Break Sokos Hotel Tahko tarjoaa tulevaan talvikauteen uudistuneet huoneet ja monipuolista ohjelmaa

Tahkon sydämessä sijaitseva Break Sokos Hotel Tahko tarjoaa lumilomatunnelmiin tuleville vieraille uudistetut huoneet, ravintola Hillsiden herkut ja kivaa ohjelmaa talviteatterista livemusiikkiin. Tahkon matkailukeskuksen talvikausi avataan 6. joulukuuta, alueen 25 laskettelurinteestä osa avautui jo heti joulukuun alussa.

Uudistuva Break Sokos Hotel Tahko. Havainnekuva.
Uudistuva Break Sokos Hotel Tahko. Havainnekuva. Osuuskauppa PeeÄssä

Tislaamoravintola Hophaus Tahkolla nautitaan avajaisviikolla livemusiikista ja Stand Up -esityksistä, hotellin Maisemasalissa talviteatterista. Koko alueella on runsaasti ohjelmaa avajaisten aikana.

Huoleton talviloma Break Sokos Hotel Tahkolla

Break Sokos Hotel Tahkoa uudistetaan parhaillaan, päärakennuksen uudistus on jo valmis. Talviselle lomalle tulevat matkailijat saavatkin tulevana talvena nauttia ulkoilman ohella raikkaista, uudistetuista huoneista ja herkutella entistä tunnelmallisemmassa Ravintola Hillsidessa.

”Olemme saaneet asiakkailta todella hyvää palautetta uudistetuista huoneistamme, erityisesti niiden kodikkuudesta ja luonnonläheisyydestä”, Break Sokos Hotel Tahkon hotellipäällikkö Krista Saha kertoo. ”Koska käytössä on uudistustöiden vuoksi vasta puolet huoneista, muistuttaisinkin, että varaukset talvikaudelle kannattaa tehdä hyvissä ajoin”, Saha jatkaa.

Talven iltoihin löytyy hotellilta myös ohjelmaa. Tahkon Talviteatteri esittää hulvatonta Kaikkien aikojen viikonloppu -komediaa hotellin Maisemasalissa 1.3.2024 saakka. Ryhmät voivat tilata esityksen oheen myös ruokailun. Tislaamoravintola Hophaus Tahko taas tarjoilee talvikaudella niin Stand Uppia kuin livemusiikkia (pe- ja la-iltaisin), lauantai-iltapäivien After Skissä tunnelmaa ylläpitää DJ. Ohessa maistellaan tislaamon omia juomia.

Ravintola Hillsiden a la carte -listakin uudistuu sopivasti marras-joulukuun vaihteessa.

Joulu Tahkolla

Joulun vietto Tahkon lumisissa tunnelmissa on ikimuistoinen. Tarjolla on niin jouluista ohjelmaa kuin aktiviteetteja ulkoilmassa. ”Break Sokos Hotel Tahkolla on vielä huoneita vapaana, mutta nyt kannattaa toimia ja varmistaa tunnelmallinen joulu luontomaisemissa”, hotellipäällikkö Saha kehottaa. ”Uudistettuun ravintola Hillsideen katamme aaton puurolounaan, aattoillallisen sekä joulupäivän illallisen.”

Laskettelua, viihdettä ja vaijeriliukuja – Tahkon talvi on monipuolinen

Vauhdikkaista laskuista on nautittu Tahkon rinteillä jo 1. joulukuuta alkaen. Tahkon alueen luonto tarjoaa myös monipuolisen latuverkoston, hyvät retkeilyreitit ja runsaasti laavupaikkoja omien eväiden nauttimiseen.

Uutuusaktiviteetti Tahkolla on Zipline-vaijeriliuku, joka sopii kaikille seikkailuhenkisille lomailijoille. Aktiviteettien ja talviurheilun ohella Tahko on tunnettu vireästä viihteestään ja vilkkaasta After Ski -elämästään. Huippuartistien keikkoja onkin talvikaudella tarjolla joka viikko.

