SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmälle uusi kumppani maksamisen palveluihin – yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy maksupäätteiden uudistuksella

Jaa

S-ryhmä kehittää lähivuosina maksamisen palveluitaan yhä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Yhteistyö Adyenin kanssa kattaa kaikki kaupparyhmän toimipaikat, verkkokaupat ja mobiilimaksamisen. Ensimmäisenä uudistetaan toimipaikkojen maksupäätteet vuosina 2024–2025.

Kuva: Eetu Ahanen
Kuva: Eetu Ahanen

S-ryhmä aloittaa maksamisen palveluissa laajan yhteistyön alankomaalaisen Adyenin kanssa. Adyen on maailmanlaajuisesti toimiva maksamisen palveluntarjoaja, jonka teknologinen alusta on käytössä useilla kuluttajien suosimilla yrityksillä.
 
Yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy toimipaikkojen maksupäätteiden uudistamisella vuosina 2024–2025. Maksupäätteet uudistetaan, sillä nykyiset päätelaitteet ovat tulleet elinkaarensa päähän. Adyenin kanssa kehitetään jatkossa myös mobiilipalveluiden ja verkkokauppojen maksutapoja.

Uudistukset otetaan vaiheittain käyttöön kaikissa S-ryhmän liiketoiminnoissa, toimipaikoissa ja palveluissa sekä Suomessa että Virossa. Siirtymävaihe on asiakkaille saumaton; nykyiset maksutavat ja esimerkiksi Bonuksen kerryttäminen jatkuvat ennallaan. S-ryhmän kaikkien liiketoimintojen siirtyminen uuteen maksamisen ratkaisuun kestää useamman vuoden. S-Pankin tuottamat palvelut eivät kuulu nyt tehdyn sopimuksen piiriin.

– Adyen tarjoaa meille korkeatasoisen ja nykyaikaisen palvelukokonaisuuden, joka vastaa tulevaisuuden kehitystarpeisiimme. Yhteinen tavoitteemme on tarjota S-ryhmän asiakkaille sujuva asiakaskokemus sekä helpot, turvalliset ja luotettavasti toimivat maksutavat, kertoo S-ryhmän maksamisen palveluista vastaava johtaja Kai Lindström SOK:lta.

Adyenin alusta yhtenäistää ja yksinkertaistaa maksamista S-ryhmän eri kanavissa ja mahdollistaa palvelun joustavan kehittämisen. Tämä sujuvoittaa asiakkaiden monikanavaista asiointia. 

– S-ryhmä on edelläkävijä vähittäiskaupan digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Se on osoittanut, miten teknologiaa hyödyntämällä asiakkaille voidaan tarjota entistä parempia asiointikokemuksia. Olemme innoissamme siitä, että pääsemme S-ryhmän kumppanina vauhdittamaan sen digitaalista siirtymää, sanoo Tobias Lindh, Adyenin Pohjoismaiden ja Baltian toimintojen johtaja.

Yhteyshenkilöt

S-ryhmä: Kai Lindström, johtaja, maksamisen palvelut, SOK
puh. 040 658 5724, kai.lindstrom(a)sok.fi

Adyen: Linus Kajander, Pohjoismaiden ja Baltian toiminnan PR- ja sisältöjohtaja,
+46 736 86 00 78, linus.kajander(a)adyen.com

SOK viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Kuvat

Kuva: Eetu Ahanen
Kuva: Eetu Ahanen
Lataa

Adyen

Adyen (ADYEN:AMS) on maailmanlaajuisesti toimiva, johtavien yritysten suosima finanssiteknologia-alusta. Adyen auttaa asiakkaitaan saavuttamaan tavoitteensa tarjoamalla kattavia maksamisen palveluita, dataan pohjautuvaa analytiikkaa ja rahoitustuotteita yhdellä globaalilla teknologiaratkaisulla. Adyen tekee yhteistyötä muun muassa R-kioskin, Spotifyn, Uberin, H&M:n, eBayn ja Microsoftin kanssa.

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye