Lamor voitti sopimuksen EMSAn Pohjanmeren öljyntorjuntavarikon operoinnista

Öljyntorjuntapuomin laskua alukselta
Öljyntorjuntapuomin laskua alukselta Lamor

EMSA tarjoaa varmuusvarastopalvelua EU:n ja EFTA:n jäsenmaille, jotta merellä tapahtuvat öljyvahingot laivoista sekä öljy- ja kaasutoiminnasta saadaan torjuttua nopeasti ja tehokkaasti.

Varmuusvarastopalvelua (Equipment Assistance Service, EAS) hoidetaan itsenäisiltä varikoilta, joita on sijoitettu eri puolille Eurooppaa. Ne täydentävät EMSAn öljyntorjunta-alusten avustuskapasiteettia. Varikot ovat jatkuvassa valmiustilassa valmiina lähtemään operaatioihin kaikille Euroopan merialueille.

Avunpyynnön jälkeen kaluston on oltava toimintavalmiina kahdentoista tunnin sisällä. Laitteiden lisäksi avuntarvitsija voi ostaa varikolta teknistä tukea avustamaan laitteisiin perehtymisessä.

Kyseessä on jo toinen varmuusvarastopalvelusopimus Lamorille. Pohjoisin EMSA:n varikko suojaa itäistä Itämerta Suomesta käsin, ja Lamor on operoinut sitä vuodesta 2019.

”Olemme iloisia, että tarjouksemme valittiin”, sanoo Magnus Miemois, Lamorin Euroopan ja Aasian markkina-alueen johtaja. ”Näemme Lamorilla tämän tunnustuksena korkealuokkaisesta, luotettavasta palvelusta, johon olemme sitoutuneet toimiaksemme aina asiakkaamme parhaaksi.”

EMSAlla on kokonaisuudessaan viisi varmuusvarastopalvelua eri puolilla Euroopan rannikkoja.

Lamorilla on vuosikymmenten kokemus ja osaaminen öljyntorjuntateknologian ja -valmiuksien kehittämisessä. Sen laitteet ovat osoittautuneet luotettaviksi maailman kovimmissa ympäristöissä. Lamorin teknologia ja palvelut auttavat suojelemaan herkkiä meri- ja rannikkoalueita mahdollisen öljyvahingon negatiivisilta vaikutuksilta. ​

Magnus Miemois, johtaja, Lamor Eurooppa ja Aasia
puh. 050 558 1405, magnus.miemois@lamor.com

Mathias Lindroos, johtaja, ympäristönsuojeluteknologia
Puh. 040 536 5146, mathias.lindroos@lamor.com

EMSAn edustajat vierailivat alkuvuonna 2023 Porvoon öljyntorjuntavarikolla, jota Lamor on operoinut vuodesta 2019.
EMSAn pääkonttori sijaitsee Lissabonissa, Portugalissa.

Lamor on yksi maailman johtavista ympäristöratkaisujen toimittajista. Olemme neljän vuosikymmenen ajan työskennelleet puhdistaaksemme ja estääksemme ympäristövahinkoja maalla ja merellä.​

Ympäristönsuojelua, maan ennallistamista ja materiaalinkierrätystä: Innovatiiviset teknologiamme, palvelumme ja räätälöitävät kokonaisratkaisumme – öljyntorjunnasta jätteen- ja vedenkäsittelyyn, maaperän puhdistuksesta muovinkierrätykseen – hyödyttävät asiakkaita ja ympäristöjä joka puolella maailmaa.​

Pystymme isoihin ja nopeisiin operaatioihin toimimalla verkottuneessa ekosysteemissä paikallisten kumppaneidemme kanssa ja omien asiantuntijoidemme johdolla. Meillä on yli 500 työntekijää yli 20 maassa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 128 miljoonaa euroa. Lamorin osake (LAMOR) on listattu Nasdaq Helsingin markkinapaikalla. Lisätietoja: www.lamor.com.

Lamorin tammi–maaliskuun 2024 osavuosikatsauksen julkistaminen ja kutsu webcast-tilaisuuteen 26.4.202419.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Lamor Corporation Oyj Lehdistötiedote 19.4.2024 klo 9.00 Lamorin tammi–maaliskuun 2024 osavuosikatsauksen julkistaminen ja kutsu webcast-tilaisuuteen 26.4.2024 Lamor Corporation Oyj julkistaa tammi–maaliskuun 2024 osavuosikatsauksensa perjantaina 16.2.2024 noin klo 9.00. Osakkeenomistajille, analyytikoille ja tiedotusvälineille suunnattu englanninkielinen webcast-lähetys järjestetään samana päivänä kello 10.00. Tuloksen esittävät toimitusjohtaja Johan Grön ja talousjohtaja Vesa Leino. Webcastin aikana yleisö voi esittää kysymyksiä kirjallisesti suomeksi ja englanniksi chatin välityksellä. Tervetuloa mukaan osoitteessa lamor.videosync.fi/q1-2024. Tilaisuuden esitysaineisto on saatavilla samana päivänä noin kello 10 osoitteessa lamor.com/fi/sijoittajat/raportit-ja-esitykset. Tilaisuuden tallenne julkaistaan samalla sivulla myöhemmin samana päivänä. Lisätietoja Johanna Grönroos, strategiajohtaja, Lamor Corporation Oyj, puh. 0400 741 075 Lamor lyhyesti Lamor on yksi maailman johtavista ymp

Publication of Lamor’s interim release for January–March 2024 and invitation to webcast on 26 April 202419.4.2024 09:00:00 EEST | Press release

Lamor Corporation Plc Press Release 19 April 2024 at 09:00 a.m. EEST Publication of Lamor’s interim release for January–March 2024 and invitation to results webcast on 26 April 2024 Lamor Corporation Plc will publish its interim release for January–March 2024 on Friday, 26 April 2024 approximately at 09:00 a.m. EEST. Webcast for shareholders, analysts and media will be arranged on the same day at 10:00 a.m. EEST. The result will be presented by CEO Johan Grön and CFO Vesa Leino. The webcast includes a Q&A session. Participants are invited to ask questions in English and Finnish via the event chatroom. Please join us at lamor.videosync.fi/q1-2024. The presentation material will be available on the same day by 10 a.m. EEST on lamor.com/investors/reports-and-presentations. A recording of the webcast will also be available later that day on the same page. Further enquiries Johanna Grönroos, Chief Strategy Officer, Lamor Corporation Plc, tel. +358 400 741 075 Lamor in brief Lamor is one of