Nokian KrP eteni Suomen Cupin finaaliin – Happee kaatui kolmannen erän kirillä

Nokian KrP selvitti ensimmäisenä tiensä miesten Suomen Cupin huomiseen loppuotteluun kaatamalla Jyväskylän Happeen 5-2. Nokialaiset ratkaisivat pelin viimeisen erän neljällä maalillaan.

– Käsijarrua oli alussa päällä. Pari erää jännitettiin selvästi ja puristettiin mailaa, kun jonkinlaisia ennakkosuosikkeja oltiin. Yhdestä poikki -pelit voivat olla tällaisia. Flow-joukkue kun ollaan, niin kolmanteen erään löydettiin rentoutta ja ketsuppipullo pörähti auki. Se on ollut vähän meillä tapana tällä kaudella. Toki onhan meillä jo kokemusta painepeleistä. Todella tyytyväinen olen pelaajien tasonnostosta, kertoi KrP:n päävalmentaja Janne Kainulainen.

Ottelun panos näkyi kummankin otteissa ja eteni varsin varovaisen salibandyn merkeissä ja tasaisena kaksi erää. Maaleja tehtiin vuoron perään ja Happee johti ottelua kahden erän jälkeen 2-1 Markus Salmen ja Jami Mannisen osumilla. KrP:n ainokaisen teki Joonatan Kovanen.

Heti kolmannen erän alussa Miro Tuomala esti Happeen karkumatkan isolla torjunnallaan ja pian alkoi KrP:n kiri. Juuso Ahola rynni väkevästi maalille ja Valtteri Viitakoski tasoitti jälkitilanteesta. Ensimmäisen kerran kotijoukkueena välierään merkitty KrP siirtyi johtoon Mikko Laakson laukauksella oikeasta laidasta. Sitä ennen hyvänä ylivoimajoukkueena tiedetyt nokialaiset hukkasivat tilaisuutensa Jonne Junkkarisen istuessa jäähyään.

Sinetin iski pian Happeen aikalisän jälkeen Joona Rantala Viitakosken tarjoilusta. Loppuluvut Happeen tyhjään maaliin teki Ahola. Myös maalivahti Miro Tuomala voi olla tyytyväinen iltapuhteeseensa.

Huomenna Nokian Krp pääsee hakemaan vielä puuttuvaa ensimmäistä Suomen Cupin voittoa.
– Cupin ja liigan finaaleja on hävitty. Nyt ollaan ansaittu mahdollisuus voittaa. Lasikattoja lähdetään rikkomaan, Kainulainen toteaa.

Katso ottelukuvat (Henri Keränen)

Suomen Cupin välierä
Nokian KrP – Happee 5-2 (0-1, 1-1, 4-0)
1. erä: 8.06 Markus Salmi (Eppu Suhanto) 0-1.

2. erä: 23.38 Joonatan Kovanen (Miska Mäkinen) 1-1, 33.42 Jami Manninen (Niklas Kuisma) 1-2.

3. erä: 45.05 Valtteri Viitakoski (Juuso Ahola) 2-2, 55.08 Mikko Laakso (Mäkinen) 3-2, 57.24 Joona Rantala (Viitakoski) 4-2, 59.44 Ahola (Kovanen) 5-2 tm.

Miro Tuomala, Nokian KrP 4+10+4=18
Pietari Jääskeläinen, Happee 6+3+7=16

Jäähyt: Nokian KrP 0 min, Happee 2 min

Yleisöä: 492

Erotuomarit: Miikka Lähdesmäki ja Ari Lähteenmäki

Klo 21 alkavassa toisessa välierässä kohtaavat TPS ja SPV.