Muutos Foodoran PRO-kampanjaan
Foodora muuttaa PRO-kampanjaansa. Kampanjaan yhtenä ravintolaketjuna osallistuvan Hesburgerin tarjoukseen liittyvä 50 prosentin alennus on loppunut. Alennus on jatkossa 20 prosenttia. Muutos astuu voimaan 11.1.2024 klo 8:00.

Foodoran alkuvuosi käynnistyi PRO-kampanjalla, johon osallistuu lukuisia ravintoloita ja ravintolaketjuja eri paikkakunnilla. Kuluttajille PRO-kampanja tarkoittaa PRO-jäseneksi eli kanta-asiakkaaksi liittymistä. PRO-asiakkaat saavat kampanjassa maksuttomia kuljetuksia ja 20–50 prosentin alennuksen valikoiduista ravintoloista. Yksi kampanjaan osallistuvista ravintolaketjuista on Hesburger.
Kampanjan valtava suosio yllätti Foodoran. PRO-käyttäjien määrä nousi rajusti muutamassa päivässä. Lisäksi Hesburgerin tuotteet kiinnostivat Foodoran asiakkaita ennennäkemättömällä tavalla, mikä aiheutti haasteita sekä Foodoralle että Hesburgerille. Haasteita on yritetty ratkoa markkinoinnillisilla ja operatiivisilla toimenpiteillä, jotta tilanne saataisiin hallintaan. Ratkaisut eivät kuitenkaan ole saaneet aikaan tarpeeksi suurta vaikutusta. Foodoran asiakaspalvelu ja kuljetukset sekä osa Hesburger-ravintoloista ruuhkautuivat tilausmäärien rajun kasvun myötä. Tilaukset eivät myöskään jakautuneet tasapuolisesti kaikkien kampanjassa mukana olevien ravintolakumppaneiden kesken.
– Vaikka teimme kaiken mahdollisen PRO-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran PRO-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu. Pahoittelemme asiakkaillemme, Hesburgerille ja kaikille muille yhteistyökumppaneillemme aiheutuneita haasteita, sanoo Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen.
Foodoran sovelluksessa osa Hesburger-ravintoloista on ollut aika ajoin suljettuina ruuhkapiikkien tasoittamiseksi ja Foodoran kuljettajien riittämättömyyden vuoksi. Tarjouksen muutoksella pyritään parantamaan tätä tilannetta.
– Kiitän henkilökuntaamme joustamisesta yllättävässä tilanteessa ja samalla pahoittelen asiakkaille aiheutunutta mielipahaa, sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
– Asiakkaat ovat suhtautuneet ymmärtäväisesti ja toivomme asiakkailtamme edelleen malttia. Teemme kaikkemme, jotta tilanne helpottaa pian kaikille, sanoo Kuronen.
Foodoran PRO-kampanjaan sisältynyt tarjous, johon on liittynyt 50 prosentin alennus Hesburgerista, on loppunut. Foodora tarjoaa PRO-asiakkailleen 11.1.2024 klo 8:00 alkaen 20 prosentin alennuksen Hesburgerista. Tarjous on voimassa 29.2.2024 asti. Kampanjan tarkemmat tiedot löytyvät Foodoran sovelluksesta.
Yhteyshenkilöt
Mediayhteydenotot:
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
Tietoa julkaisijasta
Pohjoismaiden suurin ruoka- ja päivittäistavarakaupan alan alustatalousyhtiö Foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista. Delivery Hero toimii yli 70 maassa ympäri maailmaa. Euroopassa Foodora toimii kahdeksassa maassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Tanskassa, Unkarissa, Norjassa, Ruotsissa ja Slovakiassa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva Foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. Foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. Foodoran tavoitteena on mahdollistaa asiakkailleen enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
140 rekkalastillista – Näin paljon suomalaiset ovat syöneet kebabia 10 vuodessa25.4.2025 10:40:58 EEST | Tiedote
Foodora täyttää tänä vuonna 10 vuotta, ja juhlavuoden kunniaksi selvitettiin kuinka paljon suomalaiset ovat kuluttaneet kebabia tuona aikana.
foodora haluaa edistää toimialan hinnoittelun läpinäkyvyyttä7.4.2025 15:50:51 EEST | Tiedote
foodora haluaa sitoutua yhä vahvemmin hinnoittelun läpinäkyvyyteen. Tästä syystä uusia parannuksia on jo otettu käyttöön foodoran sovelluksessa maaliskuun lopussa. Näin asiakkaita voidaan palvella yhä paremmin.
Kampaaja foodoran kautta – 80% suomalaisista uskoo pikakuljetusten määrän kasvavan3.4.2025 11:12:01 EEST | Tiedote
Foodoran teettämän kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaiset ovat kiinnostuneita pikakuljetuksista. Eniten kysyntää olisi reseptilääkkeille, siivouspalveluillle, kotihoidon palveluille, puhelimen pikakorjaukselle, kierrätyspalvelulle tai koti-avustajille.
Einar Toivosesta foodoran uusi toimitusjohtaja vahvistamaan liiketoiminnan kehitystä18.3.2025 08:56:00 EET | Tiedote
Foodoran uusi toimitusjohtaja Einar Toivonen on valmis viemään yrityksen uudelle tasolle. Aiemmin kaupallisena ja strategiajohtajana työskennellyt Toivonen on aloittanut uudessa tehtävässään maaliskuussa 2025.
19.3. Kutsu: Sujuva arki 2030 – miten pikakuljetuspalvelut muokkaavat tulevaisuutta?17.3.2025 13:07:24 EET | Kutsu
Tervetuloa Foodoran kuluttajatutkimuksen julkistustilaisuuteen ke 19.3. klo 14-16!
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme