Mailhouse Oy

Mailhousen All Inclusive –konsepti yhdistää massalähetyksen edut yksilölliseen suoramarkkinointiin

Suomen suurin postitustalo Mailhouse Oy on lanseerannut yrityksille innovatiivisen All Inclusive -markkinointikonseptin, joka yhdistää massatuotannon ja -jakelun edut yksilölliseen viestintään sekä asiakkaan oman kohderyhmän tavoittamiseen. Korttien yhteislähdöt laskevat perinteisen suoramarkkinoinnin kokonaiskustannuksia jopa 30 %.

All Inclusive -korttien yhteislähdöt laskevat perinteisen suoramarkkinoinnin kokonaiskustannuksia jopa 30 prosenttia. Mailhouse Oy

Suomen suurin postitustalo Mailhouse Oy on vastannut kysyntään ja organisoinut yritysten suoramarkkinointitarpeisiin All Inclusive -konseptin, jossa yrityksille myydään markkinointiviestien yhteislähtöjä eri teemapäiviin liittyen.

Tervehdyksiä, uutisia ja tarjouksia – mihin vain A5-postikorttiformaatti taipuu – lähtee liikkeelle alkuun kuutena vuodenkiertoa tasaisesti rytmittävänä lähetyspäivänä, jolloin yritykset ovat perinteisesti lähestyneet asiakkaitaan: ystävänpäivänä, pääsiäisenä, kesän, koulujen ja syysloman alussa sekä joulun tienoilla.

All inclusive –korttikampanja on tehty nimensä mukaisesti asiakkaalle helpoksi; yrityksen tulee huolehtia vain sen sisällöstä Mailhousen hoitaessa kaiken muun.

Yksilölliset markkinointiviestit lähtevät yhteislähdöllä matkaan jakautuen joko asiakkaan oman asiakasrekisterin mukaisiin kohteisiin tai Mailhousen eri lähteistä saadun asiakasdatan ja paikkatietoanalyysin rajaamille kohderyhmille. Asiakas hyötyy erityisesti massalähetysten aikaansaamista säästöistä lähetyskustannuksissa.

Perinteinen suoramarkkinointi pitää pintansa

All Inclusive -konseptin kehittäminen sai alkunsa Mailhouse Oy:n myyntijohtaja Elina Malmgrenin mukaan tarpeesta pitää asiakkaiden puolia alati kohoavien lähetyskustannusten puristuksessa.

– Perinteinen suoramarkkinointi on edelleen ylivertainen tapa tavoittaa asiakas. On merkittävä määrä ihmisiä, joita ei tavoiteta digitaalisesti, ja vaikka heidät tavoitettaisiin, suurin osa viesteistä jää huomiotta. Postiluukuista tipahtava kortti sen sijaan otetaan käteen ja käydään läpi. Perinteiset printtijulkaisut ovat todellisia huomionherättäjiä nykypäivän digitaalisessa viestitulvassa.

Onnistunut suoramarkkinointikampanja tuo Malmgrenin mukaan yrityksille lisää asiakkaita ja toimii samalla brändin vahvistajana.

– Perinteinen suoramarkkinointi ei siis ole katoamassa, mutta sen käyttöä ovat rajoittaneet kohonneet postimaksut ja siihen me haluamme kampanjallamme vaikuttaa, kiteyttää Malmgren.

Lähetyskulut alas

All Inclusive –konsepti perustuu yhdenmukaiseen formaattiin sekä massapostitukseen, jotka yhdessä vähentävät materiaali-, painatus- ja lähetyskuluja.

– Etenkin postituskulut pienenevät määrän mukaan ja se onkin suoramainonnassa nykyään huomattavasti isompi kuluerä kuin painatuskulut. On edullisempaa osallistua sadan tuhannen kortin yhteislähetykseen, kuin lähettää tuhat korttia itsekseen matkaan, toteaa Malmgren.

All Inclusive -palvelu hinnoitellaan kokonaisvolyymin mukaan, mikä hyödyttää Malmgrenin mukaan kaikkia ja erityisesti pieniä toimijoita, jotka pääsevät näin käsiksi suuren kokoluokan mukanaan tuomiin laatu- ja kustannushyötyihin.

– Lähdemme liikkeelle A5-korttiformaatilla, joka on tutkitusti kustannustehokas tarjotessaan tarpeeksi tilaa oleelliselle viestille ja visuaaliselle vaikuttavuudelle päästäen lukijan kuitenkin vähällä. Se saadaan haltuun yhdellä silmäyksellä. Kortti valmistetaan laadukkaasta PEFC™-sertifioidusta paperista ja sen valmistaminen edellyttää vähemmän työvaiheita kuin kirjeen kasaaminen. Mutta mikäli kysyntää ilmenee, laajennamme toki myös muihin formaatteihin ja lanseeraamme useampia yhteislähetyspäiviä, Malmgren lisää.

Suoraan kohteeseen

All Inclusive -konseptissa asiakkaat siis hyötyvät massatuotannon ja –jakelun eduista aikaansaaden silti yksilöllisiä viestejä omalle kohderyhmälleen. Mikäli kohderyhmä on vielä hakusessa, tai kaipaa tarkennusta, Mailhouse auttaa myös sen määrittelemisessä hyödyntämällä väestön demografiaan sekä kuluttajakäyttäytymiseen perustuvaa dataa sekä siitä ammentavaa paikkatietoanalyysiä.

– Asiakkaan kohderyhmän ymmärtäminen ja rakentaminen on avain onnistuneeseen kampanjatoteutukseen. Datan hyödyntäminen erilaisten asiakassegmenttien osto- ja kulutuskäyttäytymisen ymmärtämisessä avaa uusia mahdollisuuksia asiakassuhteen elinkaaren pidentämiselle, dialogin syventämiselle, lisämyynnille sekä brändin tunnettuuden ja vaikuttavuuden lisäämiselle – mitattavasti, kiteyttää Malmgren.

Mailhouse Oy

Mailhouse Oy on Suomen suurin postitustalo ja suoramarkkinoinnin asiantuntija, joka sai alkunsa vuonna 2011 Itellan, nykyisen Postin, ulkoistettua suoramarkkinointipostitusliiketoimintansa. Yritys on kasvanut nopeasti laaja-alaiseksi suoramarkkinoinnin kokonaispalveluja tarjoavaksi yritykseksi, jonka palvelurepertuaariin kuuluvat myös verkkokaupan logistiset ratkaisut sekä varastointi.

Konsernissa työskentelee tällä hetkellä noin 20 henkilöä ja sen kokonaisliikevaihto on n. 5,3 M€.

Juvan Teollisuuskatu 25
02920 Espoo