Open Creative House

Peter Joukaisen pitkään työstetty albumi Nuori mies ei pelkää vaikeitakaan aiheita

Lempääläläinen lauluntekijä puhuu tänään 24.11.2023 julkaistavalla kontrastien levyllään ajankulusta, kuolemasta ja perhe-elämästä. Vaikka aiheet ovat kipeitä, laulut ovat sovituksiltaan rouheita ja helposti lähestyttäviä, Joukainen pohtii.

Peter Joukainen. Kuva; Markus Perko, kannen taitto: Taneli Törölä.

"Jos paljastan syvimmän haavoittuvuuteni, tuo toinen ei käytä sitä hyväksi”. Näin kuvailee Peter Joukainen Nuori mies -albumin henkilökohtaisesti tärkeintä kappaletta Jos emme pelkäisi. Se on rakkauslaulun muotoon puettu tarina siitä minkälaista olisi, jos ei tarvitsisi lainkaan pelätä toisia ihmisiä.

Neljän lapsen isä pohtii kappaleissaan monia syviä aiheita kuolemasta perhe-elämään ja sukupolvien ketjuun.

Joukainen on yhtyeineen alkanut studiolivenä äänitetyn materiaalin harjoittelemisen jo vuonna 2017. ”Aika paljon kipua on kuulunut levyn synnytysprosessiin. Mitä kauemmin levynteko kestää, sitä jännittävämpää on saada se vihdoin ulos.”

Peter Joukaisen Nuori mies kuunneltavissa suoratoistopalveluissa.

Fyysisen albumin tuoton 20 €/ levy Joukainen antaa lyhentämättömänä suoraan lastensuojelutyöhön keskittyvän Icehearts ry:n toiminnalle.

Open Creative House on itsenäisesti julkaiseville artisteille tarjottava musiikin julkaisupalvelu.

Seuraa Open Creative Housea:
FacebookInstagramKotisivut

PressikuvatOpen Creative House (OCH) on uusi luovien alojen keskittymä, joka yhdistää tekijät, yritykset ja organisaatiot toimimaan uudella tavalla yhteistyössä saman katon alla. OCH tarjoaa tiloja ja palveluita luovan alan toimijoille rakentaen siltoja digikulttuuriin ja globaaliin kasvuun.

Open Creative House
Keilasatama 2D