Business Kangasala Oy

Kangasalan kaupungin keskeisin rakennuspaikka hakuun

Kangasalan kaupunki ja Business Kangasala Oy aloittavat kumppanihaun kaupungin keskeisimmälle paikalle keskustaan torin reunalle. Rakennuspaikalle etsitään innostunutta toimijaa, joka rakentaisi alueelle vähintään 400 neliön ja enintään 1900 neliön liikekeskuksen. Tarkoitus on saada lisää kaupan tiloja sekä kahvila/ravintolapalveluita keskeiselle paikalle. Kaupunkilaisten olohuoneena tila toimii parhaiten siten, että siellä on kaupallisten palvelujen lisäksi tilaa viipymiselle ja viihtymiselle.

ilmakuva kangasalan keskustasta
Kangasalan keskusta Jooel Hildén Business Kangasala Oy

Tampereen naapurissa sijaitsevan Kangasalan kasvu on jatkunut voimakkaana. Kaupungin keskusta on rakentunut ja uudistunut viime vuosina nopeaan tahtiin. Kaupungissa asuu jo yli 33 000 asukasta ja keskustan alueelle kaivataan nyt lisää toimijoita.

– Hakuun tuleva rakennuspaikka on keskeisin, mitä Kangasalta löytyy. Rakennuksen tulee sopia muuhun kaupunkiympäristön kokonaisuuteen ja olla itsessään jo nähtävyys ja tuoda lisää toiminnallisuutta keskustaan. Liikekeskuksen pysäköinti on osoitettu valmiina olevaan pysäköintihalliin, kertoo Kangasalan kaupungin elinympäristöjohtaja Sirkku Malviala.

– Varsinkin lounasaikaan keskustan ruokapaikat ovat varsin täynnä ja uudelle ravintolalle olisi tilausta. Asiakkaat kaipaavat enemmän ja pidempään avoinna olevia palveluita, sanoo Business Kangasala Oy:n toimitusjohtaja Päivi Kuusivaara.

– Asemakaavan mukaan torille saa rakentaa 1900 neliöisen liikekeskuksen, mutta mikäli idea ja suunnitelmat ovat hyvät, kaupunki voi hyväksyä minimissään 400 neliöisen rakennuksen, jota voi tarpeen mukaan laajentaa myöhemmin. Rakennelma voi tuoda tullessaan katetun torivaihtoehdon tai muita mielenkiintoisia ja innovatiivisia ratkaisua, jotka sopivat tulevaan torin uudistukseen, lisää Malviala.

Joulukuun alussa aukeava toimijahaku kestää kolme kuukautta 28.2.2024 asti. Rakennuspaikka vuokrataan maltillisella vuokralla. Toimijahaun toiveena on saada monipuolisia ehdotuksia torin uudeksi rakennukseksi.

Lisätietoja:

Kangasalan kaupunki
elinympäristöjohtaja Sirkku Malviala
sirkku.malviala@kangasala.fi

Business Kangasala Oy
toimitusjohtaja Päivi Kuusivaara
paivi.kuusivaara@businesskangasala.fi

ilmakuva kangasalan keskustasta
Kangasalan keskusta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Business Kangasala Oy

Lentolan Kauppakarnevaali 26.-29.5.2022 yllättää runsaalla ohjelmalla24.5.2022 17:58:42 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa järjestettävä Lentolan Kauppakarnevaali kutsuu mukaan iloiseen karnevaalihumuun ostoksille, tutustumaan alueen monipuoliseen yritystarjontaan ja pitämään hauskaa koko perheen voimin. Lentola täyttyy helatorstaista sunnuntaihin maksuttomasta ja runsaasta ohjelmasta, huipputarjouksista ja iloisesta menosta. Tapahtumaan on vapaa pääsy ja karnevaalitunnelmissa viihtyvät niin lapset kuin aikuisetkin. Kulje katujunalla, kierrä kartan kanssa seikkaillen, kerää leimoja, nauti neljä päivää ilmaisesta ohjelmasta, tutustu uusiin yrityksiin, tutki ja testaa uutuuksia, poimi vinkit asiantuntijoilta ja esityksistä, osallistu arvontoihin ja tee parhaat kaupat karnevaalihinnoin.