Mangrove Oy

Mangrove Oy on aloittanut kahden asuinkerrostalon rakentamisen uudelle Pirkkalan Turrin asuinalueelle

Pirkkalan uudelle Turrin alueelle joulukuussa käynnistynyt kerrostalohanke käsittää kaksi vierekkäisille tonteille rakennettavaa asuinkerrostaloa, jotka urakoidaan Y-Säätiön M2-Kodille ja Mangrove Asumisoikeus Oy:lle. Molemmat rakennukset täyttävät energiatehokkaan A-energialuokan vaatimukset.

Y-Säätiön M2-Kodille rakennettavaan 5-kerroksiseen As Oy Pirkkalan Tornijuuri 9a -taloon tulee 27 vuokra-asuntoa ja Mangrove Asumisoikeus Oy:n 6-kerroksiseen Pirkkalan Torninjuuri 9b -taloon 28 asuntoa. Molemmissa rakennuksissa on näyttävä asemakaavanmukainen metallikasettijulkisivu. Molemmat hankkeet valmistuvat maaliskuussa 2025.

– Y-Säätiön hanke on Mangrovelle toinen yhteinen hanke ja Mangrove Asumisoikeus yhtiölle jo neljäs hanke. Rakennusalalla vallitsevan haastavan tilanteen vuoksi nämä kaksi yhtä aikaa käynnistyvää hanketta luovat luottamusta tulevaisuuteen ja haluammekin kiittää yhteistyökumppaneitamme, sanoo Mangrove Oy:n toimitusjohtaja Jouni Hämäläinen.

Arkkitehtitoimisto Ajak Oy:n suunnittelema hanke rakennetaan vierekkäisille tonteille toisiinsa kytkettynä, ja korttelilla on yhteinen sisäpiha oleskelu- ja leikkialueineen. Rakennusten huoneistojakauma on monipuolinen yksiöistä neliöihin, ja pohjaratkaisut ovat avaria. Kaikissa asunnoissa on suojainen lasitettu parveke tai pihatason terassi.

– Asuinrakennukset sekä Torninjuuren varteen sijoittuva piharakennus suojaavat linnamaisesti oleskelupihaa. Eri rakennuksille on yhteistä harjakatto sekä pystysuuntaisista, eri värisistä metallilamelleista sommiteltu julkisivupinta, jonka väriteema myös vaihtelee rakennuksittain, kertoo pääsuunnittelija arkkitehti Jarkko Kettunen Ajak Oy:sta.

Pirkkalan kunnan uusi ja kehittyvä Turrin alue sijaitsee Pyhäjärven rannalla. Alue on tunnettu luonnonläheisyydestään ja järvimaisemistaan, ja sieltä on erinomaiset liikenneyhteydet.

Mangrove Asumisoikeus Oy:n Pirkkalan Tornijuuri 9b -asumisoikeusasuntojen hakuaika käynnistyy kevättalvella 2024.

Lisätietoja:

Jouni Hämäläinen, toimitusjohtaja, Mangrove Oy

jouni.hamalainen@mangrove.fi

Jarkko Kettunen, pääsuunnittelija, Ajak Oy

jarkko.kettunen@ajak.fi

Lue myös Y-Säätiön tiedote As Oy Pirkkalan Torninjuuri 9a.

Havainnekuva: Ajak Oy, Y-Säätiöt M2-Kodit/As Oy Pirkkalan Torninjuuri 9a (oranssi) ja Mangrove Asumisoikeus Oy/Pirkkalan Torninjuuri 9b (punainen)

Kuvat

Mangrove on vuonna 1994 perustettu kotimainen asumiseen erikoistunut perheyritys. Yritys on keskittynyt ympäristön hyvinvointia ja kestävää kehitystä tukevien kohtuuhintaisten asuntojen rakennuttamiseen, rakentamiseen ja omistamiseen. Yritys rakentaa ja rakennuttaa omistus-, asumisoikeus- ja vuokrakoteja yksityishenkilöille sekä toimii KVR-rakennuttaja- ja hankeyhteistyökumppanina kiinteistöjen omistajille ja sijoittajille. Mangrove toimii Pirkanmaalla, Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla sekä Länsi-Suomen alueella. Konsernin emoyhtiö on Mangrove Yhtiöt Oy, ja siihen kuuluvat mm. Mangrove Oy, Mangrove Rakennuttaja Oy ja Mangrove Asumisoikeus Oy. www.mangrove.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Mangrove Oy

Mangrove Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi Jouni Hämäläinen21.12.2022 10:09:56 EET | Tiedote

Mangrove Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty rakennusinsinööri Jouni Hämäläinen (s. 1974). Hän aloittaa tehtävässään 19.1.2023. Mangrove Oy vastaa Mangrove Yhtiöt -konsernin rakennusliiketoiminnasta. Mangrove Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Antti Lundstedt jatkaa Mangrove Yhtiöt -konsernin emoyhtiön toimitusjohtajana sekä Mangrove Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Konsernin hallituksen puheenjohtajana jatkaa Timo Lundstedt.

Uudelle Lamminrahkan alueelle etsitään jo asukkaita – haku Kuurankatu 2:n ASO-asuntoihin alkaa syyskuussa1.9.2022 12:02:00 EEST | Tiedote

Mangrove Asumisoikeus Oy:n asumisoikeuskohde Kuurankatu 2 Kangasalla valmistuu arviolta helmikuussa 2024. Syyskuussa alkavassa haussa on tarjolla 67 erikokoista kerrostaloasuntoa. Energiatehokkaassa kohteessa on käytössä uudentyyppinen hybridilämmitysjärjestelmä, ja asukkaiden käytettävissä on yhteiskäyttöauto. Valmistuessaan Lamminrahkan alue täydentää palveluillaan myös Itä-Tampereen palvelutarjontaa, ja Lamminrahkan kouluun tullaan ottamaan oppilaita yli kuntarajojen.