Kempower yhteistyöhön St1:n kanssa – tavoitteena lisätä sähköajoneuvojen pikalatausinfran saatavuutta Pohjoismaissa

• Kempower on allekirjoittanut sopimuksen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen toimittamisesta St1:lle. Sopimuksen tavoitteena on laajentaa sähköajoneuvojen pikalatausinfran saatavuutta Pohjoismaissa.
  • Yhteistyön ensimmäinen hanke oli St1:n uusi vuorokauden ympäri palveleva huoltoasema, jolle on asennettu 16 Kempowerin lataussatelliittia. Asema avattiin Norjan Kristiansandin kaupungissa kesällä 2023.
  • St1 pyrkii lisäämään sähköajoneuvojen pikalatausinfran saatavuutta ja kehittämään latauskokemusta käyttäjäystävällisemmäksi Pohjoismaissa

KRISTIANSAND, NORJA – Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja tarjoava Kempower on allekirjoittanut sopimuksen pikalatausratkaisujen toimittamisesta energiayhtiö St1:lle. St1 pyrkii lisäämään sähköajoneuvojen pikalatausinfran saatavuutta ja kehittämään latauskokemusta käyttäjäystävällisemmäksi Pohjoismaissa, ja Kempower toimii yhtenä latausratkaisujen toimittajana. St1 avasi kesällä uuden huoltoaseman Norjan Kristiansandissa, mikä on ensimmäinen yhteistyön kautta perustettu latausasema.

Pohjoismainen energiayhtiö St1 tutkii, kehittää, tuottaa ja investoi energiamurrokseen, jotta se voi tarjota asiakkailleen hiilidioksiditietoista energiaa. Yhtiön tavoitteena on olla johtava hiilidioksiditietoisen energian tuottaja ja myyjä. St1 omistaa myös Shellin jälleenmyyntitoiminnan tavaramerkin oikeudet Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa.

Kempower toimii yhtenä latausratkaisujen toimittajana St1:lle. Kempowerin ja St1:n välisen yhteistyön ensimmäinen hanke oli pikalatausinfran asentaminen uudelle, 24 h palvelevalle huoltoasemalle. Shell Lonelier -asema avattiin Norjan Kristiansandin kaupunkiin kesällä 2023. Se on sijoitettu E39-tien varrelle palvelemaan alueen kasvavaa sähköautojen määrää.

Shell Lonelier -asemalla on 16 Kempower Satellite -latauspistettä ja aseman katolle on asennettu aurinkopaneeleja. Asema palvelee alueen kaikkea liikennettä, tarjoten myös muita polttoaineita, samalla varaten tilaa tulevien kestävien energiaratkaisujen rakentamiselle. Asiakkaat voivat myös hyödyntää aseman ulkokuntoilulaitteita, istumapaikkoja ja koirapuistoa, ja rekkojen ja bussien kuljettajille on suuri lepoalue.

"Olemme iloisia, että St1 on valinnut meidät kumppanikseen auttamaan heitä saavuttamaan vastuullisuustavoitteensa. Kehittämällä sähköajoneuvojen pikalatausinfraa Pohjoismaissa voimme edistää liikenteen sähköistymistä entisestään. Latausratkaisumme on kehitetty luotettavuus ja käyttäjäystävällisyys edellä, minkä ansiosta sähköautoilijat Shell Lonelier -asemalla voivat luottaa saavansa huippuluokan latauskokemuksen", sanoo Kempowerin myyntijohtaja Pohjois-Euroopassa, Erik Kanerva.

"Yhteistyö Kempowerin kanssa tukee St1:ä sähköajoneuvojen latausverkoston rakentamisessa ja parantaa asemamme Pohjoismaiden nopeasti kehittyvällä sähköautojen latausmarkkinalla. Tämä uusi huoltoasema merkitsee yhteistyömme alkua, ja suunnittelemme jo laajenemista Norjassa, Suomessa ja Ruotsissa. Tavoitteenamme on olla merkittävä toimija Skandinavian matkalla kohti sähköistä liikennettä”, sanoo St1:n strategia- ja energiamuutostyön johtaja Oscar Sandström.

Lisätietoa:

+358 400 343 851

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

St1 lyhyesti:

St1 Nordic Oy on energiayhtiö, jonka visio on olla johtava CO2-tietoisen energian tuottaja ja myyjä. Yhtiö tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttoaineiden markkinointitoimintaan, öljynjalostukseen ja uusiutuviin energiaratkaisuihin, kuten jätteisiin perustuviin edistyksellisiin biopolttoaineisiin ja tuulivoimaan. Ryhmällä on 1270 St1- ja Shell-brändättyä vähittäiskaupan asemaa ja kaasun täyttöpistettä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja St1 työllistää tällä hetkellä yli 1000 henkilöä. www.st1.com

K-Lataus ja Kempower yhteistyöhön jättipanostuksella – K-Latauksen verkosto kasvaa yli sadalla uuden teknologian suurteholatauspisteellä29.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

K-Latauksen verkostoon rakennetaan kuluvana vuonna uudenlaisia aiempaa suurempia latausasemia yhteistyössä Kempowerin kanssa. Näiden avausten myötä K-Latauksen verkosto laajenee jopa yli sadalla suurteholatauspisteellä ympäri maata Keskolle tärkeiden kauppapaikkojen yhteydessä ja vilkkaasti liikennöityjen reittien varrella.