Suomen Sijoitusmetsät Oy:n uusi toimitusjohtaja – Kari Kuiri astuu vetovastuuseen

Joensuu, 12.12.2023 – Suomen Sijoitusmetsät Oy ilmoittaa uuden toimitusjohtajansa valinnasta. Hän aloittaa yhtiön toimitusjohtajana 8.1.2024.

Suomen Sijoitusmetsät Oy:n tammikuussa aloittava uusi toimitusjohtaja Kari Kuiri

Kari Kuiri on aiemmin toiminut muun muassa menestyksekkäästi PhillipsMedisize:n IT-Managerina sekä DataEnter Oy:n Aluepäällikkönä. Hänen laaja kokemuksensa täydentää Suomen Sijoitusmetsät Oy:n osaamista, ja hänellä on näkemystä siitä, miten viedä organisaatiota eteenpäin dynaamisilla myynti- ja markkinointistrategioilla sekä tehokkaalla henkilöstön johtamisella.

Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Jari Osmala korostaa valinnan perustuvan tarpeeseen tuoda uusia näkökulmia ja osaamista organisaatioon. "Suomen Sijoitusmetsät Oy haluaa vahvistaa myyntiä, markkinointia ja henkilöstön johtamista. Kari Kuiri on osoittanut vahvaa osaamistaan näillä osa-alueilla, ja uskomme, että hänen johdollaan voimme laajentaa toimintaamme entisestään", Jari Osmala toteaa.

”Suomen Sijoitusmetsät Oy on aiemmin toiminut vaativien instituutioasiakkaiden kanssa, mutta nyt haluamme antaa osaamisemme myös yksityisten metsänomistajien käyttöön välittämällä heidän metsäkiinteistöjään uudella otteella sekä toimimalla kiinteässä yhteistyössä Metsänhaltijan Yhteismetsän kanssa”, lausuu yrittäjä Mika Venho.

Mika Venho kertoo myös, että ”Palveluiden tuomisessa yksityisten metsänomistajien saataville sekä varsinkin heidän tavoittamisessa, Kari Kuirilla yhdessä yhtiön kanssa on tärkeä rooli”.

Kari Kuiri ilmaisee innostuksensa uudesta roolistaan ja mahdollisuudesta tuoda omaa osaamistaan yhtiön käyttöön. "Suomen Sijoitusmetsät Oy on jo osoittanut olevansa alansa johtava toimija. Olen innoissani siitä, että saan olla osa tätä joukkuetta ja tuoda mukanani sellaista osaamista, jota he kaipaavat täydentääkseen jo Suomen mittakaavassa olevaa, ainutlaatuista metsäosaamista", Kari Kuiri sanoo.

Kari Kuirilla on vahva sitoutuneisuus metsään ja metsänhoitamiseen myös siviilielämässä. Metsäsijoitukset tuovat vakaan tuoton lisäksi mielekästä ja luontaista tekemistä vapaa-aikaan.

Suomen Sijoitusmetsät Oy toivottaa uudelle toimitusjohtajalle menestystä tehtävään.

Hallituksen puheenjohtaja Jari Osmala

Yrittäjä / perustaja Mika Venho

Nurmeksentie 14, 80100 Joensuu
www.sijoitusmetsat.fi

Kuvat

Nurmeksentie 14 L1
80100 Joensuu

Suomen Sijoitusmetsät Oy on henkilöstönsä omistama, arvostettu metsäalan asiantuntijayritys, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat koko maan kattavat metsäkiinteistöjen hankinnan, hallinnan, kiinteistövälityksen ja arvonmäärityksen palvelut sekä erilaiset tietotuotannon palvelut, kuten metsämarkkinakatsaukset ja analyysit.

Suomen Sijoitusmetsät on perustettu 2013 ja sen kotipaikkana on Joensuu. Yhtiö on toiminut neuvonantajana 2 000 metsäkiinteistökaupassa. Yhtiössä kehitettiin, sen alkuaikoina, metsäkiinteistöjen arviointiin verrokkikauppoihin perustuva kauppa-arvomalli. Sitä on hyödynnetty niin ostajien kuin myyjien päätösten tukena sekä objektiivisissa arvioissa. Lisäksi yhtiö julkaisee metsäkiinteistömarkkinoiden hintatason kehitystä kuvaavaa Markkinahintaindeksiä.