SEA LIFE Helsinki paljastaa viimeinkin uuden salaperäisen asukkaan!

Koko kansan tunteman julkkiskala Mikko Meriahvenen entinen allas akvaariokeskuksen SEA LAB-osiossa on ollut pitkään tyhjillään ja nyt voimme iloksemme paljastaa, että altaaseen on muuttanut kaikessa hiljaisuudessa uusi asukas. SEA LABin uusi valtias on jättiläistursas, jonka lonkeroväli voi kasvaa täysikokoisena jopa neljä metriseksi!

Jättiläistursas Sea Life

Tursaat, eli paremmin tunnetulta nimeltään mustekalat, ovat valtamerten salaperäisiä älykköjä, sillä ne kykenevät oppimaan ja muun muassa käyttämään työkaluja. Nämä eläimet ovat monin tavoin kiehtovia, eivätkä vähiten ainakaan siksi, että tursailla on kahdeksan lonkeron lisäksi kolme sydäntä ja sininen veri!

SEA LIFEen muuttanut jättiläistursas on vielä melko pienikokoinen eikä sen sukupuolesta ole vielä täyttä varmuutta. Kuraattori Jouni Jaakkola kertoo lisäksi, että uusi tulokas oli ensimmäisinä päivinään hieman arka ja muuttomatkastaan väsynyt. Tursasta piristääkseen ja siihen tutustuakseen eläintenhoitajat ovat järjestäneet sille erilaisia aktivoivia puuhia. Kaikkien yllätykseksi suurimmaksi villitsijäksi on toistaiseksi osoittautunut musiikki – eikä mikä tahansa jollotus, vaan erityisesti Käärijän Cha Cha Cha sai tursaan innostumaan ja heiluttamaan vimmatusti lonkeroitaan. Ilmeisesti tursaamme onkin musiikin ystävä ja nyt akvaristit pohtivatkin kuumeisesti, mitä kaikkea tursas voisi tulevaisuudessa musiikin parissa harrastaa. Ehkä siltä voi ainakin pyytää apua toukokuussa järjestettävien Euroviisu-laulukilpailun voittajan ennustuksessa?

”Vaikka SEA LABiin muuttanut jättiläistursaamme ei valitettavasti voi ottaa vastaan kutsuja ensi kesän musiikkifestivaaleille, hänelle voi tulla kertomaan musiikkimaailman viimeisimmät uutiset paikan päälle. Tai esittämään musiikkiesityksiä altaan eteen, niin kuin Mikko Meriahvenellekin aikanaan tehtiin!” SEA LIFEn markkinointipäällikkö Emmi Hallikainen nauraa. ”Tähän mennessä on selvinnyt että, tursaan sydämistä ainakin yksi sykkii Käärijälle, mutta vielä on selvittämättä mitkä muut artistit saavat sen kaksi muuta sydäntä pomppimaan innosta!”

Koska uusi asukas on vielä toistaiseksi nimetön, SEA LIFE pyytää asiakkaidensa apua lonkeroveijarin nimeämisessä. Nimikilpailu käynnistetään pian sosiaalisessa mediassa, ja voittaja pääsee viettämään päivän akvaristien apuna tursaan hoitajana.

Olithan muuten myös jo huomannut, että akvaariokeskuksen sademetsään on äskettäin muuttanut hauskan näköisiä, lohikäärmeitä muistuttavia aksolotleja? Näitä ihastuttavia hymynaamoja asiakkaat ovat toivoneet pitkään ja nyt tähänkin toiveeseen on viimein vastattu!

Kaikki uudet asukkaat ovat nähtävillä merimaailma SEA LIFEssa, Linnanmäen vieressä osoitteessa Tivolitie 10, Helsinki.

SEA LIFE on avoinna lähes joka päivä, tarkemmat aukioloajat löytyvät kotisivuiltamme osoitteesta www.sealife.fi.

Jättiläistursas Sea Life
Jättiläistursas

SEA LIFE on Suomen johtava akvaario ja yksi Helsingin suosituimmista elämyskohteista. SEA LIFE tarjoaa kävijöille elämyksiä ja tietoa vedenalaisesta elämästä ja sen suojelun tärkeydestä. SEA LIFEssa vierailee noin 250 000 kävijää vuosittain. SEA LIFE on osa Merlin Entertainments Groupin omistamaa SEA LIFE -ketjua, joka on maailman suurin yleisöakvaariotuotemerkki. Merlin Entertainments Group on maailman toiseksi suurin elämyskohdetoimija yli 100 elämyskohteella neljällä mantereella ja 23 eri maassa.