Lidl tuo markkinoille yhden hengen jouluaterian
Lidl tuo myyntiin valmiin yhden hengen jouluaterian, joka sisältää perinteisen jouluillallisen elementit. Tuote vastaa toiveisiin saada jouluateria nopeasti ja helposti sekä trendiin syödä jouluruokaa vain yhden aterian verran. Yhden hengen jouluateria on valmistettu Suomessa.

Jouluruokaa on tapana valmistaa runsaasti ja sitä syödään monta päivää. Toisaalta yksinasujia on Suomessa 1,3 miljoonaa, ja myös joulua vietetään enenevissä määrin yksin tai pienemmällä porukalla. Suomalaiset toivovat joulupöytään perinteisiä jouluruokia, mutta kinkkua ja laatikoita ei välttämättä haluta syödä monena päivänä peräkkäin. Moni ei myöskään joulun kiireissä ehdi tai jaksa valmistaa kaikkia jouluillallisen elementtejä kinkkuineen ja laatikoineen.
Kuluttajat arvostavat ruokatuotteissa nopeutta ja helppoutta niin arjessa kuin juhlassa. Lidlin teettämän tutkimuksen* mukaan 16 prosenttia suomalaisista aikoo tänä jouluna valmistaa vähemmän itse tehtyjä ruokia kuin aiemmin. Myös helpot jouluruokareseptit kiinnostavat.
– Tämä on loistava ratkaisu niille, jotka haluavat nauttia perinteisen jouluaterian helpommin tai pienemmässä mittakaavassa. Jouluaterian raaka-aineet on valittu huolella, jotta annoksessa on mukana juhlan tuntua, kertoo Lidlin ostopäällikkö Hannes Herbst.
Yhden hengen jouluateriassa on kaikki perinteisen jouluaterian elementit: perunaa, kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, herneitä sekä sinappikastiketta. Pääraaka-aineet kinkku ja peruna ovat kotimaisia.
Yhden hengen jouluateria on kehitetty ja valmistettu Suomessa. Tuote on laktoositon ja gluteeniton. Pakkaus painaa 350 grammaa ja sen hinta on 4,99 euroa. Ateria myydään Jouluaitta-tuotemerkin alla. Jouluaitta on Lidlin tuotemerkki Suomessa valmistetuille jouluruuille.
– Koko jouluateriaa ei tyypillisesti ole ollut saatavilla lämmitystä vaille valmiina. Yhden hengen jouluateria on myös hävikin näkökulmasta hyvä ratkaisu, kun kinkkua ja laatikoita ei jää yli, Herbst sanoo.
Yhden hengen jouluateriaa tulee myyntiin kahdessa erässä: itsenäisyyspäivän juhlintaan 4.12. sekä jouluviikolla 21.12. Yhden hengen jouluateriaa on saatavilla Lidleistä ympäri maan.
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon vastasi yli tuhat suomalaistakuluttajaa. Vastaukset on kerätty marraskuussa 2023. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl vakiinnuttaa paistopisteen ilta-alen – hävikki väheni yli 15 %3.10.2025 14:11:00 EEST | Tiedote
Lidlin paistopisteellä testattiin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan ennen sulkemista. Testi oli onnistunut, joten paistopisteen ilta-ale on vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä. Asiakkaat saavat siis paistopisteen tuotteet puoleen hintaan myymälän viimeisenä aukiolotuntina.
Toivottu ominaisuus Lidlin verkkosivulle: kampanjatuotteiden ajantasaiset saatavuustiedot2.10.2025 12:56:13 EEST | Tiedote
Lidlin haluttuja käyttötavaratuotteita saapuu myymälöihin aina rajattu erä, ja moni suosikkituote myydään nopeasti loppuun. Lidlin verkkosivulta voi tästä lähtien tarkistaa oman suosikkituotteen saatavuustilanteen eri myymälöissä.
Vuosi 2025 on määräaika monelle vastuullisuustavoitteelle – Lidlissä vastuullisuustyö etenee suunnitellusti25.9.2025 12:17:28 EEST | Tiedote
Lidl on julkaissut tiedot vastuullisuustyönsä etenemisestä tilikaudelta 2024. Useissa vastuullisuustavoitteissa maali on jo nurkan takana, kun tavoitevuodeksi on kirjattu 2025. Tavoitteet kuluvan tilikauden loppuun mennessä löytyvät esimerkiksi uusiutuvan polttoaineen käytölle sekä suolan ja sokerin vähentämiselle. Tavoitteita on saavutettu hyvässä vauhdissa, mutta osassa riittää vielä kirittävää loppuvuodelle.
Lidliltä massiivinen kansainvälinen brändikampanja – kertoo miksi Lidlissä asiointi kannattaa22.9.2025 16:12:26 EEST | Tiedote
Lidl on käynnistänyt ensimmäisen kansainvälisen brändikampanjansa 31 maassa sloganilla ”Lidl. Se kannattaa”. Uusi slogan ja kampanja alleviivaavat Lidlin ydinlupausta asiakkaille: jokaisella on oikeus laadukkaaseen, vastuulliseen ja halpaan ruokaan.
Lidlin kansainvälinen yhteistyökumppanuus UEFA Eurooppa-liigan ja UEFA Konferenssiliigan kanssa jatkuu18.9.2025 09:45:05 EEST | Tiedote
Lidl jatkaa virallisena kumppanina kaudella 2025–2026.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme