S-ryhmä laskee jälleen jokaisen lähes 400 Xtra-tuotteen hintaa
Tammikuun arkeen kuuluvat arjen perusruoat ja toisaalta pohdinta ruoan hinnasta. S-ryhmässä halutaan varmistaa alkavaan vuoteen kohtuullinen hintataso ja alentaa pysyvästi useiden arjen suosikkituotteiden hintoja. Xtra-tuotesarjan hintoja lasketaan keskimäärin viisi prosenttia - hinnat laskevat valtakunnallisesti kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa.

- Laskimme Xtra-tuotesarjan hintaa kokonaisuudessaan jo viime vuoden maaliskuussa, ja syyskuussa noin sadan Xtra-tuotteen hinta laski vielä siitäkin. Heti uuden vuoden alkajaisiksi on sopiva hetki laskea uudelleen koko tuotesarjan hintaa – sekä ruoan että käyttötavaran osalta, kertoo S-ryhmän päivittäiskaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Eri Xtra-tuotteiden hinnanalennukset ovat erikokoisia, tällä kertaa suurimpia hinnanalennuksia nähdään mm. naudan jauhelihassa, kookosmaidossa, pikakaurahiutaleessa ja suositussa suklaahippucookiessa. Keskimäärin Xtra-tuotesarjan hinta laskee nyt viisi prosenttia.
- Meille on tärkeää pitää yllä pysyvästi mahdollisimman edullista hintatasoa. Xtra-tuotesarjaa koskevan toimenpiteen lisäksi tuomme myös erinomaisia hedelmiä ja vihanneksia vaihtuviin, sesongin mukaisiin esillepanoihimme alle euron kilo- tai pakkaushintaan ja tammikuussa laskemme myös yksittäisten merkkituotteiden hintaa, listaa Päällysaho.
Lisäksi hintaan ja omiin merkkeihin liittyvä vuoden 2024 suuri muutos S-ryhmässä on jo viime vuonna alkanut asteittainen Coop-tuotesarjan myyntiintuonti. Coop-tuotteissa haetaan entistäkin laadukkaampaa reseptiikkaa ja laatu-hintasuhdetta.
- Uusi tuotesarja Coop ja tutun Rainbow-sarjan asteittainen poistuminen on herättänyt enemmän keskustelua, kuin osasimme odottaakaan. Meille on ehdottoman tärkeää tuoda asiakkaille laadultaan ja hinnoiltaan vastaavat, tai jopa paremmat tuotteet asiakkaiden ostettaviksi. On suorastaan ilahduttavaa huomata, miten tärkeitä tuotteemme suomalaisille ovat ja millaisia tunteitakin näihin arjen apureihin liittyy. Coop-merkin tuotteita löytyy nyt vuoden alussa jo astetta enemmän myymälöistämme ja kannattaa kiinnittää huomiota myös niiden hintaan, vinkkaa Päällysaho.
Xtran ja Coopin rinnalla S-ryhmän omina merkkeinä jatkavat Herkku, Änglamark sekä jo kymmenen vuotta myynnissä ollut suosittu Kotimaista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysahopäivittäistavarakaupan johtaja, S-ryhmä
Puh:0107680665sampo.paallysaho@sok.fiSOK viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme