S-ryhmälle uusi kumppani maksamisen palveluihin – yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy maksupäätteiden uudistuksella

S-ryhmä kehittää lähivuosina maksamisen palveluitaan yhä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Yhteistyö Adyenin kanssa kattaa kaikki kaupparyhmän toimipaikat, verkkokaupat ja mobiilimaksamisen. Ensimmäisenä uudistetaan toimipaikkojen maksupäätteet vuosina 2024–2025.

Kuva: Eetu Ahanen

S-ryhmä aloittaa maksamisen palveluissa laajan yhteistyön alankomaalaisen Adyenin kanssa. Adyen on maailmanlaajuisesti toimiva maksamisen palveluntarjoaja, jonka teknologinen alusta on käytössä useilla kuluttajien suosimilla yrityksillä.

Yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy toimipaikkojen maksupäätteiden uudistamisella vuosina 2024–2025. Maksupäätteet uudistetaan, sillä nykyiset päätelaitteet ovat tulleet elinkaarensa päähän. Adyenin kanssa kehitetään jatkossa myös mobiilipalveluiden ja verkkokauppojen maksutapoja.

Uudistukset otetaan vaiheittain käyttöön kaikissa S-ryhmän liiketoiminnoissa, toimipaikoissa ja palveluissa sekä Suomessa että Virossa. Siirtymävaihe on asiakkaille saumaton; nykyiset maksutavat ja esimerkiksi Bonuksen kerryttäminen jatkuvat ennallaan. S-ryhmän kaikkien liiketoimintojen siirtyminen uuteen maksamisen ratkaisuun kestää useamman vuoden. S-Pankin tuottamat palvelut eivät kuulu nyt tehdyn sopimuksen piiriin.

– Adyen tarjoaa meille korkeatasoisen ja nykyaikaisen palvelukokonaisuuden, joka vastaa tulevaisuuden kehitystarpeisiimme. Yhteinen tavoitteemme on tarjota S-ryhmän asiakkaille sujuva asiakaskokemus sekä helpot, turvalliset ja luotettavasti toimivat maksutavat, kertoo S-ryhmän maksamisen palveluista vastaava johtaja Kai Lindström SOK:lta.

Adyenin alusta yhtenäistää ja yksinkertaistaa maksamista S-ryhmän eri kanavissa ja mahdollistaa palvelun joustavan kehittämisen. Tämä sujuvoittaa asiakkaiden monikanavaista asiointia.

– S-ryhmä on edelläkävijä vähittäiskaupan digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Se on osoittanut, miten teknologiaa hyödyntämällä asiakkaille voidaan tarjota entistä parempia asiointikokemuksia. Olemme innoissamme siitä, että pääsemme S-ryhmän kumppanina vauhdittamaan sen digitaalista siirtymää, sanoo Tobias Lindh, Adyenin Pohjoismaiden ja Baltian toimintojen johtaja.

S-ryhmä: Kai Lindström, johtaja, maksamisen palvelut, SOK
puh. 040 658 5724, kai.lindstrom(a)sok.fi

Adyen: Linus Kajander, Pohjoismaiden ja Baltian toiminnan PR- ja sisältöjohtaja,
+46 736 86 00 78, linus.kajander(a)adyen.com

SOK viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Kuva: Eetu Ahanen

Adyen

Adyen (ADYEN:AMS) on maailmanlaajuisesti toimiva, johtavien yritysten suosima finanssiteknologia-alusta. Adyen auttaa asiakkaitaan saavuttamaan tavoitteensa tarjoamalla kattavia maksamisen palveluita, dataan pohjautuvaa analytiikkaa ja rahoitustuotteita yhdellä globaalilla teknologiaratkaisulla. Adyen tekee yhteistyötä muun muassa R-kioskin, Spotifyn, Uberin, H&M:n, eBayn ja Microsoftin kanssa.

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Uima-allas katolla, 342 aurinkopaneelia ja värikäs sisustus: vaasalaishotelli Royalin uudistunut torniosa avautuu 26.2.26.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Väriä, valoa, iloa ja energiaa, sitä on tiedossa, kun Vaasan ytimessä sijaitsevan Original Sokos Hotel Royalin tornirakennuksen ovet avautuvat 26.2.2024 vuoden mittaisten uudistustöiden jälkeen. Torniosasta löytyy 139 värikkäästi sisustettua huonetta, huipun trooppisen lämmin sauna- ja allasosasto, kolme uutta ravintolaa sekä kattavat tapahtumatilat. Kyseessä on hotellin omistavan Osuuskauppa KPO:n historian suurin yksittäinen matkailu- ja ravitsemistoimialan investointi koskaan.

Kuntoilubuumi iski: Suomalaiset ostivat 9000 kiloa enemmän kahvakuulia verrattuna vuodentakaiseen – Prisman myyntidata paljastaa myös ikivihreän suosikin paluun16.2.2024 08:42:00 EET | Tiedote

”New year, new me” -ilmiö korostuu tyypillisesti alkuvuodesta etenkin kuntoilussa eikä se ole ollut tänä vuonnakaan poikkeus. Suomalaiset lähtivät liikkumaan tammikuussa jopa aiempaa innokkaammin ja se on nähtävissä myös Prisman kohonneissa kuntoilun ja kehonhuollon tuotteiden myynneissä. Myyntidatan mukaan muun muassa kuntopyöriä myytiin tammikuussa sen verran tiuhaan, että tavara loppui osin kesken. Lisäksi suomalaisia on innostanut takavuosien kuntoilusuosikki.

Asiakasomistajuudessa vahvaa vetovoimaa – S-ryhmän liiketulos parani asiakasmäärien kasvun ja neljän miljoonan S-Etukortin vauhdittamana15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmän liiketulos vuonna 2023 oli 447 miljoonaa euroa. Tulos parani edellisvuodesta 37,5 prosenttia. Kehityksen taustalla oli asiakasmäärien voimakas kasvu ja hyvä myyntivire kautta linjan. Päivittäistavarakaupassa myynti kehittyi koko vuoden muuta markkinaa vahvemmin. Menestys palautui kotimaahan mittavina investointeina sekä asiakasomistajille rahallisina etuina, joita maksettiin ennätykselliset yli puoli miljardia euroa.

PRO-finalisti Pasi Brilli on mies matkailukohde Bomban innovatiivisten makuelämysten takana15.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa sijaitsevassa Bomban karjalaiskylässä tarjoillaan kylpyjen ja luontoaktiviteettien ohella monipuolisia ja laadukkaita ruokaelämyksiä. Mies makujen takana on keittiötoimenpäällikkö Pasi Brilli. Brilli sijoittui tänä vuonna HoReCa-ammattilaisten Oscareiksikin nimetyssä PRO-gaalassa kolmen finalistin joukkoon ammattikeittiön tuotekehittäjä -sarjassa.