Sähkömessut esittelee kuumimmat sähköautouutuudet

Pohjoismaiden suurimmat sähkömessut Sähkö Valo Tele AV järjestetään 7.-9.2.2024 messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. Joka toinen vuosi järjestettävässä ammattilaistapahtumassa esittäytyy yli 250 yritystä tuotteineen ja palveluineen. Se tarjoaa kattavan katsauksen alan uutuuksiin ja trendeihin.

Sähkömessut
Anne Kalliola

Yksi alan ajankohtaisista teemoista on liikenteen sähköistyminen, mikä näkyy niin messujen ohjelmassa kuin näytteilleasettajien osastoilla. Paviljongin C2-halliin rakentuu näyttävä sähköautoalue, joka esittelee tuoreinta sähköautotekniikkaa ja -teknologiaa sekä nykyistä ja tulevaa latausinfraa. Yhdeksän automaahantuojan yhteisalueella on esillä viimeisimmät sähköautouutuudet.

"Sähkömessut tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden sähköautoilusta kiinnostuneille päästä tutustumaan uusimpiin malleihin sekä keskustelemaan suoraan maahantuojien kanssa", sanoo Sähkömessuista vastaava myyntijohtaja Hannu Mennala Jyväskylän Messuilta.

Näyttävästi sijoitetulta sähköautoalueella esillä ovat Kia EV9, BMW i5, BYD Seal U, Volvo EX 30, Mercedes Benz EQE SUV, VW ID.7, Huyndai Kona Electric sekä Porche Taycan. Lisäksi messuille tulee esille Sähköinsinöörit – SIL ry:n valitsema vuoden sähköauto MG4.

Sähköautoilun vaatiman latausinfran kehitys on merkittävässä roolissa. Sähkömessuilla on esillä myös uusimmat latausratkaisut.

"Sähköautoalueen ympäröivillä näyttelyosastoilla pääsee tutustumaan nykyiseen ja tulevaan latausinfraan ja -ratkaisuihin", Mennala kertoo.

Liikenteen sähköistyminen esillä messujen ohjelmassa

Sähkömessujen ohjelmassa kuullaan lukuisia asiantuntijapuheenvuoroja alan ajankohtaisimmista teemoista. Liikenteen sähköistymiseen näkemystä tuovat Timo Kenttälä, Vesa Linja-aho sekä Tero Kallio. Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja valmistavan Kempowerin Suomen myyntipäällikkönä toimivan Timo Kenttälän puheenvuoro kuullaan messujen avauspäivänä keskiviikkona 7.2. otsikolla ”Liikenteen sähköistyminen maalla, merellä ja ilmassa – Miten lataustarpeet katetaan nyt ja tulevaisuudessa?”.

Torstaina 8.2. teemasta jatkaa tietokirjailija ja sähköturvallisuusasiantuntija Vesa Linja-aho keynote-puheenvuorollaan ”Entä jos se palaa parkkihallissa – liikenteen sähköistymisen vaikutukset turvallisuuteen”. Linja-aho on kirjoittanut oppi- ja käsikirjoja muun muassa litiumioniakkutekniikasta, sähköautojen korjaamisesta ja latausjärjestelmien suunnittelusta.

Messujen päätöspäivänä perjantaina 9.2. tapahtumassa kuullaan autojen merkkimaahantuojia ja heidän kauttaan globaalia autoteollisuutta Suomessa edustavan Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallion puheenvuoro ”Viherhumppa vs. kokolihamiehet – Hyytyykö autokannan sähköistyminen?”.

Sähkö Valo Tele AV järjestetään 7.-9.2.2024 messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. Tapahtumaan on maksuton sisäänpääsy rekisteröitymällä kävijäksi osoitteessa: www.sahkomessut.fi

Lisätietoa Sähkömessuista

Sähkö Valo Tele Av -messut on Pohjoismaiden suurin sähköalan ammattitapahtuma. Tapahtuma on toiminut alan tärkeimpänä kohtaamispaikkana jo yli 40 vuoden ajan yrityksille ja muille toimijoille. Messut järjestetään kahden vuoden välein messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. Vuoden 2024 messujen jälkeen tapahtuma järjestetään seuraavan kerran tuttuun tapaan helmikuussa 2026 Jyväskylässä.

Jyväskylän Rakennusmessut 2024 esitteli monipuolisesti rakentamisen uutuuksia, trendejä ja ratkaisuja Paviljongissa17.3.2024 19:58:11 EET | Tiedote

Jyväskylän Rakennusmessut keräsi 15.−17.3.2024 yli 150 näytteilleasettajaa Paviljonkiin esittelemään uutuuksia, trendejä ja ratkaisuja rakentamisen, remontoinnin, sisustamisen ja pihan teemoista. Rakennusmessuilla oli monipuolista ohjelmaa kolmen päivän ajan. Messujen avauspuheenvuoron piti Anu Kärkkäinen Rakennusteollisuus RT:stä aiheesta Uudistuva rakennuslaki.