Ilmoittautuminen Editkilpailuun on nyt auki – Vuoden digi -sarja on vuoden 2023 uutuus
Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa on yhteensä 16 sarjaa. Mukana on yksi kokonaan uusi sarja ja yksi toivottu paluumuuttaja. Ilmoittautuminen Editkilpailuun on nyt käynnissä!

Aikakausmedia kysyi palautetta Editkilpailun sarjoista ja säännöistä aikakausmedioiden tekijöiltä sekä mainos- ja mediatoimistoistoilta. Vastauksia saatiin runsaasti, ja nyt kilpailua on uudistettu toiveiden perusteella. Kisassa on tänä vuonna 13 toimituksellisesta ja kolme markkinoinnillista sarjaa. Mukana on yksi kokonaan uusi sarja ja yksi paluumuuttaja.
Kilpailun 2023 uutuussarja on Vuoden digi. Sarjassa palkittava kilpailuehdotus voi olla esimerkiksi sovellus, datan tai tekoälyn oivaltava hyödyntäminen, sosiaaliseen mediaan tai verkkoon luotu sisältökonsepti, digiä hyödyntävä artikkeli tai hyödyllinen palvelu lukijoille.
– Kilpailussa on jo vuosia ollut digitaalisuus mukana lähes joka sarjassa, mutta tällä kertaa halusimme nostaa digitoteutuksia esiin omassa sarjassaan. Digitekemisen erillistä huomioimista toivottiin kyselyssämme paljon, sanoo Editkilpailusta vastaava Aikakausmedian markkinointipäällikkö Outi Itävuo.
Vuoden lifestylejuttu palaa kilpailuun
Toivottu Vuoden lifestylejuttu palaa Editkilpailuun tauon jälkeen. Sarjassa palkitaan visuaalisesti houkutteleva juttu, joka tarjoaa lukijalle inspiraatiota ja elämyksiä. Juttu voi käsitellä esimerkiksi muotia, ruokaa, sisustusta, matkustelua, kädentaitoja tai hyvinvointia. Tekijöiden syvällinen asiantuntijuus ja intohimo huokuvat taidolla tehdystä kokonaisuudesta, ja kaikki jutun osaset tukevat toisiaan hienosti digissä tai printissä.
– Lifestylejutut ovat lukijoille tärkeää sisältöä, ja aikakausmedioissa työskentelevät ovat tämän juttutyypin parhaita osaajia, Itävuo sanoo.
Kilpailun toimituksellisiin sarjoihin voivat osallistua Aikakausmedian jäsenten kustantamat tai julkaisemat aikakausmediat (yleisömediat, ammatti- ja järjestömediat sekä asiakasmediat) sekä niiden tekijät. Kilpailu on avoin myös näille medioille työskenteleville freelancereille. Markkinoinnillisiin sarjoihin ja Erikois-Editiin ilmoittautuminen on avointa kaikille.
Kilpailuun voi ilmoittaa vuoden 2023 aikana julkaistuja tai julkaistavia aikakausmedioita sekä niiden tekijöitä ja sisältöjä. Myös markkinoinnillisten sarjojen mainokset ja kampanjat tulee olla kilpailuvuoden aikana julkaistuja.
Editkilpailuun ilmoittautuminen on nyt käynnissä ja päättyy 19. tammikuuta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anniina Nissinenviestinnän suunnittelija
Puh:050 304 2855anniina.nissinen@aikakausmedia.fiOuti Itävuomarkkinointi- ja tutkimuspäällikö
Puh:040 540 1820outi.itavuo@aikakausmedia.fiKuvat
Linkit
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Aikakausmedia ry
Aikakausmedian lehdistökortti on nyt digitaalinen20.5.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Aikakausmedian lehdistökortti muuttui digitaaliseksi. Lehdistökortin avulla Aikakausmedian jäsenten julkaisuille työskentelevät toimittajat, valokuvaajat ja graafikot pystyvät osoittamaan ammatillisen asemansa erilaisissa työtilanteissa.
Editkilpailu 2024: Alko teki vuoden parhaan mainoksen, kampanjasarjan voitto Ankkalinnaan15.5.2025 19:58:12 EEST | Tiedote
Editgaalassa palkittiin vuoden parhaita aikakauslehtimainoksia ja -kampanjoita torstaina 15. toukokuuta. Vuoden aikakausmediamainostajana palkittiin mainospanostuksiaan merkittävästi kasvattanut Hartwall.
Tiedote: Aikakausmedia-alan parhaat palkittiin Editgaalassa – Suomen Kuvalehdelle tuplavoitto15.5.2025 19:57:36 EEST | Tiedote
Vuoden 2024 parhaat aikakausmediat ja niiden tekijät palkittiin Editgaalassa torstaina 15.5. Ravintola Töölössä Helsingissä. Tekniikan Maailman testijuttu palkittiin Vuoden aikakausmediajuttuna ja Suomen Kuvalehden kuvatoimittaja Jarmo Wright sai Erikois-Edit-palkinnon.
Jokin näistä on Vuoden aikakauslehtimainos – tässä ovat Editkilpailun 2024 ehdokkaat31.3.2025 13:58:36 EEST | Tiedote
Vuoden aikakauslehtimainoksen tittelistä kilpailevat Alko, Baltic Sea Action Group ja Suomen World Vision. Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa ehdolla ovat LUT-yliopistot ja Aku Ankka Juniori.
Tässä ovat Editkilpailun toimituksellisten sarjojen voittajaehdokkaat!31.3.2025 13:56:32 EEST | Tiedote
Aikakausmedia-alan parhaita tekijöitä ja toteutuksia palkitsevan Editkilpailun vuoden 2024 voittajaehdokkaat ovat nyt julki. Voittajat palkitaan 15. toukokuuta Editgaalassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme