Sanna Aunesluoma Hyvinvointiala HALI ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Sanna Aunesluoma aloittaa Hyvinvointiala HALI ry:n toimitusjohtajana 17.4.2024. Aunesluomalla on laaja-alainen kokemus ja verkosto sosiaali- ja terveysalalta, yhteiskunnallisista luottamustehtävistä sekä yksityiseltä sektorilta.

Aunesluoma on toiminut Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajana vuodesta 2018 lähtien. Kansanedustajana Aunesluoma toimi vuodesta 2007 vuoteen 2018, josta kaksi kautta sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenenä.  Ennen kansanedustajaksi siirtymistä Aunesluoma toimi Elisa-konsernissa johto- ja asiantuntijatehtävissä. Aunesluoma on vaikuttanut myös Espoon kaupunginvaltuustossa, HUS:in hallituksessa sekä lukuisissa kolmannen sektorin ja yksityisen sektorin luottamustehtävissä.

Aunesluoma on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja hallintotieteiden tohtori. Hän väitteli tohtoriksi Tampereen yliopistosta erikoissairaanhoidon kustannushallinnan keinoista ja niiden käyttämisen esteistä.

”On todella upeaa saada HALIn uudeksi toimitusjohtajaksi näin laaja-alaisen kokemuksen ja verkoston omaava henkilö. Sannalla on syvä asiantuntemus, vahvat näytöt aikaisemmista tehtävistä ja erinomaiset viestinnälliset taidot edistää yksityisen sosiaali- ja terveyspalvelualan kehitystä”, toteaa HALIn hallituksen puheenjohtaja Janne-Olli Järvenpää.

”Innostuin tehtävästä, koska yksityinen sosiaali- ja terveysala on merkityksellinen toimiala kansalaisten kannalta ja erittäin mielenkiintoisessa kehitysvaiheessa. HALIn jäsenet mahdollistavat osaltaan sen, että saamme hyvää hoitoa ja hoivaa oikea-aikaisesti. Haluan olla mukana luotsaamassa vaikuttavamman sosiaali- ja terveydenhuollon rakentamista yhdessä HALIn osaavan henkilökunnan, jäsenkunnan ja sidosryhmien kanssa”, Aunesluoma sanoo.

HALI edustaa yksityisiä sosiaali- ja terveysalan yrityksiä ja järjestöjä. Se neuvottelee alan yleissitovat työehtosopimukset, valvoo jäsenten yhteisiä etuja sekä neuvoo työoikeudellisissa ja elinkeinopoliittisissa kysymyksissä. HALIn jäseninä on yli 1500 yritystä ja järjestöä, jotka työllistävät yhteensä yli 100 000 sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatuksen ammattilaista Suomessa. HALIn jäsenet tuottavat vuosittain vaikuttavia ja laadukkaita sosiaali- ja terveyspalveluita miljoonille suomalaisille. HALIn jäsenten asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yksityiset ja julkiset työnantajat, vakuutusyhtiöt, hyvinvointialueet ja muu julkinen sektori.

Lisätietoja:

Hyvinvointiala HALI ry, hallituksen puheenjohtaja Janne-Olli Järvenpää