MV-Jäähdytys Oy ja Kylmäkeskus Sami Oy ovat yhdistäneet voimansa

Suomen suurin kylmätekniikkaan ja ammattikeittiölaitteisiin keskittyvä huolto- ja projektiyhtiö MV-Jäähdytys Oy on sopinut yrityskaupasta Kylmäkeskus Sami Oy:n kanssa. Yrityskaupan myötä jäähdytys- ja lämmitysratkaisujen palvelut vahvistuvat Kanta-Hämeessä ja sen ympäristössä entisestään.

Kylmäkeskus Sami Oy
Sisarukset Tufan Sami ja Sema Isotalo ovat tehneet menestyksekästä työtä Kylmäkeskus Samin johdossa jo toisessa sukupolvessa. Myös yrityskaupan jälkeen he jatkavat tehtävissään, ja kehittävät yritystä henkilöstön hyvinvoinnista huolehtien MV-Jäähdytys tukenaan.

Jo yli 50 vuotta Suomessa palvellut MV-Jäähdytys Oy on sopinut yrityskaupasta humppilalaisen Kylmäkeskus Sami Oy:n kanssa 30.11.2023. Yrityskaupan myötä jäähdytys- ja lämmitysratkaisut vahvistuvat entisestään Kanta-Hämeessä ja sen ympäristössä.

-Kylmäkeskus Samin toiminnassa huokuu ammattimaisuus, tahtotila liiketoiminnan kehittämiseen ja kasvattamiseen sekä aito halu huolehtia henkilöstöstä ja asiakkaista, sanoo MV-Jäähdytyksen toimitusjohtaja Ilpo Mäkelä ja jatkaa:

-Perheyhtiötaustan lisäksi huomasimme paljon yhtäläisyyttä arvoissamme, mikä on luonut erittäin luontevan pohjan yhteistyölle.

Mahdollisuudet lisääntyvät

Yrityskaupan myötä Kylmäkeskus Sami Oy:n johtajat Tufan Sami ja Sema Isotalo sekä yrityksen 17 työntekijää liittyvät MV-Jäähdytyksen tiimiin ja jatkavat nykyisissä tehtävissään. Kasvavien resurssien avulla MV-Jäähdytys ja Kylmäkeskus Sami pystyvät panostamaan yhä voimakkaammin jäähdytys- ja lämmityspalveluiden kehittämiseen.

-Olemme olleet aluksi pieni perheyritys, mutta kasvaneet pikkuhiljaa, kertoo Kylmäkeskus Samin toimitusjohtaja Tufan Sami ja jatkaa:

-Meillä on todella vahva tahtotila kehittää ja kasvattaa yritystä myös tulevaisuudessa, ja olemme jo pidemmän aikaa pohtineen mahdollista yhteistyökumppania siihen tueksi. Nyt löytyi erinomainen kumppani, jonka kanssa jaamme samat arvot.

-Lisäksi meillä on MV-Jäähdytyksen kanssa samanlaisia ajatuksia kylmäalasta, ja siitä, miten haluamme alalla toimia, joten yhteinen sävel löytyi lopulta nopeasti, lisää talousjohtaja Sema Isotalo.

Kun kaksi vahvaa yritystä yhdistävät voimansa, mahdollisuudet lisääntyvät. Lähes 20 vuotta Kylmäkeskus Samin toimitusjohtajana toiminut Tufan Sami uskoo yhteistyön lisäävän tietotaitoa puolin ja toisin:

- Tunnelmat yhteistyöstä ovat todella odottavaiset. Odotamme voimien yhdistämiseltä paitsi kasvua myös uusia näkökulmia. Haluamme oppia ja kehittyä sekä jakaa myös omaa osaamistamme MV-Jäähdytykselle, Sami tiivistää.

Lisätietoja:
Ilpo Mäkelä
ilpo.makela@mv-jaahdytys.fi
mv-jaahdytys.fi

Tufan Sami
sami@kylmakeskussami.fi
kylmakeskussami.fi

MV-Jäähdytys
MV-Jäähdytys Oy on vuonna 1971 perustettu perheyhtiötaustainen kylmä- ja pakkastiloihin, jäähdytyslaitteistoihin, lämpöpumppuihin ja ammattikeittiölaitteisiin erikoistunut huolto- ja projektiyhtiö. Yhtiön liikevaihtotaso on noin 40 miljoonaa euroa. MV-Jäähdytys Oy palvelee valtakunnallisesti yli 300 henkilön voimin. Palvelu- ja logistiikkakeskuksia MV-Jäähdytyksellä on kuusi, ja ne sijaitsevat Pirkanmaalla, Uudellamaalla, Keski-Suomessa, Varsinais-Suomessa, Päijät-Hämeessä sekä Satakunnassa.

MV-Jäähdytys Oy on osa Nordic Climate Groupia. Nordic Climate Group on Pohjois-Euroopan johtava jäähdytys-, lämmitys ja energiatehokkaita palveluratkaisuja toimittava yrittäjävetoinen konserni. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli yli 300 milj. €, ja konserniin kuuluvat yritykset työllistävät yli 1200 alan ammattilaista.

Kylmäkeskus Sami Oy
Kylmäkeskus Sami Oy on jäähdytys- ja kylmälaitteiden asiantuntijayritys, jonka toimipiste sijaitsee Humppilassa. Kylmäkeskus Samin toiminta-alue ulottuu Kanta-Hämeestä Pirkanmaalle ja Varsinais-Suomeen. Yrityksen asiakkaina ovat yritykset, yksityisasiakkaat sekä taloyhtiöt. Liikevaihto vuonna 2022 oli lähes 5 milj. €.

MV-Jäähdytys Oy

MV-Jäähdytys Oy on Suomen suurin kylmätekniikkaan ja ammattikeittiölaitteisiin keskittyvä huolto- ja projektiyhtiö. Yritys asentaa ja huoltaa merkkiriippumattomasti kaikki ammattikeittiölaitteet, lämpöpumput, jäähdytyslaitteistot sekä kylmä- ja pakkastilat. MV-Jäähdytys huolehtii laitteistasi niiden koko elinkaaren ajan: aina asennuksesta huoltoon ja käytöstä poistamiseen saakka.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta MV-Jäähdytys Oy