Muutoksia Skanska Oy:n johtoryhmässä

Skanska Oy:n johtoryhmässä on tehty muutoksia, jotka astuivat voimaan 1.12.2023.

Skanska Kotien aluejohtaja Juhani Aspara on nimitetty Skanska Oy:n johtoryhmän jäseneksi ja toimialajohtajaksi, ja hänen vastuualueenaan on asuntoprojektikehitys ja hankekehitys. Asparan edeltäjänä toiminut Jukka Hörkkö jatkaa Skanska Oy:ssä projektijohtajana.

Toimialajohtaja Tiina Koppinen siirtyy toisen työnantajan palvelukseen. Koppisen vastuualueet on jaettu johtoryhmän nykyisten jäsenten kesken.

Muutosten jälkeen Skanska Oy:n johtoryhmään kuuluvat Skanska Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Särkilahti, toimialajohtaja Jarkko Muurimäki, toimialajohtaja Ari Huovila, toimialajohtaja Juhani Aspara, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jan Elfving, talousjohtaja Timo Holopainen, lakiasiainjohtaja Kirsi Palviainen ja henkilöstöjohtaja Nina Jankola-Väntär.

Skanska Oy, toimitusjohtaja Tuomas Särkilahti, puh. 040 560 2103, tuomas.sarkilahti[at]skanska.fi

Skanska on yksi maailman johtavista rakennus- ja projektikehityspalveluita tarjoavista yrityksistä. Toimimme valituilla kotimarkkina-alueilla Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhdessä asiakkaidemme ja monimuotoisten tiimiemme kanssa luomme innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja, jotka edistävät terveellistä elämää yli sukupolvien. Suomessa toimintamme kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska työllisti vuoden 2022 lopussa noin 2 000 henkilöä Suomessa.

Punkaharjun koulun työmaa palkittiin Talonrakennusteollisuuden Itä-Suomen piirin työturvallisuuskilpailussa30.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Punkaharjun koulun työmaa on palkittu parhaana peruskorjaustyömaana Talonrakennusteollisuuden Itä-Suomen piirin työturvallisuuskilpailun konsernisarjassa. Kilpailun järjestävät Talonrakennusteollisuus ry, Rakennusliitto ry sekä Itä-Suomen aluehallintoviraston työsuojelun vastuualue. AVIn tarkastajat luotasivat kilpailussa 79 rakennustyömaata Etelä-Savossa, Pohjois-Karjalassa ja Pohjois-Savossa.

Skanska ja Metropolia Ammattikorkeakoulu sinetöivät pitkään jatkuneen kumppanuuden työelämäyhteistyösopimuksella24.11.2023 10:00:29 EET | Tiedote

Skanska ja Metropolia Ammattikorkeakoulu ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia, ja nyt kumppanuus on sinetöity työelämäyhteistyösopimuksella. Yhteistyö liittyy muun muassa Metropolian opiskelijoiden työelämälähtöiseen opiskeluun ja harjoitteluun, tutkimus- ja kehitystyöhön innovaatiotoiminnassa sekä Skanskan henkilöstön osaamisen kehittämiseen.