjoja kevääseen

Mikko Kunnaksen jo yli 20 vuotta lapsia hauskuttaneessa Noksu-sarjassa Noksu ja Nupi viettävät tällä kertaa päivän leikkipuistossa. Luvassa on vauhdikasta menoa kaikenlaisissa vempaimissa, kuten karusellissa, trampoliinissa, liukumäessä, kiipeilytelineessä sekä keinulaudalla.

Markus Majaluoman hulvattoman hauska, helppolukuinen Hulda ja Jalmari -sarja jatkuu osalla Hulda ja Jalmari ja kummitus, jossa Hulda ja Jalmari voittavat yön kartanossa. Hulda huomaa heti, että siellä kummittelee, mutta Jalmari ei usko moiseen.

Komisario Pulmu on uusi, helppolukuinen ja runsaasti värikuvitettu kirjasarja Tapani Baggelta ja Jusa Hämäläiseltä (kuv.) esi- ja alakouluikäisille. Ensimmäisessä osassa komisario Pulmu tutkii apulaistensa Tilhin ja Tiaisen kanssa satamasta varastettujen kumiankkojen arvoitusta.

Sinituuli Viljasen ja Keanne van de Kreeken (kuv.) Miksi mummu ei ole enää minun mummuni? kertoo isovanhemman muistisairaudesta lapsen näkökulmasta. Kirjan avulla asiaa voi käsitellä ja keskustella siitä lasten kanssa.

"Monella meistä on nykyään lähipiirissämme muistisairaudesta kärsivä ihminen. Tästä vakavasta aiheesta ei kuitenkaan löydy kovin paljon kirjallisuutta, joka olisi suunnattu lapsille. Tästä syystä pidin erittäin tärkeänä ottaa tämä teos mukaan kustannusohjelmaamme, kun käsikirjoitusta meille tarjottiin", kertoo kustantaja Hanna Sinkkonen.

Käännöskirjat sisältävät hersyvää huumoria ja paljon tietoa

Syksyllä ensimmäisen kerran Suomessa ilmestynyt Sallin isä -sarja jatkuu kolmannella teoksella, Sallin isän loistava loma. Thomas Brunstrømin ja Thorbjørn Christoffersenin (kuv.) kuvakirjasarjaa on myyty pelkästään Tanskassa jo yli miljoona kappaletta, ja kaksi ensimmäistä osaa saivat heti myös Suomessa erittäin lämpimän vastaanoton.

Kerry Lyn Sparrowin ja Guillaume Perreaultin (kuv.) Uinukaa, uuhet! on palkittu kuvakirja lapsiperheille universaalisti tutusta aiheesta: nukkumaanmenosta. Tässä teoksessa lampaiden laskenta ei käykään niin helposti kuin olisi voinut kuvitella!

Tietokirjoja on tällä kertaa tarjolla sekä perheen pienimmille lukutoukille että hieman vanhemmille lapsille. Tulivuorista kiinnostuneille elämyksiä tarjoaa JYTYM! Tulivuori purkautuu, kun taas eläinten ystävät voivat arvuutella mereneläviä kirjassa Mikä ihmeen merenelävä? ja ihmetellä ensisilmäyksellä hyvinkin erilaisten eläinten samankaltaisuuksia kirjassa Vai muka erilaiset?. Suureen suosioon noussut Haiseva tiede -kirja saa puolestaan jatko-osan, joka kertoo bakteereista ja mikrobeista. Edward Kayn ja Mike Shiellin (kuv.) Pöpöjen tiede ilmestyy toukokuussa.

Kaikki nämä ja muut keväällä ilmestyvät kirjat löytyvät täältä: Kvalitin kevät 2024 >>>

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: info@kvaliti.com

Kvaliti on lasten- ja nuortenkirjoihin erikoistunut kustantamo, joka panostaa laadukkaisiin – mutta samalla myös hauskoihin! – kirjoihin.