• Kempowerin DC-pikalatausratkaisut otetaan käyttöön Elisabeth Quayn bussiasemalla Perthissä Länsi-Australiassa. Kempowerin paikallinen kumppani JET Charge toimittaa latausratkaisut asemalle.
  • Elizabeth Quayn bussiaseman latausinfra koostuu Kempowerin satelliittilatausjärjestelmästä sisältäen kolme Kempower Power Unit -tehoyksikköä ja 18 Kempower Satellite -lataussatelliittia.
  • 18:n uuden sähköbussin odotetaan aloittavan liikennöinnin Perthin keskustan alueella vuoden 2024 toisella puoliskolla.

PERTH, AUSTRALIAKempowerin DC-pikalatausratkaisut otetaan käyttöön Elisabeth Quayn bussiasemalla Perthissä Länsi-Australiassa. Kempowerin paikallinen kumppani JET Charge toimittaa sähköbussien latausinfran asemalle. Hanke on osa 250 miljoonan dollarin investointia bussiaseman muuttamiseksi ja uusien sähköbussien käyttöönoton tukemiseksi.

JET Charge on Australian suurin sähköajoneuvojen latausinfran erikoisosaaja. Kempower solmi kumppanuuden yhtiön kanssa alkuvuodesta 2022 nopeuttaakseen sähköajoneuvojen käyttöönottoa Australiassa. Tähän mennessä yritykset ovat tehneet yhteistyötä toimittaakseen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja Länsi-Australian uuteen sähköajoneuvojen latausverkostoon, joka on yksi maailman pisimmistä sähköajoneuvojen infrahankkeista, sekä toimittaakseen latausinfraa Team Global Expressin sähkörekkavarikolle Sydneyyn.

Elizabeth Quayn bussiaseman latausinfra koostuu kolmesta Kempower Power Unit -tehoyksiköstä ja 18:sta Kempower Single-Output Satellite -lataussatelliitista. Kempowerin latausratkaisut tukevat 18 sähköbussin liikennöintiä Perthin keskustan alueella sekä mahdollistavat bussien pikalatauksen taukojen aikana.

“Kempowerin teknologian käyttöönotto Elizabeth Quayn bussiasemalla on viimeisin esimerkki siitä, miten tuemme Australian liikenteen sähköistymistä tehokkailla ja käyttäjäystävällisillä tuotteillamme. Australian harvaan rakennettu sähköverkko ja äärimmäiset sääolosuhteet asettavat haasteita liikenteen sähköistymiselle. Australian sähköautoilijat tarvitsevat räätälöityjä ratkaisuja näiden haasteiden voittamiseksi, ja me olemme osoittaneet, että Kempowerin laturit palvelvat näissäkin olosuhteissa", sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

“Kempowerin satelliittilatausjärjestelmällä on keskeinen rooli bussien sähköistämisessä. Latausjärjestelmän ainutlaatuinen modulaarinen rakenne dynaamisella tehonjaolla mahdollistaa suuren lataustehon viemättä paljon tilaa asemalla. Siksi se sopii täydellisesti Elizabeth Quayn asemalle tukemaan vilkasta bussiliikennettä”, sanoo JET Chargen bussisektorin johtaja Alex Bowler.

“Investoimme uusiin sähköbusseihin, mutta varmistamme myös, että meillä on tarvittava infra tukemaan niiden käyttöä. Tarjoamme myös tarvittavat tilat, jotta voimme valmistaa bussit juuri täällä Länsi-Australiassa. Ensi vuoden puoliväliin mennessä Perthin keskustan alueen joukkoliikenteen matkustajat voivat liikkua ympäristöystävällisemmällä tavalla”, sanoo Länsi-Australian liikenneministeri Rita Saffioti.

Asennustöiden bussiasemalla odotetaan alkavan vuoden 2024 alussa, ja uusien sähköbussien odotetaan aloittavan liikennöinnin vuoden toisella puoliskolla.

Lisätietoa:

+358 400 343 851

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

JET Charge lyhyesti:

JET Charge on Australian johtava sähköajoneuvojen latausinfrastruktuurin toimittaja, jonka missio on nopeuttaa sähköajoneuvojen käyttöönottoa. He ovat latauskumppaneita useille Australian suurimmista ajoneuvovalmistajista, johtaville yrityksille ja hallintoviranomaisille. JET Charge erikoistuu sähköajoneuvojen lataustekniikkaan, laitteiston toimitukseen, sähköasennuksiin ja ylläpitoon sekä sähköajoneuvojen lataamisen verkkointegrointipalveluihin. https://jetcharge.com.au/

Kempowerista Extreme E -kilpailusarjan virallinen latauskumppani23.2.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Kempowerista tulee maastoautokilpailusarja Extreme E:n virallinen latauskumppani. Extreme E -kilpailusarja vie sähköiset katumaasturit ja uusimman teknologian maailman syrjäisimpiin ja haastavimpiin ympäristöihin. Sarjan taustalla on sama tiimi, joka perusti myös Formula E -kilpailusarjan. Extreme E tarjoaa Kempowerille loistavan testialustan kehittää ja parantaa yhtiön pikalatausratkaisuja äärimmäisissä olosuhteissa.

Kempower becomes Extreme E racing series’ official charging partner23.2.2024 09:30:00 EET | Press release

Kempower becomes the official charging partner for the radical off-road racing series Extreme E. Extreme E racing series, founded by the same team behind Formula E, showcases electric SUVs and futuristic technologies in some of the world’s most remote and challenging environments. Kempower’s goal to produce durable DC fast-charging solutions that can withstand extreme conditions makes Extreme E the ideal testbed to develop and enhance such innovations.

Kempower ja Polarium vauhdittavat sähköajoneuvojen pikalatausinfraa energian varastointiteknologian avulla22.2.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Johtava energian varastointiteknologian kehittäjä Polarium ja sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja tarjoava Kempower ovat solmineet kumppanuuden kehittääkseen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja energian varastointiteknologian avulla. Yhteistyö tähtää parantamaan sähköajoneuvojen, erityisesti raskaan liikenteen latauskapasiteettia, jonka latausinfran kasvua rajoittaa tällä hetkellä Euroopassa sähköverkkojen kapasiteetti.

Kempower and Polarium to boost DC fast charging solutions with cutting-edge energy storage support22.2.2024 09:30:00 EET | Press release

Polarium, a leading energy storage developer, and Kempower, a pioneering company specializing in rapid DC charging solutions, are proud to announce a partnership to boost EV fast charging solutions with cutting-edge energy storage support. This collaboration aims to address the pressing need for enhanced EV charging capabilities, particularly for larger vehicles, constrained by current grid limitations across Europe.