Lapti toteuttaa puujulkisivuisen pysäköintitalon Oulun asuntomessualueelle Vaakunakylään

Oulun asuntomessualueelle Vaakunakylään nousee pysäköintitalo alueen asukkaita palvelemaan. Oulun Pysäköinti Oy solmi urakkasopimuksen pysäköintitalon suunnittelusta ja rakentamisesta Rakennusliike Lapti Oy:n kanssa tammikuussa 2024. Rakennustöiden on tarkoitus alkaa maaliskuussa, ja pysäköintitalo valmistuu keväällä 2025.

Viisikerroksiseen pysäköintitaloon tulee yhteensä 308 autopaikkaa. Pysäköintitaloon sijoittuvat Vaakunakylän kerrostalokortteleiden ja kelluvien pientalojen autopaikat. Rakennukseen tuleva puinen julkisivuverhous sopii hyvin alueelle tulevien kerrostalojen arkkitehtuuriin.

”Tulemme rakentamaan ekologiselle ja viihtyisälle asuntomessualueelle hyvin istuvan pysäköintitalon. Rohkeasti innovoimalla pysäköintitalosta on kehitetty tilojen ja kustannusten osalta tehokas ja alueen asukkaita hyvin palveleva”, kertoo Laptin Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi.

”Haluamme olla vahvasti mukana kaupungin elinvoiman kehittämisessä ja alueen rakentumisen mahdollistajana nyt ja tulevaisuudessa. Samalla huolehdimme Vaakunakylän pysäköinnin nykyaikaisuudesta muun muassa sähköautojen latauspisteiden osalta”, toteaa Oulun Pysäköinti Oy:n toimitusjohtaja Jouko Väänänen.

Mikko Lohi, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti, puh. 045 631 2946, mikko.lohi@lapti.fi
Jouko Väänänen, toimitusjohtaja, Oulun Pysäköinti Oy, puh. 040 828 8241, jouko.vaananen@oulunpysakointi.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 570 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Pohjolan OP:n uudisrakennushanke käynnistyy Oulussa – Urakoitsijaksi valittiin Lapti16.4.2024 14:00:00 EEST | Tiedote

Pohjolan OP:n hallitus on valinnut Isonkadun ja Hallituskadun kulmassa sijaitsevan Kiinteistö Oy Oulun Isokatu 14:n uudisrakennuksen kehitysvaiheen urakoitsijaksi Rakennusliike Laptin. Pohjolan OP:n Isonkadun konttorin toiminnot siirtyvät väistötiloihin toukokuussa ja purkutyöt alkavat. Uudisrakennuksen toimisto- ja liiketiloja sisältävän jalustaosan arvioidaan valmistuvan loppuvuonna 2026 ja asuintorniosan keväällä 2027.

PSOASin opiskelijatornitalo UNO valmistui – opiskelijat muuttavat maaliskuun lopussa21.3.2024 10:01:32 EET | Tiedote

Oulun 3. korkein asuinkerrostalo ja Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiön historian korkein uudiskohde, 16-kerroksinen UNO on valmistunut. PSOAS järjestää sidosryhmä- ja esittelytilaisuuden UNOssa perjantaina 22.3.2024. Opiskelijat pääsevät muuttamaan melkein täyteen vuokrattuun UNOon tiistaina 26.3.2024. UNO on toteutettu opiskelijoiden ehdoilla, mikä näkyy poikkeuksellisena panostuksena yhteisöllisyyttä ja liikkumista tukeviin tiloihin. Yhteistoiminta on korostunut myös hankkeen suunnittelussa ja rakentamisessa.