OmaSp:n konttorit palvelevat normaalisti torstaina 1.2.

Haluamme tiedottaa, että palveluverkostomme palvelee normaalisti torstaina 1.2.2024. Konttoreidemme yhteystiedot ja palveluajat löytyvät osoitteesta Yhteystiedot sekä kunkin konttorin aukioloajat. | OmaSp

Valtakunnallinen asiakaspalvelumme numerossa 020 764 0600 palvelee ma-pe klo 8–20 sekä la klo 10–14. Puhelusta veloitetaan joko paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu.

OmaSp

OmaSp on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava ja Suomen kannattavin pankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 45 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta yli 200 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 500 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.

OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. OmaSp:n henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita. omasp.fi

Muutoksia OmaSp:n johdossa6.3.2024 13:26:01 EET | Tiedote

Varatoimitusjohtaja ja yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Pasi Turtio on jäänyt pois OmaSp:n palveluksesta. Asiakasliiketoiminnan edustajana OmaSp:n johtoryhmässä aloittaa Markus Souru. Souru on toiminut OmaSp:n palveluverkoston johtajana joulukuusta 2023 lähtien vastuullaan henkilöasiakkaat, pienyritykset ja palveluverkosto. Hän on toiminut OmaSp:n aluejohtajana vuodesta 2018 lähtien. Sourulla on mittava kokemus pankkialalta 25 vuoden ajalta erilaisissa johto- ja esihenkilötehtävissä. Yritysasiakasliiketoiminnan johtajana aloittaa Jussi Pohto. Hän on työskennellyt OmaSp:n aluejohtajana vuosina 2014–2019 ja palasi OmaSp:lle joulukuussa 2023 yrityspankin kehitysjohtajan tehtävään. Yhtiön varatoimitusjohtajaksi on nimitetty Sarianna Liiri. Hän on toiminut OmaSp:n johtoryhmässä vuodesta 2015 lähtien ja talousjohtajana vuodesta 2018 lähtien vastuullaan talous, treasury ja HR.

OmaSp teki ennätystuloksen5.2.2024 08:54:08 EET | Tiedote

OmaSp:n liiketoiminnan kehitys jatkoi vahvaa kasvuaan tilikaudella 2023. Tuloskehitystä vauhditti alkuvuodesta toteutettu Liedon Säästöpankin liiketoiminnan hankinta sekä markkinakorkojen nousu. Koko vuoden vertailukelpoinen tulos ennen veroja kasvoi 89 % vertailukauteen ja oli 143,6 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen kulu-tuottosuhde parani entisestään tilikauden aikana ja oli 35,1 % sisältäen viranomaismaksut. Oma pääoma ylittää koko vuoden osalta ensimmäisen kerran yli 500 miljoonaa ja oli vuoden lopulla noin 541 miljoonaa euroa. Koko vuoden vertailukelpoinen oman pääoman tuotto nousi niin ikään ennätystasolle 25,3 %:iin. Vahva oman pääoman kertymä mahdollistaa omistajille ennätyksellisen voitonjaon sekä investointeja tulevaisuuteen. Taseen loppusumma oli 7,6 miljardia ja kasvoi tilikauden aikana yli 1,7 miljardia euroa.

Kutsu OmaSp:n vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen tiedotustilaisuuteen 5.2.202329.1.2024 12:05:23 EET | Kutsu

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) julkaisee vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen maanantaina 5.2.2024 arviolta klo 8.30. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla https://www.omasp.fi/sijoittajalle. Tiedotustilaisuus vuoden 2023 tilinpäätöksestä järjestetään analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 5.2. klo 10.00 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuus on suomenkielinen. Yhtiön tuloksen esittää toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi. Lisäksi paikalla ovat talousjohtaja Sarianna Liiri ja viestintäjohtaja Minna Sillanpää.

Kaukoviisas säästäjä tähtää pidemmälle22.1.2024 07:23:13 EET | Tiedote

Kotitalouksien vilkkaimmat kulutusjuhlat ajoittuvat loma-aikojen ja juhlakausien ympärille. Tuolloin tehdään tyypillisesti isompia hankintoja, jotka maksetaan luotolla. Luottovelkaa lyhennetään tai se maksetaan kulutusjakson jälkeen pois, jolloin taloudessa saavutetaan hetkellinen tasapaino. Näin edetään kulutusjuhlasta toiseen. Käyttöluoton lisäksi moni kotitalous varautuu yllättäviin menoihin varapuskurilla turvatakseen kotitalouden heilahtelut esimerkiksi työttömyyden, lomautuksen, sairauden tai muun ennakoimattoman tilanteen osuessa kohdalleen. Talouden asiantuntijat suosittelevat varapuskuriksi vähintään kolmen kuukauden nettotulojen suuruista summaa, jolla selvitään yli kriittisen ajanjakson. Edellä mainitut ratkaisut tasapainottavat taloutta lyhyellä tähtäimellä, mutta viisas turvaa taloutensa paljon pidemmälle, aina työuran jälkeiseen aikaan.

Huijareiden kulta-aika on nyt käsillä20.12.2023 07:10:28 EET | Tiedote

Elämme vuoden vilkkainta myyntikautta ja huijareiden kulta-aikaa. Pahaa-aavistamattomat asiakkaat tekevät ostoksiaan niin kivijalka- kuin verkkokaupoissakin. Siellä, missä raha liikkuu, lymyävät myös verkkorikolliset. Erityisesti kiire ostosten maksamisen yhteydessä sisältää suuren riskin ostajalle, mutta loistavan tilaisuuden varkaalle. Viranomaisten ja pankkien kehote suhtautua henkilö- ja käyttäjätunnuksiinsa sekä korttitietoihinsa kuin arvokkaimpaan omaisuuteensa, on aiheellinen: Tunnusten päätyessä vääriin käsiin on omaisuuden lisäksi vaarassa identiteetti ja yksityisyys. Tiedostamalla uhat ja ennakoimalla riskit ovat parhaita keinoja välttyä joutumasta rikoksen uhriksi myös verkossa.