Break Sokos Hotel Tahko uudistuu kahdessa vaiheessa vuosien 2023–2024 aikana. Syksyllä 2023 valmistuivat hotellin päärakennuksen huoneet, ravintola Hillside ja tapahtumatilat. Viisikerroksinen, päärakennuksen viereen tuleva uudisosa valmistuu loppuvuonna 2024. Hotelli on avoinna uudistustöiden ajan. Rakennustyöt tehdään arkisin päiväaikaan.

Lisätietoja: Krista Saha, hotellipäällikkö, Break Sokos Hotel Tahko, puh. 044 719 7960,

s-posti krista.saha@sok.fi

Anna Hämäläinen, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Tahko, puh. 044 719 7965, anna.hamalainen@sok.fi

Break Sokos Hotel Tahkon päärakennuksen uusi huone
Tislaamoravintola Hophaus Tahko
Tahkon näköalatorni

Break Sokos Hotel Tahko

Break Sokos Hotel Tahko sijaitsee Tahkon matkailukeskuksen sydämessä, rinnemaiseman juurella.  Hotellissa on 120 huonetta, kolme ravintolaa ja viisi kokous- ja juhlatilaa. Hophaus Tahko on valittu Suomen 10 parhaan baarin joukkoon, ravintola Hillsidea luotsaa Chef Rôtisseur Hannu Pöyhönen.

Hotellilla on Green Key- ja Sustainable Travel Finland -ympäristötunnukset merkkinä hotellin kestävän matkailun eteen tekemästä pitkäjänteisestä työstä. Tahkon matkailualueella on lisäksi STF-destinaatiotunnus. Break Sokos Hotel Tahko uudistuu täysin vuosien 2023–2024 aikana.

Kuopio Wine Festival 2024 yhteenveto7.7.2024 00:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festival tarjosi ranskalaisia huippuviinejään sekä laadukkaita ruokatuotteittaan viinijuhlakansalle Kuopion matkustajasatamassa 28.6-6.7.2024. - Kuopio Wine Festival pääsi asettamaansa 32 000 kävijän tavoitteeseen ollen edelleen yksi Kuopion suurimmista tapahtumista ja alueen merkittävistä matkailutuloa tuottavista tapahtumista. Viinijuhlista jää alueelle noin 12 miljoonan euron matkailutulot. Viime vuoden tapaan tapahtuman aikana Kuopion ravintolat ja hotellit ovat olleet erinomaisella täyttöasteella, ja kauppa on käynyt varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa festivaalipäällikkö Johanna Kämäräinen. Tänä kesänä Viinijuhlilla on hurmaannuttu ranskalaisesta keittiöstä ja viineistä. Suosituimpia viinejä ovat olleet valkoviinit sekä vuosi vuodelta suosiotaan nostavat roseviinit ja samppanjat. Asiakasomistajille suunnatut puna- ja valkoviinit nousivat myös myyntitilastojen kärkeen. Viinijuhla-alueella myytiin yhteensä n. 10 500 pulloa erilaisia viinejä ja n.

PeeÄssä jatkaa strategianmukaista kauppapaikkojen varmistamista5.7.2024 13:44:44 EEST | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä on ostanut osoitteessa Neulamäentie 8, Kuopio sijaitsevan kiinteistön ja siihen liittyvän tontin vuokraoikeuden Osakeyhtiö Hallmanilta. Kiinteistössä sijaitsevat yritykset siirtyvät kaupan myötä Peeässän vuokralaisiksi ja jatkavat toimintaansa normaalisti. Kiinteistökauppa on osa PeeÄssän pitkän tähtäimen suunnittelua, jolla varmistetaan kauppapalveluiden säilyminen Neulamäessä myös tulevaisuudessa. Sale Neulamäen toimintaan kiinteistökauppa ei tässä vaiheessa vaikuta.